Więcej praw dla pasażerów linii lotniczych

- Chcemy, aby pasażer był lepiej zorientowany w prawach, jakie mu przysługują i żeby była większa przejrzystość podczas m.in. rezerwacji biletów. Ponadto, linie lotnicze powinny utworzyć punkty informacyjne na lotniskach i chcemy zobaczyć lepsze przepisy mające na celu ochronę pasażerów w przypadku upadłości linii lotniczych - powiedział Bogdan Marcinkiewicz, europoseł PO, członek komisji transportu PE.
- Jesteśmy za utrzymaniem obowiązku odszkodowania za opóźnienia lotów trwające ponad 3 godziny, w przeciwieństwie do 5 godzin proponowanych przez Komisję Europejską. Ponadto chcemy wyjaśnienia i ograniczenia definicji "nadzwyczajnych okoliczności". Nie mogą one dłużej stanowić pretekstu do uniknięcia wypłacania odszkodowań - dodał Marcinkiewicz.
Pasażerowie będą mieli prawo wiedzieć o wszelkich kosztach jeszcze przed rozpoczęciem procesu rezerwacji. Będzie dozwolone wniesienia na pokład, bez żadnych dodatkowych opłat, swoich rzeczy osobistych, jak również towarów zakupionych na lotnisku. Inną ważną kwestią będzie zakaz anulowania lotu powrotnego w przypadku niewykorzystania przez pasażera lotu "tam" - czyli pierwszego odcinka podróży.
- Niektóre z wprowadzonych zmian są korzystne dla pasażerów, a niektóre dla przewoźników. Ostatecznie wydaje mi się, że interesy obu stron zostały racjonalnie wyważone - dodał eurodeputowany PO.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany