Aktualności | Pokaż listę wszystkich wiadomości » |
Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – na co zwrócić uwagę?
Prowadzenie kampanii dla branży medycznej wiąże się z koniecznością opracowania dokładnej strategii, doborem najlepszych kanałów komunikacji i z przygotowaniem przekazów, które zainteresują konkretnych odbiorców. Niezwykle ważne jest dotarcie do jak największej liczby pacjentów, którzy mogą potrzebować danego produktu lub do osób, które mogą być zainteresowane usługami danej placówki medycznej – zarówno komercyjnymi, jak i w ramach refundacji NFZ. Sprawdź, co jest najważniejsze w prowadzeniu kampanii dla branży medycznej.
Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – jakie są ogólne założenia działań promocyjnych?
Kampanie marketingowe mają na celu promocję danego produktu, usługi, marki czy miejsca. W przypadku branży medycznej mogą to być np. leki czy suplementy, a także gabinety, kliniki czy poszczególne zabiegi.
Zadaniem agencji, która przygotowuje kampanię, jest przede wszystkim poznanie swojego klienta oraz odbiorców reklam. Należy wziąć pod uwagę zarówno cele, jakie chce osiągnąć klient, jego pozycję na rynku, grupę docelową, jak i wartości marki. Konieczne jest uważne przyjrzenie się grupie docelowej i odpowiedzenie sobie na pytania: kim są odbiorcy, czego potrzebują, jakie są ich oczekiwania, co lubią i jaki przekaz może do nich trafić? Na podstawie zebranych informacji przygotowuje się kampanię marketingową – wybiera się odpowiednie narzędzia i kanały dotarcia do odbiorców. Ważne jest, by nie korzystać ze wszystkich możliwych kanałów oraz ze wszystkich narzędzi, ponieważ po pierwsze można osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego, a po drugie – niepotrzebnie stracić budżet na nieskuteczne działania.
Dlaczego określenie grupy docelowej jest tak istotne?
Dokładne określenie i poznanie grupy docelowej jest bardzo istotne z kilku powodów. Po pierwsze, dzięki temu, że wiemy, do kogo kierowane są przekazy reklamowe, możemy stworzyć odpowiednie kreacje, dopasowane do potrzeb i gustów potencjalnych konsumentów czy pacjentów. Inne przekazy będą skierowane do seniorów, inne do rodziców dzieci, inne do osób mieszkających i pracujących w dużych miastach, a jeszcze inne do mieszkańców wsi i małych miasteczek.
Po drugie dzięki określeniu grupy docelowej możliwe jest wybranie odpowiednich kanałów emisji czy sposobów rozliczeń (np. CPC – cost per click, CPM – cost per mille, CPV – cost per view itp.).
Po trzecie należy dopasować grupę docelową do produktu czy usługi, którą promuje się w kampanii. Dobrym przykładem może być kapania leadowa dla branży medycznej, jaką przeprowadziła agencja marketingowa adCookie. Zleceniodawcą kampanii było Dolnośląskie Centrum Laryngologii Medicus, któremu zależało na dotarciu do osób zmagających się z przypadłością, jaką jest chrapanie, a co za tym idzie – zainteresowanie leczeniem w klinice.
Grupa docelowa była wąska, więc działania musiały być dobrane w odpowiedni sposób. Więcej na temat kampanii przeczytasz tutaj: https://adcookie.pl/portfolio/skuteczna-kampania-leadowa-dla-branzy-medycznej/
Jakie działania można podjąć w trakcie prowadzenia kampanii dla branży medycznej?
W ramach kampanii dla branży medycznej można m.in.:
- stworzyć nowoczesną, funkcjonalną stronę www – w przypadku branży medycznej bardzo ważny jest jej aspekt informacyjny i edukacyjny,
- skonfigurować odpowiednie narzędzia, dzięki którym możliwe jest mierzenie efektów kampanii i jakości ruchu na stronie,
- stworzyć spójne kreacje – zarówno statyczne, jak i dynamiczne, opracować całą stronę graficzną kampanii,
- wybrać różnorodne, ale odpowiednio dopasowane kanały emisji, np. na tematycznych i lokalnych witrynach, w wyszukiwarce Google, na Facebooku, w e-mailach (tzw. e-mail marketing). Można zdecydować się także na remarketing, audience targeting czy RTB (Real-Time Bidding),
- wdrożyć odpowiednia działania optymalizacyjne, tzn. monitorować jakość ruchu z poszczególnych kanałów i systematyczne udoskonalanie wyników,
- opracować i przeprowadzić działania z zakresu SEO i SEM (pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach),
- opracować sposób komunikacji z odbiorcami w mediach społecznościowych i prowadzić profile na Facebooku czy Instagramie.
Przygotowując się do kampanii, należy ustalić miejsce jej prowadzenia, a także przeanalizować zakres działań i czas ich trwania oraz sprecyzować budżet. Konieczna jest także optymalizacja działań, a na koniec pomiar efektów.
Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.
Komentarze (0) |
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Komentarze społecznościowe |
Najczęściej czytane artykuły |
Badacze prognozują, jak zmieni się epidemia SARS-CoV2 w ciągu dekady
Naukowcy stworzyli model rozwoju epidemii, który wskazuje, że może ona dążyć do postaci endemicznej, czyli lokalnej i ustabilizowanej. Prawdopodobnie łagodnie wtedy chorować będą dzieci, co będzie po części chronić późniejszą dorosłą populację.
Więcej »Opublikowano rozporządzenie przedłużające obostrzenia
W czwartek późnym wieczorem w Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów przedłużające aktualne obostrzenia epidemiczne do 31 stycznia br. Wskazano w nim także kolejność szczepień przeciw COVID-19.
Więcej »Świadek zapobiegł tragedii. 70-latek był kompletnie pijany!
Informacja przekazana dyżurnemu raciborskiej policji przez świadka doprowadziła do zatrzymania pijanego kierowcy. 70-letni mężczyzna miał w organizmie prawie dwa i pół promila alkoholu. Za jazdę w stanie nietrzeźwości grożą mu nawet 2 lata więzienia.
Więcej »Kryminalni rozbili gang oszustów podających się za policjantów
Kryminalni z katowickiej komendy wojewódzkiej rozbili zorganizowaną grupę przestępczą, zajmującą się oszustwami metodą na „policjanta”. W ich ręce wpadł lider i założyciel szajki oraz jego trzej wspólnicy. Trójka z nich, w tym stojący na czele grupy 43-latek, zostali już tymczasowo aresztowani. Grozi im do 10 lat więzienia.
Więcej »Rodzina 500 plus. Od lutego można składać wnioski
Program "Rodzina 500+" jest finansowym fundamentem wsparcia rodzin. Program wszedł w życie 1 kwietnia 2016 roku i przyczynił się do znacznej poprawy sytuacji materialnej rodzin, wzmocnił je i nadał należny priorytet. W 2015 roku łączne wydatki budżetu państwa na rzecz rodzin wyniosły 1,78 proc. Produktu Krajowego Brutto. W 2017 roku wyniosły one już 3,11 proc. PKB. Jest to wzrost o 75 proc.
Więcej »Numery archiwalne | Pokaż listę wszystkich numerów » |
Zobacz także |

Komentarze |
Telegraf | Pokaż wszystkie » |