Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes17 grudnia 201809:32

Content marketing w mediach społecznościowych coraz popularniejszy

Content marketing w mediach społecznościowych coraz popularniejszy - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Media społecznościowe są obecnie wykorzystywane przez większość firm, by komunikować się z grupą docelową i informować o różnych wydarzeniach. Profil w social media jest dzięki temu odpowiednim miejscem do publikowania wartościowego contentu, co coraz częściej wykorzystują marketingowcy np. z marketin9.

Media społecznościowe najpopularniejszymi serwisami w Internecie

Liczba użytkowników Facebooka w Polsce w 2018 roku wyniosła 18 mln. Inne serwisy społecznościowe są rzadziej wybierane przez Polaków, lecz ich użytkownicy są równie chętnie komentują treści i polecają je znajomym. Większość marketingowców skupia się jednak wyłącznie na Facebooku, który dociera do najszerszego grona potencjalnych klientów. Prowadzenie profilu firmowego w serwisie pomaga budować relację pomiędzy marką a grupą docelową, dzięki czemu łatwiejsze jest zdobycie stałych klientów. Ponadto konto w mediach społecznościowych ułatwia komunikowanie o nowościach w ofercie, prowadzenie dialogu z odbiorcami i poznawanie lepiej ich potrzeb oraz oczekiwań. Dodatkowo obecność w social media zwiększa rozpoznawalność i wiarygodność marki.

Obecnie żadne inne serwisy nie mają tak wielu użytkowników jak media społecznościowe. Według CAWI w 2016 roku odsetek badanych korzystających z Facebooka przynajmniej raz w tygodniu wynosił 84 procent. Na drugim miejscu uplasował się YouTube (74 procent), a ostatni stopień na podium zajął Instagram (20 procent). Tak wysokie zainteresowanie social mediami niejako zmusza marketingowców, by publikować treści właśnie tam. Jest to ważny element strategii content marketingowej. Przeczytaj więcej na https://www.marketin9.com/strategy-and-planning-in-content-marketing/.

Content, który dociera do grupy docelowej

W content marketingu ważne jest dokładne określenie, do kogo kierowana jest treść. W przeciwnym razie prowadzona kampania przyniesie słabe rezultaty. Przykładowo, gdy chce się sprzedawać skomplikowane, nowoczesne technologie zwykłym ludziom, treści dotyczące produktów powinny być napisane prostym językiem. Zamiast tłumaczyć działanie różnych podzespołów i systemów, lepiej jest opowiedzieć potencjalnym odbiorcom o korzyściach, jakie zyskają, gdy zdecydują się na skorzystanie z przedstawianej im oferty. Aby dotrzeć do grupy docelowej, powinno się dostosować styl i język wypowiedzi do ich potrzeb. Dodatkowo treści pisane warto wzbogacać o zdjęcia, grafiki, gify i filmy lub zdecydować się wyłącznie na content wizualny i wideo. O rodzajach treści w content marketingu przeczytasz na https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/.

W przypadku marketingu treści na Facebooku warto kierować się kilkoma uniwersalnymi zasadami. Przede wszystkim ważna jest odpowiednia długość postów. Zbyt długie wpisy są mało atrakcyjne, gdyż zwykle użytkownicy serwisu oczekują krótkich i zwięzłych wypowiedzi, zawierających najważniejsze informacje o produkcie lub usłudze. Jeżeli chce się opowiedzieć o nich więcej, post na Facebooku może odsyłać zainteresowanych do rozbudowanego wpisu na firmowym blogu lub artykułu zamieszczonego na tematycznym serwisie.

Posty na Facebooku powinny zawierać również wezwanie do działania, czyli call to action. Bezpośredni zwrot do odbiorcy treści zachęca go do wykonania określonej czynności - kupienia produktu, polubienia posta, udostępnienia go znajomym, zapisania się do newslettera lub pozostawienia komentarza. Dzięki ciekawym wpisom i wezwaniom do działania zwiększa się efektywność content marketingu, zdobywając więcej stałych odbiorców.

Autor: artykuł partnerski, k.zdrojewska@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Reklama
Aktualności22 kwietnia 202409:31

Czarny dym przy Stalmacha

Czarny dym przy Stalmacha - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. Czytelniczka
Aktualności22 kwietnia 202410:12

Mężczyzna z rozbitą głową na chodniku przy Bosackiej

Mężczyzna z rozbitą głową na chodniku przy Bosackiej - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. arch. portalu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.