Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes18 lipca 201914:23

Robisz zakupy w internecie? Porozmawiaj z botem

Robisz zakupy w internecie? Porozmawiaj z botem - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Roboty są wśród nas. Może to jeszcze nie futurystyczne androidy, ale już można z nimi porozmawiać. Jeśli korzystamy ze sklepów internetowych, pomogą nam dokonać wyboru towaru, odpowiedzą na pytania, a nawet umożliwią złożenie zamówienia. Na Facebooku jest ich już 300 000, więc na pewno nieraz się na nie natknęliśmy.

Chat zamiast telefonu

Komunikatory internetowe stały się obecnie najpopularniejszym sposobem porozumiewania. Można za ich pomocą kontaktować się szybko i niezobowiązująco. W przeciwieństwie do telefonu pozwalają na równoczesne wykonywanie innych czynności, zatem rozmowa nie przeszkadza nam np. przeglądać internetu. E-maile natomiast postrzegane są jako zbyt formalny sposób komunikacji, a poza tym zazwyczaj rzadko sprawdzamy skrzynkę, jeśli nie jesteśmy w pracy.

Nic dziwnego zatem, że także chatów chętnie używamy do komunikacji z firmami, np. chcąc zapytać o ofertę czy sposób rozwiązania jakiegoś problemu. Dzięki nim nie tracimy czasu oczekując na połączenie z biurem obsługi klienta, a udzielonych informacji nie musimy zapamiętywać czy zapisywać — wszystko mamy w oknie komunikatora. Ponadto kontaktowanie się w ten sposób ma bardziej swobodny charakter i przypomina rozmowę ze znajomymi.

Boty odciążają firmy

Wraz z zainteresowaniem klientów tą formą komunikacji z firmami, odkryły one sposób na dużą liczbę zapytań poprzez chaty (a właściwie Facebook Messengera, bo to z niego najczęściej korzystamy). Są to boty, czyli programy umożliwiające automatyczną korespondencję z konsumentami.

Często działanie botów jest bardzo proste. Umożliwiają one np. automatyczne powitanie klientów. Dla firm jest to nie tylko kwestia kurtuazji. Jeśli zostaniemy powitani, jest większa szansa na to, że poczekamy na zgłoszenie się konsultanta, zamiast zadać to samo pytanie firmie konkurencji. Odnosimy także wrażenie, że firma traktuje każdy kontakt z klientem priorytetowo i od razu nawiązuje rozmowę.

Inna prosta funkcja bota to wysłanie automatycznego komunikatu o braku dostępności konsultanta. Wiadomość zawiera wtedy informację o godzinach działania firmy i w związku z tym czasie, kiedy możemy spodziewać się odpowiedzi.

Automatem nawet przesyłki kurierskie

Bardziej skomplikowane boty pełnią także inne funkcje. Korzystając z list najczęściej zadawanych przez klientów pytań, potrafią udzielać na nie odpowiedzi oraz zadawać pytania dodatkowe. Jeśli zatem zapytamy np. o ceny produktów firmy, bot może dać nam do wyboru kilka bardziej szczegółowych opcji. W ten sposób może dalej prowadzić rozmowę bez pomocy „żywego” konsultanta, a my uzyskamy żądane informacje. Jeśli jednak na jakieś pytanie nie zna odpowiedzi, przekieruje rozmowę do pracownika działu obsługi klienta.

Efektem automatycznego chatu może być nawet to, że pojawi się u nas kurier. Jak zamówić dostawę zostaniemy przez bota poinstruowani lub nawet sama rozmowa umożliwi firmie wysłanie paczki kurierem. Oszczędza to czasu nie tylko konsultantom sklepu, ale i nam, bo wszystko załatwimy, nie wychodząc z Messengera.

Oczywiście prace nad rozwojem botów trwają i w niedalekiej przyszłości firmy mogą radzić sobie podczas większości rozmów w ogóle bez konsultantów. Ma to związek z pojawianiem się coraz doskonalszych odsłon sztucznej inteligencji, która może pozbawić pracy osoby zatrudnione w działach obsługi klienta.

 

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Aktualności27 marca 202410:26

Zielone Płuca na Ostrogu kontra deweloperka. Tężnia finiszuje a radny mówi o kulisach inwestycji [FOTO LOTNICZE]

Zielone Płuca na Ostrogu kontra deweloperka. Tężnia finiszuje a radny mówi o kulisach inwestycji [FOTO LOTNICZE] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
39
Racibórz:

Zielone Płuca Ostroga to projekt, który w 2021 r. poparło ponad 3,5 tysiąca mieszkańców Raciborza. W kwietniu 2024 r. kończy się pierwszy etap tego projektu. Raciborzanie będą mogli odpocząć przy tężni, która powstaje przy zbiegu ulic Książęcej i Elżbiety.

red.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności28 marca 202414:45

Bonus za wiek. Od marca to ponad 6 tys. zł

Bonus za wiek. Od marca to ponad 6 tys. zł - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Beata Kopczyńska regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim / fot. pixabay
Aktualności27 marca 202414:47

Konwencja programowa PiS do powiatu. Pięć konkretów [WIDEO]

Konwencja programowa PiS do powiatu. Pięć konkretów [WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
16
Racibórz:

Poseł Paweł Jabłoński oraz kandydaci PiS do Rady Powiatu Raciborskiego przedstawili dziś, 27.03., na Rynku swoje najważniejsze założenia programowe na kadencję 2024-2029.

red.
Aktualności27 marca 202419:33

Polowy: zrealizowaliśmy 82% naszego programu. Komitet Silny Racibórz gwarancją wiarygodności Nowej 10-tki Drużyny Polowego!

Polowy: zrealizowaliśmy 82% naszego programu. Komitet Silny Racibórz gwarancją wiarygodności Nowej 10-tki Drużyny Polowego! - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
71
materiał wyborczy zlecony i finansowany przez KWW Dariusz Polowy - Silny Racibórz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 22.03.2024
21 marca 202421:40

Nasz Racibórz 22.03.2024

Nasz Racibórz 15.03.2024
14 marca 202421:35

Nasz Racibórz 15.03.2024

Nasz Racibórz 08.03.2024
7 marca 202423:50

Nasz Racibórz 08.03.2024

Nasz Racibórz 01.03.2024
29 lutego 202423:20

Nasz Racibórz 01.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.