Praca Urzędu Miasta w Raciborzu w liczbach

Prezentujemy Państwu ilość rozpatrzonych w ubiegłym roku spraw, wydanych decyzji administracyjnych, zaświadczeń, postanowień, zarządzeń, czy zrealizowanych inwestycji. Dane pochodzą ze sprawozdania z działalności jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Racibórz za 2017 rok. Dokument w całości dostępny jest na stronach BIP.
Na mocy decyzji, zarządzeń, uchwał
W minionym roku miejscy urzędnicy wydali w sumie niemal 19 tys. decyzji administracyjnych, dokładnie było ich 18 929. Najbardziej „decyzyjnym” - wydającym największą liczbę decyzji (aż 92% ogółu) - jest Wydział Finansowy Urzędu Miasta. Realizacja przez poszczególne jednostki organizacyjne Urzędu Miasta wielu zadań wiązała się również z przygotowaniem projektów Uchwał Rady Miasta oraz Zarządzeń Prezydenta Miasta. Tu w „rankingu” brylują Wydział Edukacji, Kultury i Sportu (58 uchwał i 137 zarządzeń) oraz Wydział Gospodarki Nieruchomościami (40 uchwał i 208 zarządzeń). W sumie w 2017 roku jednostki organizacyjne Urzędu Miasta przygotowały 199 uchwał oraz 561 zarządzeń. Na urzędnikach spoczywa ponadto obowiązek przygotowywania sprawozdań, zarówno tych dla Głównego Urzędu Statystycznego – tych było 22, jak i innych wymaganych przepisami prawa – 122.
Tyle spraw, ilu mieszkańców
W 2017r. jednostki organizacyjne Urzędu Miasta rozpatrzyły, aż 45 212 spraw (w 2016r. było ich o półtora tysiąca mniej, bo 43 772). Do Urzędu Miasta wpłynęło 51 159 pism. Wysłanych z Urzędu zostało zaś 57 275 pism. W stosunku do ilości otrzymanej korespondencji oraz rozpatrywanych spraw w Urzędzie ilość skarg jest znikoma. Do Urzędu Miasta w 2017 r. wpłynęło ich 8, z czego tylko 1 skarga była zasadna. Coraz więcej pism przesyłanych jest do Urzędu drogą elektroniczną (ePUAP, SEKAP, e-mail) - ta forma dostarczania korespondencji stanowi ponad 9,8% wszystkich wpływających do Urzędu pism. Szczególnie znacząco wzrosła ilość pism przesłana za pośrednictwem ePUAP w 2016r. tą drogą wpłynęło 726 pism, a w 2017r. już 1251.
Wzrosty, spadki
W 2017 r. wzrosła ilość wydanych dowodów osobistych z 6847 w 2016r. do 8575 w 2017r. Tutaj także obserwujemy zainteresowanie składaniem wniosku w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy ePUAP lub SEKAP. Z uwagi na zmianę przepisów w zakresie usuwania drzew i krzewów znacznie zmniejszyła się ilość rozpatrzonych wniosków o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów (405 w 2016r., a w 2017r. - 85). W 2017r. udzielono więcej dotacji zarówno na zadania z zakresu modernizacji indywidualnych źródeł ciepła – 142 (w 2016r. – 91), jak i z „Programu Ograniczania niskiej emisji” – 340 (w 2016r. – 85). Tendencją wzrostową charakteryzuje się ilość wpływających do Urzędu Miasta wniosków o udzielenie informacji publicznej - w 2014r. było ich 101, w 2015r.- 118 w 2016r. 128, a w 2017r. już 144. W dalszym ciągu tendencja wzrostowa utrzymuje się w ilości sprzedanych działek, natomiast liczba sprzedanych lokali mieszkalnych na rzecz najemców nieznacznie spadła z 84 w 2016r. do 72 w 2017r.
Życie jest nowelą
Niestety nie jesteśmy wyjątkiem na mapie kraju, jeśli chodzi o dane demograficzne. Rok 2017 to spadek liczby ludności Raciborza z 51 093 w 2016r. do 50 647. Jednym z powodów jest w dalszym ciągu przewyższająca liczba zgonów mieszkańców Raciborza (656) w stosunku do urodzeń nowych mieszkańców (505). Analizując natomiast dane Urzędu Stanu Cywilnego daje się zauważyć bardzo duży wzrost sporządzonych aktów urodzeń, aż o 393 więcej aniżeli w roku 2016 co wynika z dużej liczby urodzeń w raciborskim Szpitalu Rejonowym. Podobnie jak w 2016 r. również w 2017r. ilość udzielonych ślubów cywilnych (178) była większa niż ślubów konkordatowych (164). Spadła ilość rozwodów z 148 w 2016r. do 109 w 2017r.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany