Jakie artykuły papiernicze powinna posiadać mała firma?
Sprawne i optymalne funkcjonowanie każdego biura wymaga posiadania potrzebnych artykułów piśmienniczych, bez których trudno sobie wyobrazić wykonywanie w firmie prac kancelaryjnych. Dokonując wykazu niezbędnych artykułów biurowych i składając na nie zamówienie należy przyłożyć do tego odpowiednią uwagę. Warto bowiem odnaleźć takiego dystrybutora, który zaopatrzy nas we wszystkie towary, jakich potrzebujemy.
Sprawne i optymalne funkcjonowanie każdego biura wymaga posiadania potrzebnych artykułów piśmienniczych, bez których trudno sobie wyobrazić wykonywanie w firmie prac kancelaryjnych. Dokonując wykazu niezbędnych artykułów biurowych i składając na nie zamówienie należy przyłożyć do tego odpowiednią uwagę. Warto bowiem odnaleźć takiego dystrybutora, który zaopatrzy nas we wszystkie towary, jakich potrzebujemy.
Czego będziemy potrzebowali?
Jedną z podstawowych czynności, do których zobowiązana jest każda firma czy przedsiębiorstwo, należy prowadzenie wymaganej dokumentacji. W tym celu każde biuro potrzebuje takich artykułów, jak:
- arkusze papieru i tektury,
- przybory piśmiennicze, tj. długopisy i ołówki,
- wkłady z atramentem,
- markery i flamastry,
- korektory,
- gumki i temperówki,
- bruliony i notatniki,
- kalendarze,
- koperty, naklejki i foldery,
- karty i formularze,
- pinezki i spinacze,
- zszywacze i dziurkacze,
- tusze i tonery,
- kalkulatory.
Jaki użytek będą miały dla nas materiały biurowe?
Jednym z najbardziej potrzebnych materiałów biurowych jest niewątpliwie papier, bez którego niemożliwe byłoby sporządzanie zestawień i innej dokumentacji. Mowa tutaj zwłaszcza o arkuszach w formacie A4. Poza tym dla pracowników niezbędne mogą okazać się mniejszych rozmiarów notatniki oraz papier do wykonywania kart, pocztówek itp. Do prawidłowej segregacji dokumentów przydatne będą foldery, segregatory, organizery, tace oraz pojemniki i pudełka. Umożliwią one zachowanie ładu w prowadzonej na co dzień dokumentacji i będą pomocne do składowania archiwów, pozwalając pracownikom uzyskać łatwy i szybki dostęp do potrzebnych akt. Poza ułatwieniem pracy foldery mogą również stanowić element wizerunkowy firmy. Prace biurowe nie obędą się oczywiście bez takich akcesoriów piśmienniczych, jak: długopisy, ołówki, czy flamastry. Z racji ich szybkiego zużywania się warto zaopatrzyć się w większe ilości tych materiałów. Ponadto w wyposażeniu każdego biura powinny znaleźć się: gumki, temperówki, linijki, taśma klejąca, klej, przyciski i spinacze.
Zespołowi łatwiej będzie wykonać zadania wyznaczone przez lidera, jeżeli będzie dysponował takimi przyborami, jak dziurkacze i zszywacze. Dodatkowo do prawidłowego rozplanowania godzin pracy pracownikom przydatne będą kalendarze i dzienniki. Chcąc zapewnić płynne funkcjonowanie biura nie powinniśmy zwlekać z zakupami, czekając aż materiały biurowe zostaną całkowicie zużytkowane. Warto poszukać rzetelnego dostawcę, który systematycznie i na czas będzie nam dowoził artykuły papiernicze. Kompleksowe zaopatrzenie pracowników w niezbędne akcesoria biurowe zagwarantuje im dobre warunki pracy.
Środki przeznaczone na zakup materiałów biurowych powinny zaspakajać realne zapotrzebowanie w tym zakresie. Dlatego nie powinny one być ani zbyt małe, ani też przeszacowane. Z tego względu należy dokonywać okresowego audytu i zaopatrywać się w akcesoria, które są pracownikom potrzebne do efektywnej pracy. Wydatki związane z zakupem kosztownych materiałów do biura, w którym pracuje kierownik powinno ujmować się w odrębnej pozycji budżetowej. Oddzielnie należy wyliczyć zapotrzebowanie na materiały biurowe dla dyrektora w danym okresie czasu. Do tego potrzebne będzie zsumowanie kosztów związanych z naborem urzędniczym szefa i ujęcie tego w wydatkach ogólnych.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Lobos – specjalistami od artykułów biurowych.
Komentarze (0)
Komentarze zostały zablokowane.