Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes28 sierpnia 201908:45

Jak wypromować lokalny biznes?

Jak wypromować lokalny biznes? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Pomimo mocnych trendów globalizacyjnych w zakresie sprzedaży produktów i oferowania niektórych usług, nasze codzienne sprawy wciąż mają charakter bardzo lokalny. Skala prowadzonych działań biznesowych – np. w obrębie miasta, regionu czy nawet dzielnicy – nie ma znaczenia, jeśli chodzi o konieczność ich promocji. A często jest to wręcz niezbędne i kluczowe, by pozyskać nowych klientów i utrzymać tych starych.

Daj się znaleźć z pozycjonowaniem lokalnym

Lokalny fryzjer, restaurator, mechanik samochodowy, dentysta. Takimi specjalistycznymi usługami i biznesami wypełnione są nasze miasta. W kontekście jasnej potrzeby korzystania z ich ofert nie zmieniło się nic. Natomiast największe zmiany rozegrały się na poziomie sposobu odnajdywania ich i docierania do nich. Ze względu na to tak istotne dla lokalnych biznesów jest posługiwanie się tymi samymi narzędziami, co ich potencjalni klienci. Jedną z najlepszych odpowiedzi na tę potrzebę będzie pozycjonowanie lokalne.

Każdy obecny i potencjalny klient lokalnych biznesów jest również użytkownikiem sieci, a co za tym idzie, korzysta z wyszukiwarki Google. Zgodnie z danymi Google ma aż 95% udział w polskim rynku czyli jest w zasadzie jedyną wyszukiwarką, z której korzystamy. I trzeba podkreślić, że bardzo często jest ona głównym lub jedynym źródłem wiedzy o lokalnych usługach i produktach, których akurat poszukują klienci. Dotyczy to zarówno wyszukiwania konkretnych miejsc i usług, zasięgania opinii o nich i sprawdzania istotnych informacji – np. godzin otwarcia. Wszystkie te obszary są bardzo ważne z punktu widzenia klienta, a zatem żadnego z nich w kontekście pozycjonowania lokalnego nie można zaniedbać.

Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne ma za zadanie zwiększenie widoczności konkretnego biznesu dla zapytań, które skorelowane są z jego lokalizacją. A tych, jak już wiemy, nie jest mało, ponieważ związane są z bardzo naturalnymi potrzebami użytkowników. Dodać trzeba, że sam Google w 2014 roku wprowadził algorytm Pigeon, który „czuwa” nad tym, by wyniki zapytań w tym obszarze były jak najbardziej użyteczne.

Pozycjonowanie lokalne oparte jest na dwóch podstawowych mechanizmach. Po pierwsze algorytm sam może korelować wpisaną frazę z wyszukiwaniem lokalnym – wyniki uwzględniają miejsce pobytu użytkownika na podstawie jego geolokalizacji. Po drugie, opiera się na frazie kluczowej, której częścią jest podana nazwa np. miasta, i bardziej precyzyjnie nazwa miasta i jego dzielnicy, ulicy.

Pozycjonowanie lokalne – jakich narzędzi użyć?

Jest kilka ważnych narzędzi i procesów, które umożliwiają zajęcie wysokich pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Są one związane stricte z pozycjonowaniem lokalnym, ale również z pozycjonowaniem ogólnym.

  • Google Moja Firma

To w zasadzie podstawowe narzędzie. Każdy, kto działa bardziej lokalnie czy regionalne powinien przygotować tutaj swoją wizytówką. Obecność na Google Maps jest obowiązkowa. Przygotowując wizytówkę należy poświęcić jej trochę uwagi, by była w pełni zoptymalizowana, a przez to osiągała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Wizytówka w Google Moja Firma posiada wiele funkcjonalności, które potencjalnym klientom ułatwiają kontakt z firmą i skorzystanie z jej usług.

  • Optymalizacja elementów on-site

Widoczność każdej strony jest wynikiem jej odpowiedniej, technicznej optymalizacji. W kontekście lokalnym trzeba dodatkowo zadbać, by znalazły się na niej frazy kluczowe z lokalizacją związane. Przygotowując content pamiętajmy o nasyceniu nimi tekstów, także w miejscach nagłówków i śródtytułów.

  • Linkowanie czyli działania off-site

Pozycja w wynikach wyszukiwania zależy do wartościowych linków zewnętrznych, które będą kierowały na naszą stronę. Warto zatem skorzystać z zewnętrznych portali służących jako bazy informacji o firmach. Dobrym krokiem jest również zamieszczenie danych wraz z linkiem kierującym do strony w lokalnych portalach informacyjnych.

  • Wersja mobilna

Posiadanie wersji mobilnej strony zaczyna być must have. Ok. 80% użytkowników wyszukuje konkretnych informacji w sieci korzystając z urządzeń mobilnych. Jeśli przy tej pomocy znajdą to, co ich interesuje, prawdopodobieństwo skorzystania z usług danej firmy bądź zakup jej produktów znacznie rośnie.

Autor: materiał partnerski, k.zdrojewska@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Komentarze zostały zablokowane.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport19 kwietnia 202407:19

Weekendowy Niezbędnik Kibica

Weekendowy Niezbędnik Kibica - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
(greh)
Sport18 kwietnia 202409:01

Junior Trening Racibórz zaprasza na piłkarskie wakacje

Junior Trening Racibórz zaprasza na piłkarskie wakacje - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
opr. (greh), fot. FB/Junior Trening - Rozwój Młodego Piłkarza
Reklama
Aktualności19 kwietnia 202409:03

Wyciek paliwa przy Wojska Polskiego

Wyciek paliwa przy Wojska Polskiego - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. grupa Racibórz 112
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.