Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes28 sierpnia 201908:45

Jak wypromować lokalny biznes?

Jak wypromować lokalny biznes? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Pomimo mocnych trendów globalizacyjnych w zakresie sprzedaży produktów i oferowania niektórych usług, nasze codzienne sprawy wciąż mają charakter bardzo lokalny. Skala prowadzonych działań biznesowych – np. w obrębie miasta, regionu czy nawet dzielnicy – nie ma znaczenia, jeśli chodzi o konieczność ich promocji. A często jest to wręcz niezbędne i kluczowe, by pozyskać nowych klientów i utrzymać tych starych.

Daj się znaleźć z pozycjonowaniem lokalnym

Lokalny fryzjer, restaurator, mechanik samochodowy, dentysta. Takimi specjalistycznymi usługami i biznesami wypełnione są nasze miasta. W kontekście jasnej potrzeby korzystania z ich ofert nie zmieniło się nic. Natomiast największe zmiany rozegrały się na poziomie sposobu odnajdywania ich i docierania do nich. Ze względu na to tak istotne dla lokalnych biznesów jest posługiwanie się tymi samymi narzędziami, co ich potencjalni klienci. Jedną z najlepszych odpowiedzi na tę potrzebę będzie pozycjonowanie lokalne.

Każdy obecny i potencjalny klient lokalnych biznesów jest również użytkownikiem sieci, a co za tym idzie, korzysta z wyszukiwarki Google. Zgodnie z danymi Google ma aż 95% udział w polskim rynku czyli jest w zasadzie jedyną wyszukiwarką, z której korzystamy. I trzeba podkreślić, że bardzo często jest ona głównym lub jedynym źródłem wiedzy o lokalnych usługach i produktach, których akurat poszukują klienci. Dotyczy to zarówno wyszukiwania konkretnych miejsc i usług, zasięgania opinii o nich i sprawdzania istotnych informacji – np. godzin otwarcia. Wszystkie te obszary są bardzo ważne z punktu widzenia klienta, a zatem żadnego z nich w kontekście pozycjonowania lokalnego nie można zaniedbać.

Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne ma za zadanie zwiększenie widoczności konkretnego biznesu dla zapytań, które skorelowane są z jego lokalizacją. A tych, jak już wiemy, nie jest mało, ponieważ związane są z bardzo naturalnymi potrzebami użytkowników. Dodać trzeba, że sam Google w 2014 roku wprowadził algorytm Pigeon, który „czuwa” nad tym, by wyniki zapytań w tym obszarze były jak najbardziej użyteczne.

Pozycjonowanie lokalne oparte jest na dwóch podstawowych mechanizmach. Po pierwsze algorytm sam może korelować wpisaną frazę z wyszukiwaniem lokalnym – wyniki uwzględniają miejsce pobytu użytkownika na podstawie jego geolokalizacji. Po drugie, opiera się na frazie kluczowej, której częścią jest podana nazwa np. miasta, i bardziej precyzyjnie nazwa miasta i jego dzielnicy, ulicy.

Pozycjonowanie lokalne – jakich narzędzi użyć?

Jest kilka ważnych narzędzi i procesów, które umożliwiają zajęcie wysokich pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Są one związane stricte z pozycjonowaniem lokalnym, ale również z pozycjonowaniem ogólnym.

  • Google Moja Firma

To w zasadzie podstawowe narzędzie. Każdy, kto działa bardziej lokalnie czy regionalne powinien przygotować tutaj swoją wizytówką. Obecność na Google Maps jest obowiązkowa. Przygotowując wizytówkę należy poświęcić jej trochę uwagi, by była w pełni zoptymalizowana, a przez to osiągała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Wizytówka w Google Moja Firma posiada wiele funkcjonalności, które potencjalnym klientom ułatwiają kontakt z firmą i skorzystanie z jej usług.

  • Optymalizacja elementów on-site

Widoczność każdej strony jest wynikiem jej odpowiedniej, technicznej optymalizacji. W kontekście lokalnym trzeba dodatkowo zadbać, by znalazły się na niej frazy kluczowe z lokalizacją związane. Przygotowując content pamiętajmy o nasyceniu nimi tekstów, także w miejscach nagłówków i śródtytułów.

  • Linkowanie czyli działania off-site

Pozycja w wynikach wyszukiwania zależy do wartościowych linków zewnętrznych, które będą kierowały na naszą stronę. Warto zatem skorzystać z zewnętrznych portali służących jako bazy informacji o firmach. Dobrym krokiem jest również zamieszczenie danych wraz z linkiem kierującym do strony w lokalnych portalach informacyjnych.

  • Wersja mobilna

Posiadanie wersji mobilnej strony zaczyna być must have. Ok. 80% użytkowników wyszukuje konkretnych informacji w sieci korzystając z urządzeń mobilnych. Jeśli przy tej pomocy znajdą to, co ich interesuje, prawdopodobieństwo skorzystania z usług danej firmy bądź zakup jej produktów znacznie rośnie.

Autor: materiał partnerski, [email protected]

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności3 lipca 202513:47

Gołębie na cenzurowanym. Mieszkańcy rynku oczekują działań, prezydent stawia na edukację

Gołębie na cenzurowanym. Mieszkańcy rynku oczekują działań, prezydent stawia na edukację - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
16
Racibórz:

Presja ze strony mieszkańców raciborskiego rynku w sprawie rosnącej populacji gołębi narasta. Z każdym miesiącem przybywa ptaków, a wraz z nimi – problemów związanych z zanieczyszczeniem przestrzeni publicznej. Prezydent Jacek Wojciechowicz zapowiada interwencję, jednak w pierwszej kolejności stawia na działania informacyjne.

red., fot. arch. Qbik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 04.07.2025
4 lipca 202508:58

Nasz Racibórz 04.07.2025

Nasz Racibórz 27.06.2025
27 czerwca 202519:05

Nasz Racibórz 27.06.2025

Nasz Racibórz 20.06.2025
19 czerwca 202522:36

Nasz Racibórz 20.06.2025

Nasz Racibórz 13.06.2025
13 czerwca 202509:38

Nasz Racibórz 13.06.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.