Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności11 marca 201509:25

Coca-Cola Cup 2015 z rekordem frekwencji

Coca-Cola Cup 2015 z rekordem frekwencji - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Region:

Coca-Cola Cup, najstarszego w Polsce piłkarskiego turnieju dla młodzieży, rusza pełną parą. Wraz z początkiem marca zakończyła się rekrutacja. W tym roku o udział w wielkim finale i wyjazd na międzynarodowy obóz treningowy będzie rywalizować 3948 drużyn – najwięcej w historii turnieju w obecnej formule szkół gimnazjalnych. Już po raz piąty z rzędu turniej jest wspierany przez Roberta Lewandowskiego.

Do udziału w tegorocznej edycji turnieju zgłosiło się prawie 25 000 gimnazjalistów i ponad 14 000 gimnazjalistek pragnących podążać drogą Roberta Lewandowskiego – najlepszego obecnie polskiego piłkarza, w przeszłości uczestnika Coca-Cola Cup. Do rywalizacji o udział w krajowym finale stanie 3948 zespołów, najwięcej (408) z województwa mazowieckiego. To najwyższa frekwencja Coca-Cola Cup w obecnej formule, czyli od 2010 roku, odkąd turniej jest skierowany wyłacznie do gimnazjalistów. Najlepsza drużyna tegorocznej edycji pojedzie na międzynarodowy obóz treningowy, na którym pozna rówieśników z innych krajów i wspólnie z nimi będzie szlifować piłkarskie umiejętności pod okiem uznanych trenerów.

Coca-Cola Cup sięga do korzeni piłki nożnej, będącej nie tylko znakomitą rozrywką i niepowtarzalnymi emocjami sportowej rywalizacji. Kluczowe są korzyści, jakie niesie za sobą zdrowy, aktywny tryb życia, a także szansa na kontakt z rówieśnikami i nawiązanie bezcennych znajomości.
– Sport kształtuje nie tylko ciało, ale i charakter. Buduje wartości, otwartość na innych, wzmacnia relacje z rówieśnikami. Piłka nożna kojarzy mi się właśnie ze wspólną grą z kumplami na podwórku do wieczora, pozdzieranymi kolanami i super  zabawą. Radość, jaką czerpiesz z tego, co robisz, przekłada się na poziom motywacji, dzięki której możesz osiągnąć naprawde wiele. Myślę, że w dużej mierze właśnie dlatego mnie się to udało – mówi Robert Lewandowski, ambasador turnieju.

– Uprawianie sportu w młodym wieku przynosi same korzyści. Sportowa pasja sprzyja prawidłowemu rozwojowi młodzieży, a także pomaga w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami. Warto rozwijać te zainteresowania i inspirować młodych ludzi do próbowania swoich sił w sporcie, a przede wszystkim do czerpania z tego radości – dodaje Robert Korzeniowski, czterokrotny Mistrz Olimpijski w chodzie sportowym i ambasador marki Coca-Cola.
Podczas zapisów do Coca-Cola Cup każde gimnazjum w Polsce mogło zgłosić jeden zespół męski i jeden żeński. 2486 zgłoszonych drużyn męskich i 1462 żeńskich będzie rywalizować najpierw na szczeblu regionalnym, a następnie wojewódzkim. Najlepsi zmierzą się w wielkim krajowym finale, który odbędzie się 19-20 czerwca.

Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Rozgrywany nieprzerwanie od 17 lat, co roku angażuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. W dotychczasowych edycjach wzięło udział już ponad 680 000 uczniów. Co roku rozgrywkom kibicują tysiące widzów w całej Polsce. Podobnie było podczas ubiegłorocznej edycji, począwszy od rozgrywek regionalnych, aż do finału, który odbył się na Plaży Miejskiej w Gdyni.  

Jednym z głównych założeń strategii firmy Coca-Cola jest promocja aktywności fizycznej, zachęcanie ludzi do ruchu oraz wspieranie walki z epidemią otyłości na świecie. Coca-Cola Cup jest jednym z elementów realizacji tych założeń. Ambicją firmy jest zaktywizowanie do 2020 roku 100 milionów ludzi na całym świecie.

– Coca-Cola Cup ma w Polsce najdłuższą tradycję spośród turniejów piłkarskich dla młodzieży. To dla nas powód do dumy i duża odpowiedzialność, bo wiemy, jak ważna jest popularyzacja aktywności fizycznej wśród młodych ludzi. Coca-Cola aktywnie włącza się w walkę z otyłością na świecie, traktując to jako jeden z priorytetów. Jednym z najwspanialszych przykładów podejmowanych przez nas inicjatyw promujących aktywność fizyczną jest turniej Coca-Cola Cup, który co roku skupia wokół siebie mnóstwo wspaniałej młodzieży i wywołuje niepowtarzalne emocje – mówi Anna Solarek, kierownik ds projektów sportowych w Coca-Cola Poland Services.

Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska.
Partnerem technicznym turnieju jest firma Zina.

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.

Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Firma ceni sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Jako odpowiedzialny sponsor wykorzystuje zaangażowanie w Igrzyska do inspirowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.

Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie – sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 680 tysięcy młodych ludzi oraz program Lider Animator-Obudź Swoje Ciało, który nagradza finansowo najciekawsze projekty, mające na celu zachęcać lokalne społeczności, w tym młodzież, do aktywnego życia. W ciągu trzech  edycji program wsparł 75  projektów z całej Polski na łączną wartość ponad 700 000 złotych, aktywując tym samym blisko 180 000 osób.

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają 2700 osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.

Autor: Anna Solarek, [email protected]

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 13.07.2025
18 lipca 202510:12

Nasz Racibórz 13.07.2025

Nasz Racibórz 11.07.2025
10 lipca 202521:57

Nasz Racibórz 11.07.2025

Nasz Racibórz 04.07.2025
4 lipca 202508:58

Nasz Racibórz 04.07.2025

Nasz Racibórz 27.06.2025
27 czerwca 202519:05

Nasz Racibórz 27.06.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.