Reklama

Najnowsze wiadomości

Kultura i edukacja25 kwietnia 201612:47

Dojrzałość sześciolatka w aspekcie społeczno-emocjonalnym

Dojrzałość sześciolatka w aspekcie społeczno-emocjonalnym  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Czym powinno wykazać się sześcioletnie dziecko, aby wraz z nowym rokiem szkolnym mogło zasiąść w szkolnej ławce? Zdaniem pedagogów przede wszystkim powinno cechować się dojrzałością społeczno-emocjonalną. 

Dziecko, które w wieku sześciu lat może rozpocząć naukę w szkole, przede wszystkim powinno osiągnąć dojrzałość społeczno-emocjonalną. Oznacza to, że dziecko powinno przejawiać zainteresowanie zadaniami na poziomie szkolnym, czyli interesować się czytaniem, pisaniem i liczeniem oraz umiejętnością koncentracji uwagi. - Dziecko powinno skupić uwagę przez 30 min., a w pewnym zakresie powinno umieć nią sterować, aby skłonić je do zajęcia się rzeczami, które niekoniecznie są dla niego ciekawe i nie przykuwają uwagi automatycznie. Dziecko powinno także reagować na polecenia, umieć przerywać zabawę i zwracać uwagę na inną czynność zalecaną przez dorosłego – mówi Barbara Lamla-Wochnik, pedagog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Raciborzu. Bardzo ważne jest, aby sześciolatek był samodzielny, czyli potrafił się ubrać, jeść, załatwiać potrzeby fizjologiczne. - Samodzielność dziecka wyraża się nie tylko w tym, że wykonuje zadania samo, ale w momencie gdy czegoś nie umie, potrafi poprosić o pomoc dorosłego – wyjaśnia Barbara Lamla-Wochnik. 

Dziecko dojrzałe w aspekcie społeczno-emocjonalnym jest wytrwałe, rozumie i stara się przestrzegać normy i zasady panujące w grupie, ma poczucie obowiązku. - Nawet jeśli zadanie wydaje mu się nieatrakcyjne i nie ma ochoty go robić, to jednak wykonuje, bo wie, że powinno – podaje przykład pedagog. 

Należy również pamiętać, że dzieci, które mogą w wieku sześciu lat zasiąść w szkolnej ławce, są stabilne emocjonalnie. Co to oznacza? Radzą sobie z emocjami, potrafią panować nad złością i agresją; mają ukształtowane uczucia społeczne – przyjaźń, współczucie; wiedzą, które zachowania są dobre, a które złe i potrafią rozstać się z rodzicami. 

Mając na uwadze wszystkie te cechy, to ostatecznie rodzic, obserwując swoją pociechę, zadecyduje, czy pozwolić dziecku na naukę w szkole, czy też pozostawić je jeszcze w przedszkolu. Po poradę w tym zakresie może udać się właśnie do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Raciborzu, gdzie doświadczeni pedagodzy zbadają dziecko i pomogą rodzicom w podjęciu decyzji. 

Adres Placówki:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
ul. Jana 14
47-700 Racibórz 
tel: 32 415 35 47 

fot. SP 3 Racibórz

***
Więcej informacji na temat raciborskiej kampanii Sześciolatki w szkole uzyskać można na oficjalnym fanpage'u wydarzenia oraz na stronie Urzędu Miasta Racibórz w zakładce „Sześciolatki w szkole”.

Autor: Justyna Korzeniak,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.12.2025
18 grudnia 202521:43

Nasz Racibórz 19.12.2025

Nasz Racibórz 12.12.2025
11 grudnia 202519:49

Nasz Racibórz 12.12.2025

Nasz Racibórz 05.12.2025
8 grudnia 202511:20

Nasz Racibórz 05.12.2025

Nasz Racibórz 28.11.2025
27 listopada 202522:31

Nasz Racibórz 28.11.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.