Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności13 września 201808:01

PKP wybrały wykonawcę projektu przebudowy stacji Racibórz

PKP wybrały wykonawcę projektu przebudowy stacji Racibórz - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę w przetargu na projekt przebudowy stacji Racibórz. Zakończenie realizacji projektu zaplanowane jest pod koniec października 2019 r. 

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków - na linii kolejowej E59 został rozstrzygnięty. Za najkorzystniejszą ofertę złożoną w przetargu została uznana Oferta nr 5, której przyznano 90/100 pkt. Złożona została przez WYG International Sp. z o.o. z Warszawy, która swoją usługę wyceniła na 3 493 200,00 zł brutto. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 4 920 000,00 zł brutto.

Pozostałym ofertom została przyznana następująca punktacja:
1. TPF Sp. z o.o. z Warszawy
Wartość oferty: 4 766 742,00 zł brutto (Oferta odrzucona)
2. SYSTRA S.A. z Paryża (Francja)
Wartość oferty: 4 345 694,55 zł brutto - 78,96 pkt
3. CE Projekt Group Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z Krakowa
Wartość oferty: 4 790 850,00 zł brutto (Oferta odrzucona)
4. Konsorcjum: Mosty Katowice Sp. z o.o. z Katowic i Arcadis Sp. z o.o. z Warszawy
Wartość oferty: 4 492 233,06 zł brutto - 67,59 pkt
6. Multiconsult Polska Sp. z o.o.
Wartość oferty: 4 243 500,00 zł brutto - 73,80 pkt

Przypomnijmy, że zamówienie dotyczy oprócz samej stacji Racibórz, przebudowy infrastruktury na odcinku ok. 2,5 km. Peron II zostanie wydłużony z 200 m obecnie do 400 m, gdzie przewiduje się obsługę relacji dalekobieżnych. Dodatkowo przewiduje się obsługę 2 pociągów regionalnych przy jednej krawędzi peronowej, stąd peron II zostanie podzielony semaforami na sekcje: 200 m (od strony północnej) + 50 m drogi ochronnej + 150 m. Po przebudowie peron I będzie miał długość 150 m + 50 metrów rezerwy pod ewentualną rozbudowę w kierunku północnym (wyjazd w kierunku Kędzierzyna-Koźla/Rybnika). W sumie krawędź peronowa będzie miała minimum 250 m, ponieważ przedłużeniem peronu I będzie peron Ia (obecnie peron III) który w założeniach ma długość 100 m krawędzi peronowej.
Opracowanie dokumentacji projektowej to jedynie pewien etap w realizacji inwestycji jaką ma być przebudowa stacji Racibórz i dworca kolejowego. Czy cała inwestycja zakończy się jeszcze w tej perspektywie dofinansowań unijnych, czyli do końca 2023 roku, pewność będziemy mieli dopiero w momencie rozstrzygnięcia przetargu na prace związane z przebudową stacji Racibórz.

silesiainfotransport.pl

Autor: silesiainfotransport.pl, [email protected]

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.12.2025
18 grudnia 202521:43

Nasz Racibórz 19.12.2025

Nasz Racibórz 12.12.2025
11 grudnia 202519:49

Nasz Racibórz 12.12.2025

Nasz Racibórz 05.12.2025
8 grudnia 202511:20

Nasz Racibórz 05.12.2025

Nasz Racibórz 28.11.2025
27 listopada 202522:31

Nasz Racibórz 28.11.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.