Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności25 września 202009:42

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – na co zwrócić uwagę?

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – na co zwrócić uwagę? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej wiąże się z koniecznością opracowania dokładnej strategii, doborem najlepszych kanałów komunikacji i z przygotowaniem przekazów, które zainteresują konkretnych odbiorców. Niezwykle ważne jest dotarcie do jak największej liczby pacjentów, którzy mogą potrzebować danego produktu lub do osób, które mogą być zainteresowane usługami danej placówki medycznej – zarówno komercyjnymi, jak i w ramach refundacji NFZ. Sprawdź, co jest najważniejsze w prowadzeniu kampanii dla branży medycznej. 

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – jakie są ogólne założenia działań promocyjnych?

Kampanie marketingowe mają na celu promocję danego produktu, usługi, marki czy miejsca. W przypadku branży medycznej mogą to być np. leki czy suplementy, a także gabinety, kliniki czy poszczególne zabiegi.

Zadaniem agencji, która przygotowuje kampanię, jest przede wszystkim poznanie swojego klienta oraz odbiorców reklam. Należy wziąć pod uwagę zarówno cele, jakie chce osiągnąć klient, jego pozycję na rynku, grupę docelową, jak i wartości marki. Konieczne jest uważne przyjrzenie się grupie docelowej i odpowiedzenie sobie na pytania: kim są odbiorcy, czego potrzebują, jakie są ich oczekiwania, co lubią i jaki przekaz może do nich trafić? Na podstawie zebranych informacji przygotowuje się kampanię marketingową – wybiera się odpowiednie narzędzia i kanały dotarcia do odbiorców. Ważne jest, by nie korzystać ze wszystkich możliwych kanałów oraz ze wszystkich narzędzi, ponieważ po pierwsze można osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego, a po drugie – niepotrzebnie stracić budżet na nieskuteczne działania.

Dlaczego określenie grupy docelowej jest tak istotne?

Dokładne określenie i poznanie grupy docelowej jest bardzo istotne z kilku powodów. Po pierwsze, dzięki temu, że wiemy, do kogo kierowane są przekazy reklamowe, możemy stworzyć odpowiednie kreacje, dopasowane do potrzeb i gustów potencjalnych konsumentów czy pacjentów. Inne przekazy będą skierowane do seniorów, inne do rodziców dzieci, inne do osób mieszkających i pracujących w dużych miastach, a jeszcze inne do mieszkańców wsi i małych miasteczek.

Po drugie dzięki określeniu grupy docelowej możliwe jest wybranie odpowiednich kanałów emisji czy sposobów rozliczeń (np. CPC – cost per click, CPM – cost per mille, CPV – cost per view itp.).

Po trzecie należy dopasować grupę docelową do produktu czy usługi, którą promuje się w kampanii. Dobrym przykładem może być kapania leadowa dla branży medycznej, jaką przeprowadziła agencja marketingowa adCookie. Zleceniodawcą kampanii było Dolnośląskie Centrum Laryngologii Medicus, któremu zależało na dotarciu do osób zmagających się z przypadłością, jaką jest chrapanie, a co za tym idzie – zainteresowanie leczeniem w klinice.

Grupa docelowa była wąska, więc działania musiały być dobrane w odpowiedni sposób. Więcej na temat kampanii przeczytasz tutaj: https://adcookie.pl/portfolio/skuteczna-kampania-leadowa-dla-branzy-medycznej/

Jakie działania można podjąć w trakcie prowadzenia kampanii dla branży medycznej?

W ramach kampanii dla branży medycznej można m.in.:

  • stworzyć nowoczesną, funkcjonalną stronę www – w przypadku branży medycznej bardzo ważny jest jej aspekt informacyjny i edukacyjny,
  • skonfigurować odpowiednie narzędzia, dzięki którym możliwe jest mierzenie efektów kampanii i jakości ruchu na stronie,
  • stworzyć spójne kreacje – zarówno statyczne, jak i dynamiczne, opracować całą stronę graficzną kampanii,
  • wybrać różnorodne, ale odpowiednio dopasowane kanały emisji, np. na tematycznych i lokalnych witrynach, w wyszukiwarce Google, na Facebooku, w e-mailach (tzw. e-mail marketing). Można zdecydować się także na remarketing, audience targeting czy RTB (Real-Time Bidding),
  • wdrożyć odpowiednia działania optymalizacyjne, tzn. monitorować jakość ruchu z poszczególnych kanałów i systematyczne udoskonalanie wyników,
  • opracować i przeprowadzić działania z zakresu SEO i SEM (pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach),
  • opracować sposób komunikacji z odbiorcami w mediach społecznościowych i prowadzić profile na Facebooku czy Instagramie.

Przygotowując się do kampanii, należy ustalić miejsce jej prowadzenia, a także przeanalizować zakres działań i czas ich trwania oraz sprecyzować budżet. Konieczna jest także optymalizacja działań, a na koniec pomiar efektów.

Autor: materiał partnerski, marcelina@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Aktualności27 marca 202410:26

Zielone Płuca na Ostrogu kontra deweloperka. Tężnia finiszuje a radny mówi o kulisach inwestycji [FOTO LOTNICZE]

Zielone Płuca na Ostrogu kontra deweloperka. Tężnia finiszuje a radny mówi o kulisach inwestycji [FOTO LOTNICZE] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
39
Racibórz:

Zielone Płuca Ostroga to projekt, który w 2021 r. poparło ponad 3,5 tysiąca mieszkańców Raciborza. W kwietniu 2024 r. kończy się pierwszy etap tego projektu. Raciborzanie będą mogli odpocząć przy tężni, która powstaje przy zbiegu ulic Książęcej i Elżbiety.

red.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności28 marca 202414:45

Bonus za wiek. Od marca to ponad 6 tys. zł

Bonus za wiek. Od marca to ponad 6 tys. zł - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Beata Kopczyńska regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim / fot. pixabay
Aktualności27 marca 202419:33

Polowy: zrealizowaliśmy 82% naszego programu. Komitet Silny Racibórz gwarancją wiarygodności Nowej 10-tki Drużyny Polowego!

Polowy: zrealizowaliśmy 82% naszego programu. Komitet Silny Racibórz gwarancją wiarygodności Nowej 10-tki Drużyny Polowego! - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
72
materiał wyborczy zlecony i finansowany przez KWW Dariusz Polowy - Silny Racibórz
Reklama
Reklama
Aktualności27 marca 202414:47

Konwencja programowa PiS do powiatu. Pięć konkretów [WIDEO]

Konwencja programowa PiS do powiatu. Pięć konkretów [WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
16
Racibórz:

Poseł Paweł Jabłoński oraz kandydaci PiS do Rady Powiatu Raciborskiego przedstawili dziś, 27.03., na Rynku swoje najważniejsze założenia programowe na kadencję 2024-2029.

red.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 22.03.2024
21 marca 202421:40

Nasz Racibórz 22.03.2024

Nasz Racibórz 15.03.2024
14 marca 202421:35

Nasz Racibórz 15.03.2024

Nasz Racibórz 08.03.2024
7 marca 202423:50

Nasz Racibórz 08.03.2024

Nasz Racibórz 01.03.2024
29 lutego 202423:20

Nasz Racibórz 01.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.