Łatwy polski, trudna historia. Egzamin gimnazjalny w G2 im. Czesława Miłosza

Jako jedni z pierwszych egzaminacyją salę opuścili uczniowie klasy 3D. Zapytani o to, jakie wrażenie zrobił na nich egzamin gimnazjalny i co było dla nich najtrudniejsze stwierdzili, że spore problemy mieli z historią. -Najtrudniejsza dla mnie była historia. Było dużo pytań dotyczących starożytności, inne z kolei wymagały skorzystania z dołączonych mapek. Polski był o wiele łatwiejszy. Zadaniem pisemnym z języka polskiego była charakterystyka bohatera literackiego, który najbardziej cenił sobie wolność. Jestem przekonany, że nie poszło mi źle. Gdyby to była już matura, myślę, że zdobyłbym te 30% wymagane do zdania - powiedział Karol Cyfka. Kolega Karola z klasy stwierdził, że zadania nie były zbyt trudne, lecz trzeba było nieco pomyśleć. - Powiem szczerze, że nie uczyłem się zbytnio na ten egzamin. Jestem dobrej myśli, choć charakterystyka sprawiła mi nieco trudności - podsumował pierwszy dzień egzaminacyjnych zmagań Krystian Bugdoł z 3D.
Gimnazjaliści dzielili się na dwie grupy. Tych, którzy uważali, że egzamin był dość trudny, oraz tych, oceniających go jako naprawdę łatwy. Do tej drugiej grupy należała Paulina Titarenkow, uczennica klasy 3B. -Polski był łatwy, choć miała być rozprawka, a była charakterystyka. Ale i tak dałam radę. Z kolei zadania z WOS-u były już nieco trudniejsze, wymagana była chwila zastanowienia nad odpowiedzią. Wydaje mi się, że nie będzie źle. - dodała. Z kolei Wiktoria Atłachowicz z klasy 3C stwierdziła, że część historyczna była dla niej najtrudniejsza. Dość ciężko było zapamiętać polskich królów i daty ich panowania. - Jeśli mowa o egzaminie z polskiego, to było o wiele łatwiej, choć wszyscy spodziewali się rozprawki, a była charakterystyka. W swej pracy przedstawiłam Harry'ego Pottera. Jestem dobrej myśli, bo poszło mi dość dobrze - dodała.
Kolejne zmagania uczniów z egzaminami już jutro i w środę.
fot. Katarzyna Kubik
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany