ED 161 DART - nowa jakość zawitała do Raciborza. Na 170-lecie linii do Chałupek

Była to druga raciborska wizyta DARTA, zwanego polskim Pendolino albo - przez kolejarzy - karpiem, ale przypadła dokładnie w 170. rocznicę uruchomienia połączenia kolejowego Racibórz (Ratibor) - Chałupki (Annaberg).
ED 161 DART obsługuje w majówkę następujące połączenia:
- 1 maja 2017 (poniedziałek)
TLK Wysocki nr 14110 Warszawa Wschodnia (14:39) – (20:47) Racibórz
- 2 maja 2017 (wtorek)
TLK Wysocki nr 41110 Racibórz (06:26) – (12:30) Warszawa Wschodnia
TLK Wysocki nr 14110 Warszawa Wschodnia (14:39) – (20:47) Racibórz
- 3 maja 2017 (środa)
TLK Wysocki nr 41110 Racibórz (06:26) – (12:30) Warszawa Wschodnia
Oznacza to, że miłośnicy kolei będą go mogli obejrzeć dziś od 20:47, kiedy to powinien ponownie wjechać na raciborski dworzec. Wyjedzie jutro 6.26.
EZT DART został zamówiony u bydgoskiego producenta taboru szynowego w liczbie 20 sztuk przez spółkę PKP IC w 2014 roku, a pod koniec 2015 roku zadebiutował na trasie Warszawa Zachodnia – Lublin. DART jest 8-członowym elektrycznym zespołem trakcyjnym, zaprojektowanym i przystosowanym do ruchu dalekobieżnego. Jego prędkość konstrukcyjna wynosi 200 km/h, zaś maksymalna prędkość eksploatacyjna to 160 km/h.
We wnętrzu pojazdu wydzielono przedziały pierwszej i drugiej klasy dla podróżnych, przedsionki, część barową i przedział dla obsługi. Skład wyposażony jest w toalety w systemie zamkniętym z przewijakami dla niemowląt. Ponadto posiada klimatyzację, gniazdka elektryczne dla podróżnych, monitoring oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. DART jest w pełni dostosowany do podróżowania osób o obniżonej sprawności ruchowej.
O linii kolejowej Racibórz - Chałupki czytaj TUTAJ
silesiainfotransport.pl, w
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany