Miliony internautów spotkają się dziś z promocją Raciborza

8 tys. zł - tyle wyłożył magistrat na grudniowy press tour, czyli wizytę dziennikarzy turystycznych w naszym mieście. Owocem są publikacje w prasie turystycznej specjalistycznej i ogólnodostępnej. Dziś Racibórz jest na pierwszej stronie portalu onet.pl. Zapewnia to dotarcie do kilku milionów osób. Mimo to prezydent jest sceptyczny wobec turystycznej siły Raciborza. Wierzy za to w promocyjną moc piłkarek Remigiusza Trawińskiego.
Według badania megapanel grudzień 2012, zasięg grupy onet.pl szacowany jest na 66,10 proc. i 12,79 mln real users. Użytkownicy (real users) to estymowana liczba osób, którzy wykonali w danym miesiącu przynajmniej jedną odsłonę w internecie. W praktyce portal onet.pl odwiedza dziennie kilka milionów Polaków. Wszyscy są dziś zachęcani do przeczytania tekstu pt. Racibórz - śląska stolica ciekawostek (kliknij TUTAJ). Na stronie głównej onet.pl zajawkę zatytułowano Kolumna o magicznej mocy.
Na taką formę promocji miasto wydało 8 tys. zł. Dołożyli się też sponsorzy, m.in. hotel Polonia. Sprowadzeniem dziennikarzy zajęła się specjalistyczna agencja. Wcześniej Racibórz na swoim blogu zachwalała uczestniczka grudniowego press tour Joanna Lamparska, która współpracuje z National Geographic. Racibórz jest kreowany w publikacjach jako miasto, które warto odwiedzić w celach turystycznych, np. w weekend. Spory ruch turystyczny w weekendy właśnie, w okresie od maja do września, potwierdzają np. dane z należącego do powiatu zamku. W zeszłym roku przyjechało tu 30 tys. gości z całego świata.
Niestety, w siłę Raciborza jako miasta weekendowych atrakcji nie wierzą zbytnio władze w ratuszu. Na niedawnym spotkaniu w II LO prezydent Mirosław Lenk powiedział wprost maturzystom, że jest sceptyczny wobec pomysłów na turystyczny Racibórz, choć te - jak wskazywała jedna z maturzystek - mogłyby wykreować miejsca pracy w usługach, szczególnie w centrum.
Grudniowy press tour był pierwszym w jego kadencji. Jak widać, przyniósł jednak za niewielką kwotę spory efekt promocyjny. Mimo to prezydent bardziej wierzy w siłę piłkarek Remigiusza Trawińskiego. Na promocję poprzez ich udział w rozgrywkach kobiecego futbolu miasto wyda w tym roku 120 tys. zł. Ratusz nie ma żadnego planu, który wskazywałby jak wzmocnić funkcję turystyczną miasta a przez to także wesprzeć lokalny sektor hotelowy i gastronomiczny.
Grzegorz Wawoczny
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany