Medycyna na start dla uczniów II LO

- Mówimy tu o rekrutacji i uczelni, prowadzimy zajęcia z anatomii, na których omawiamy kości. Są to lekcje będące odwzorowaniem ćwiczeń z dziedziny anatomii. Co istotne ćwiczymy na kościach i przeprowadzamy typowe kolokwium z zajęć - mówił Martin Rydygel, Koordynator Lokalny Projektu %u201CMedycyna na start!". - Dla wielu uczniów zajęcia z anatomii są też pierwszym kontaktem z łaciną, dzięki czemu ich start w medycynę może być łatwiejszy - mówił Rydygel.
Zainteresowanie ze strony uczniów było spore. Na zajęcia, które odbywały się w dniach od 5 do 7 lutego, przychodziły aż trzy grupy uczniów II LO, każda po 20 osób. Warsztaty z anatomii objęły tematykę osteologii (kości), w tym ogólną budowę kości, czaszkę, kończynę górną i dolną, klatkę piersiową, kręgosłup oraz sydesmologię (połaczenia kości).
Zajęcia bardzo spodobały się uczniom II LO. - Prowadzący zajęcia zaimponował nam swoją wiedzą. Wyrzucał z siebie, jakby od niechcenia, łacińskie nazwy kręgosłupa, żeber, mostka czy czaszki. Nie byliśmy jednak tylko słuchaczami. Dostaliśmy wolny czas, by materiał przyswoić, po czym nasza wiedza została sprawdzona za pomocą tzw. szpileczek - tłumaczy Aneta Nowak z klasy II B. Projekt ma na celu przedstawienie procesu rekrutacji i omówienie zagadnień, na które warto zwrócić uwagę podczas tego procesu, zwiększenie dostępu do informacji na temat studiowania kierunków medycznych w szczególności w placówkach niemieszczących się w pobliżu Uniwersytetów Medycznych oraz zainteresowanie naukami medycznymi uczestników zajęć.
Sisi
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany