Stąd do przyszłości...

Uczniowie i nauczyciele z Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi im. Czesława Miłosza w Raciborzu zakończyli realizację pierwszego z czterech etapów projektu Stąd do przyszłości. Nauczyli się m.in. autoprezentacji, poznali historię średniowiecznego rycerstwa, czy staropolską kuchnię.
Zakończył się pierwszy z czterech etapów konkursu „Stąd do przyszłości”. Na jego realizację Gimnazjum nr 2 pozyskało środki z Europejskiego Funduszu Społecznego. Koszt realizacji zadania wyniósł 519 555,00 zł. W jego ramach odbyły się zajęcia fotograficzne, kultury dawnej, zdrowego odżywiania i psychologiczne. – Szerokie spektrum tych zajęć pozwala młodzieży rozwijać różnorodne pasje. Zainteresowanie udziałem w projekcie było ogromne – zapewnia Róża Machowska, nauczycielka w G2. Do pierwszego etapu zakwalifikowało się 60 uczestników.
– Pragnienie zdobycia oraz poszerzenia wiedzy dotyczącej fotografii i cyfrowej obróbki zdjęć spowodowało, że frekwencja na zajęciach była prawie że stuprocentowa – nie kryje zadowolenia Róża Machowska. – Zwłaszcza, że korzystano z najnowocześniejszego sprzętu fotograficznego, oraz zakupionego na potrzeby projektu programu Adobe Photoshop CS4 Extended – dodaje nauczycielka. Zapowiada również, że we wrześniu odbędą się plenery fotograficzne w miejscach, z których słynie ziemia raciborska oraz poplenerowe wystawy.
Natomiast na zajęciach z kultury dawnej uczestnicy poznali historię średniowiecznego rycerstwa. Zapoznali się z przebiegiem największych bitew, zasadami kodeksu rycerskiego, elementami uzbrojenia dawnych wojów a także techniki walki mieczami, toporami czy strzelaniem z łuku.
W trakcie kursu zdrowego odżywiania uczniowie samodzielnie przyrządzali soki ze
świeżych owoców i warzyw, sałatki wieloowocowe, wykwintne kanapki, naleśniki
oraz ciasteczka z płatków owsianych. Szczególną uwagę zwracano na różne
zastosowania produktów spożywczych wykorzystywanych w kuchni staropolskiej,
takich jak: buraki ćwikłowe, biała kapusta, suszone liście mięty, płatki
owsiane, zielona pietruszka.
Na zajęciach z autoprezentacji młodzież ćwiczyła swoje wystąpienia na forum, dostosowując swoją postawę do obserwowanego wzorca z prezentacji multimedialnej. – W czasie zajęć z komunikacji uczestnicy poznawali między innymi mowę ciała. Interesująca była „burza mózgów” na temat barier utrudniających skuteczną komunikacje między ludźmi – wylicza Machowska.
Autorkami projektu Stąd do przyszłości są: Violetta Szymańska-Kłoda, Róża Machowska i Anna Palczewska.
(oprac. k)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany