Piknik Kolejowy

Jeżeli "coś" się dzieje w okolicy i zasługuje to na odpowiedni komentarz medialny to zawsze staramy się poinformować o tym media. Tak też jest w przypadku PIKNIKU KOLEJOWEGO, który zaplanowano na 28 października.
Żeby się nie rozpisywać, napisze tylko, że temat jest nad wyraz interesujący... i wielowątkowy.
Poniżej tekst od jednego z organizatorów oraz linki warte przeczytania.
"Muszę powiedzieć, że na razie jestem mile zaskoczony odzewem. To się może udać. Na chwilę obecną mam słowne (co prawda, życie pokaże) deklaracje na temat odbudowy i naprawy torowiska na całym szlaku 176 i 192. Obecnie przejezdny odcinek to Markowice - Syrynia i na tym odcinku będziemy jeździć w niedzielę. Odbudowy wymaga niedawno rozkradziony (złodzieje uchwyceni) 30m odcinek na pierwszym kilometrze od Syryni w kierunku Pszowa, oraz naprawie porozkręcany (szyny jeszcze są - muszę znowu sprawdzić) odcinek na Pszowskich Dołach. Obiecane też było odbudowanie odcinka ok 200m na trasie Syrynia - Olza. Po naprawie toru na Pszów będę chciał w PKP zamówić mały pociąg (lokomotywka przetokowa z jednym wagonikiem) na tak zwany Powrót pociągów na tej linii dla medialnego rozgłosu aby złomiarze mieli informacje, że ta linia żyje. Bo niewątpliwie dużo złego zrobił tak zwany ostatni przejazd jaki był organizowany na wiosnę.
Skontaktował się ze mną toromistrz, który udziela się społecznie w Rudach, powiedział że nam pomoże, dostaniemy drezynę normalnotorową na początek do patrolowania szlaku która aktualnie stoi w Rudach.
Jeśli chodzi o niedzielę, będą kursować dwie drezyny, jedna z wagonikiem (miejsc 9) druga bez wagonika z 6 miejscami, razem 15 miejsc. Planujemy dwa pełne kursy na trasie Syrynia - Markowice - Syrynia.
Jeden dla VIP'ów (start ok 10.00) drugi kurs pełny dla ludności (start ok 13.00. przed, pomiędzy i po nich będą przejazdy po torowisku nastawni Syrynia dla chętnych.
Przejazd VIP'owski ma na celu zainteresowanie włodarzy regionu potencjałem turystycznym jaki niosą te linie kolejowe i możliwości wpisania jej do Strategi Rozwoju Regionu. Może nawet wejścia we współpracę z Czechami by uruchomić z ich strony turystyczne połączenie Bohumin - Chałupki - Olza. Są to osoby decyzyjne, więc warto je tym pomysłem zainteresować.
Na terenie nastawni Syrynia można by zrealizować mały skansen kolejowy jako centrum TLK. Z racji braku zabudowy wstępnie można by wykorzystać jako biuro jakiś wagon mieszkalny, a jako kawiarenkę uruchomić wagon restauracyjny, to wszystko na torze bocznicowym. Są tam trzy nitki toru: peronowy (do częściowej naprawy), szlakowy (czynny), ekspozycyjny (do naprawy i odtworzenia).
W sieci znalazłem też artykuł z którego wynika, że są jakieś plany odtworzenia kolejki wąskotorowej Gliwice - Rudy - Racibórz.
http://www.naszraciborz.pl/site/art/0-/0-/21436-nowa-perspektywa-dziala-na-wyobraznie.html
Wtedy nasza TLK na stacji Markowice miała by połączenie z wąskotorówką.
Była by wtedy linia turystyczna od Bohumina do Gliwic, a dalej może by nawet do Górnośląskiej Kolei Wąskotorowej (Rudzka kolejka kiedyś była połączona z GKW).
Jeśli chodzi o VIP'ów zostały wysłane zaproszenia dla starostów wodzisławskiego i raciborskiego, wójtów Kornowaca, Lubomi, Gorzyc, prezydentów miasta Raciborza i Wodzisławia. Prezesa Izby Gospodarczej, TPP i SIiTG i jeszcze Naczelnik Sekcji Eksploatacji PLK Racibórz patronuje temu burmistrz Miasta Pszów.
LINKI DO CIEKAWYCH TEKSTÓW
http://tek.wb.pl
Apel -> http://tek.wb.pl/tek/index.php/home/2-admzwr
Piknik -> http://tek.wb.pl/tek/index.php/home/3-pkx
TLK -> http://tek.wb.pl/tek/index.php/home/tlk/5-tlk
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany