Anna Raszewska, absolwentka raciborskiej PWSZ, odebrała wczoraj nagrodę za najlepszą pracę dyplomową z dziedziny pedagogiki

Anna Raszewska odebrała wczoraj z rąk Rektor PWSZ w Raciborzu, dr hab. inż. arch. Ewy Stachury list gratulacyjny z okazji otrzymania nagrody za najlepszą pracę dyplomową z dziedziny pedagogiki. Do udziału w konkursie, oprócz pracy zwycięskiej, zgłoszone były dwie prace: Miriam Jarzyny - "Rodzina w procesie kształcenia dzieci w młodszym wieku szkolnym" i Lucyny Migacz - "Czas wolny uczniów klas III". "Zespół oceniający jednogłośnie orzekł, iż wszystkie prace zgłoszone do konkursu prezentują ponadprzeciętny poziom. Pracę Anny Raszewskiej oceniono najwyżej. Autorka podjęła bardzo aktualną tematykę, zaś problem rywalizacji w procesie edukacji uznać należy za trudny i skomplikowany" - dowiadujemy się z treści protokołu z zebrania komisji.
- W pracy badałam obecną sytuację w szkołach, to, jak dzieci postrzegają rywalizację, jak rodzice reagują, gdy dzieci wygrywają lub przegrywają i jak nauczyciele promują rywalizację w szkole - opowiada Anna, która przyznała, że nie spodziewała się wygranej, chociaż wiedziała, że pod opieką prof. Gabrieli Kapicy jej praca będzie dobra. W czerwcu zeszłego roku studentka prowadziła badania wśród dzieci w raciborskich szkołach podstawowych, w tym roku z kolei rozmawiała z nauczycielami. Łącznie na napisanie pracy poświęciła 1,5 roku.
Anna Raszewska przez trzy semestry uczęszczała na seminarium monotematyczne do dr hab. Gabrieli Kapicy. Głównym tematem spotkań zespołu była właśnie rywalizacja, kształtowanie i kompetencje społeczne dzieci, ich przygotowanie do współdziałania i budowanie kapitału społecznego. - W zakresie budowania kapitału społecznego mamy dużo do zrobienia. Większość społeczeństwa prowadzi bowiem w chwili obecnej konsumpcyjny styl życia, wyznaje tzw. wyścig szczurów. Rodzice bardzo często przesadnie dbają o przygotowanie swoich dzieci do życia, niestety - w niewłaściwym kierunku - opowiada prof. Kapica.
Co więc sprawiło, że praca laureatki wyróżniła się spośród innych? - Wszystkie prace w naszej grupie seminaryjnej były bardzo podobne. Praca Anny wyróżniała się przede wszystkim umiejętnością selekcji treści w rozdziale teoretycznym, który był rozdziałem dosyć trudnym. Studentka włożyła również dużo pracy w analizę materiału badawczego, która została poparta literaturą. Ta praca wygrała prawdopodobnie dlatego, że dominowała w niej staranna, jakościowa analiza - dodała prof. dr hab. Gabriela Kapica.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany