Ścieżka rowerowa do Łężczoka zostanie wydłużona
Urząd Miasta ogłosił przetarg mający wyłonić wykonawcę zadania pod nazwą "Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Rudzkiej i ul. Gliwickiej łączącej ścieżkę po wałach przeciwpowodziowych z rezerwatem Łężczok - II etap".
- Początek opracowania zlokalizowany jest na krawędzi jezdni drogi dojazdowej do rezerwatu Łężczok na granicy działek o nr ewid. 253/1 oraz 272/5. Koniec ścieżki rowerowej zlokalizowany jest w kierunku Markowic w okolicach przystanku autobusowego na krawędzi drogi gminnej ul. W. Łokietka dowiązując się do istniejącej nawierzchni jezdni. Długość opracowania wynosi ok. 267,0 m. - czytamy w dokumentacji. Prace rozpoczną się więc w miejscu, gdzie kończy się istniejąca ścieżka.
W zakres budowy ścieżki rowerowej wchodzi budowa podbudowy wraz z nawierzchnią przedmiotowej inwestycji, budowę obustronnych poboczy, skarp oraz odcinkowo zieleńca.
Podstawowe dane techniczne:
- długość ścieżki rowerowej – 266,43 m,
- powierzchnia ścieżki rowerowej – 799,50 m² ,
- szerokość ścieżki rowerowej – 3,00 m,
- obustronne pobocze o nawierzchni z tłucznia kamiennego szer. 0,50 m – 266.50 m²,
- umocnienie skarp – 239,00 m² ,
- dwa przepusty betonowe o średnicy ø 500 mm.
- ścieżka o spadku poprzecznym jednostronnym 2 %.
Zakres inwestycji:
- zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) grubości 20 cm,
- usunięcie drzew wraz z karpiną – 3 szt,
- wykonanie ścieżki rowerowej o konstrukcji - warstwa piasku gr. 15 cm, podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem o uziarnieniu 0/63 mm gr. 15 cm, siatka geotechniczna, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm, warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 3 cm,
- ułożenie obrzeży z oporem,
- wykonanie pobocza (na szerokości 50 cm z obu stron ścieżki – warstwa tłucznia kamiennego o uziarnieniu 0/31,5 mm o gr. 15 cm,
- montaż dwóch przepustów betonowych o średnicy ø 500 mm umocnione ściankami czołowymi z bloczków betonowych o gr. 30 cm,
- ustawienie poręczy ochronnych, sztywnych z pochwytem z rur ø 38 i 60 mm -24 mb,
- humusowanie skarp z obsianiem - grubość humusu 10 cm,
- umocnienie skarp i dna kanałów płytami prefabrykowanymi,
- organizacja ruchu drogowego.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz