Rezygnujesz z kablówki! Co dostaniesz w pakiecie?

LIST DO REDAKCJI. Zwracam się do Was z materiałem na ciekawy artykuł o kuriozalnej sprawie, monopolu firmy, która dostarcza usługi do większości mieszkań w naszym mieście. Być może opublikowanie mojego problemu w mediach pozwoli rozjaśnić wątpliwości i niewiedze przedstawicieli raciborskiego Biura Obsługi Abonenta powszechnie znanej telewizji kablowej, jaka to próbują „wcisnąć” petentom - napisał do nas jeden z Czytelników. Przeczytaj o problemie i co na to wspomniany operator telewizji kablowej.
List do redakcji
Pierwszą podstawową sprawą jest to, że w lokalu w którym obecnie mieszkam jedynym dostawcą usług telewizyjnych jest firma Vectra S.A., pod koniec zeszłego roku zrezygnowałem z ich usług ponieważ nie widziałem potrzeby posiadania kablówki. Telewizja została wyłączona zgodnie z rozwiązaniem umowy i pozostały podstawowe kanały tj.: TVP1, TVP2, TVP regionalna, TV Puls.
Jak się okazuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w dniu 29 grudnia 1992 r. w art. 43. ust.1 ustawy określa pakiet podstawowych programów, które powinny być dostępne...tj.: TVP1, TVP2, regionalny program telewizyjny rozpowszechniany przez Telewizję Polską (TVP Info), Polsat, TVN, TV4 oraz TV Puls.
Art. 43. ust.1 ustawy wskazuje, że operator „...jest obowiązany do rozprowadzania programów...” Oznacza to konieczność zapewnienia dostępności tych programów we wszystkich pakietach oferowanych przez operatora- zwłaszcza w podstawowym. Powyższy artykuł ustawy należy rozpatrywać łącznie z art. 43a. Ust.3 pkt1) ustawy wskazującym, że operator rozprowadzający program jest obowiązany rozprowadzać i oferować program, który został mu nieodpłatnie udostępniony.
Nieobecność programów objętych transmisją obowiązkową w którymś z oferowanych pakietów będzie oznaczać brak realizacji przez operatora obowiązku wynikającego z ustawy, czyli obowiązku oferowania abonentom nieodpłatnie udostępnianych programów, co skutkować będzie odpowiedzialnością operatora na podstawie ustawy o radiofonii i telewizji.
W dniu wczorajszym odwiedziłem raciborską siedzibę Vectry, w celu wyjaśnienia mojego problemu i uzyskania odpowiedzi na zaistniałą sytuacje, jednak „uprzejma Pani” w arogancki sposób stwierdziła, że mam pakiet socjalny i nic więcej nie dostane, bo taka maja podpisana umowę z zarządcą. Być może gdybym przyszedł podpisać nową umowę potraktowany byłbym zgoła inaczej?
Tak więc reasumując Zarządca klatki w której mieszkam ma podpisana umowę z firmą Vectra S.A. na pakiet tzw. Socjalny, ale operator nie wywiązuje się z podstawowego obowiązku ustawowego! Co mam nadzieje po ukazaniu się artykułu w mediach się zmieni?!
Z poważaniem Maurycy G. (imię i nazwisko do wiadomości redakcji)
Odpowiedź Krzysztofa Stefaniaka z Vectry
Szanowny Panie Redaktorze,
W odpowiedzi na poniższy list do Redakcji chciałbym poinformować:
Zgodnie z obecnie obowiązującą cywilno-prawną umową, zawartą pomiędzy Vectrą a Wspólnotą Mieszkaniową, mieszkańcom budynku dostarczamy - zamówiony przez Wspólnotę, pakiet zawierający następujące programy telewizyjne:
· TVP 1
· TVP 2
· TVP 3 Katowice
· Mango 24
· TVT
Jesteśmy gotowi w każdej chwili rozszerzyć ten pakiet, w tym celu prowadzimy negocjacje ze Wspólnotą. Jeśli tylko wyrazi ona zgodę na nową umowę, zawartość pakietu będzie następująca:
· TVP 1
· TVP 2
· TVP Info
· TV Puls
· Polsat
· RTK
· TV4
· TVN
· TVT
Jeśli chodzi o informację, którą Państwa czytelnik uzyskał w Biurze Obsługi Klienta Vectry, była ona prawidłowa: to Wspólnota powinna zdecydować o zwiększeniu liczby programów, podpisując z Vectrą nową umowę. Informację tą przekazaliśmy Czytelnikowi uprzejmie, o żadnej arogancji nie może być mowy. Przykro nam, że takie wrażenie odniósł ten Pan. Mimo to przepraszamy go za niedogodność i zachęcamy do kontaktu z Vectrą w przyszłości.
Pozdrowienia
Krzysztof Stefaniak
Biuro Public Relations
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany