Raciborscy strażacy mają nową autodrabinę. Zastosowano w niej najnowocześniejsze obecnie rozwiązania techniczne

Kosztowała 2,57 mln zł, zakupiono ją dzięki unijnemu wsparciu, potrzebuje 81 sek. by wejść do akcji na wysokości 42 m, ma kamery termowizyjną oraz wysokiej rozdzielczości, dzięki którym strażak z dołu może precyzyjnie kierować strumieniem wody z działka na koszu - dziś raciborska komenda pochwaliła się nową autodrabiną SCD 42 na podwoziu Iveco. Zabudowę wykonała firma Magirus. Komenda ma też nowy wóz operacyjny kia sportage. Zobaczcie film z pokazem możliwości nowego sprzętu.
To jeden z dziewięciu takich wozów, zakupionych przez Straż Pożarną w ramach programu pod nazwą "Zwiększenie skuteczności prowadzenia długotrwałych akcji ratowniczych współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej". Zastąpi wysłużoną, eksploatowaną od 1998 roku autodrabinę metz. Nowy pojazd to w pełni automatyczna drabina z możliwością jednoczesnego generowania ruchów łączonych. Starą drabinę oddano do dyspozycji komendy wojewódzkiej. Ta zdecyduje, gdzie trafi sprzęt.
Dane nowego pojazdu:
- 5-przęsłowy zespół drabiny kontrolowany jest przez elektroniczny system tłumienia drgań CS (stabilizacja komputerowa).
- Lekkie podwozie do 16 t. Zabudowa w systemie AluFire.
- Podpory sterowane przy pomocy systemu VARIO.
- Ergonomiczne stanowisko operatora.
- Wieniec obrotowy ma automatyczne poziomowanie do 22%.
- Praca w zakresie kątów ujemnych do -17o
- Prosta i bezpieczna obsługa, wskaźniki na wyświetlaczach (kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny na głównym stanowisku obsługi, wyświetlacz ciekłokrystaliczny w koszu).
- System kontroli komputerowej
- Zabudowa ALUFIRE.
- Podwozie o wysokiej odporności na siły skręcające zapewnia optymalną stabilność drabin: 16 000 kg, rozstaw osi 5315 mm, silnik Euro-6, moc 220 kW
- Kosz ratowniczy z centralnie usytuowanym stanowiskiem sterowania i wygodnymi drzwiami bocznymi (do wyboru wersja 3- i 4- osobowa)
- Szeroki zakres dodatkowego wyposażenia
- System stabilizacji drgań: wszystkie ruchy drabiny rozpoznawane są przez komputer, przetwarzane i tłumione przez wysterowane ruchy przeciwne
Wysokość ratownicza 40,6 m
Wysokość robocza 42 m
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany