Gdzie się podziali budowlańcy? Cisza na budowie ronda przy Mechaniku
O przyspieszenie prac apelują radni, bo przez wahadło przy moście w godzinach szczytu Racibórz stoi w korkach. Na budowie tymczasem nie widać maszyn ani robotników, co można na żywo obserwować na stronie raciborz24.pl. Mnożą się różne hipotezy, a wśród nich i takie, że wykonawca ogłosił upadłość i wycofał się z placu budowy.
- Nic z tych rzeczy - uspokaja Olga Kopeć, inżynier kontraktu z ramienia wykonawcy, czyli firmy Drog-Bud z Częstochowy. Zadanie ma kosztować 11,59 mln zł. Termin zakończenia ustalono na październik tego roku. Wykonawca ma się dobrze, kontraktu nie zerwał, ale - jak słyszymy - występują problemy techniczne. Te wynikają zaś z dużego zagęszczenia sieci. Niektórych nie było w dokumentacji. Trzeba je zinwentaryzować, a to wymaga z kolei konsultacji i wyjaśnień na linii wykonawca - inwestor (jest nim Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach) - projektant. Procedury zabierają sporo czasu, a niektóre urzędy, z powodu epidemii koronawirusa, działają wolniej lub w ograniczonym zakresie. Termin zakończenia budowy ronda ma być jednak dotrzymany. W 100 proc. ukończono już prace przy sieci gazowej, w 80 proc. przy tzw. deszczówce. Do tego dochodzą prace przy sieciach: wodociągowo-kanalizacyjnej (realizowane są na zlecenie Wodociągów Raciborskich), elektrycznych czy telekomunikacyjnych. Robót tych - jak mówią w firmie Drog-Bud - nie widać, przez co można odnieść wrażenie, że na budowie niewiele się dzieje.
Budowa ronda LIVE
RZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DW 935 Z DW 919 W RACIBORZU: Zadanie obejmuje:
- budowę skrzyżowania typu rondo turbinowe w miejsce istniejącego skrzyżowania skanalizowanego z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu DW935 z DW919
- przebudowę drogi wojewódzkiej nr 935 na odcinku od mostu nad Odrą (bez obiektu inżynierskiego) tj. od km ~1+145 do km ~1+532)
- przebudowę wlotów pozostałych dróg krzyżujących się z drogą wojewódzką nr 935 tj. ulicy Zamkowej i ulicy Armii Krajowej (DW919) w zakresie niezbędnym do poprawnego dowiązania do stanu istniejącego
- budowę/przebudowę chodników i ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszorowerowych
- budowę oświetlenia ulicznego
- budowę/przebudowę zatok przystankowych, z rezerwą miejsca na lokalizację wiatprzystankowych
- budowę/przebudowę elementów systemu odwodnienia powierzchniowego
- instalację urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
- rozbiórkę elementów dróg i ulic
- rekultywację terenów po wykonanych rozbiórkach istniejących odcinków dróg i innych urządzeń infrastruktury technicznej
Komentarze (0)
Dodaj komentarz