To nie sztuczna inteligencja (AI), to Obrazy Lasu - nowa kampania Lasów Państwowych

Technologie AI generują coraz lepsze obrazy, ale nie są w stanie i długo nie będą w stanie dorównać naturze, z którą można obcować w polskich lasach. A lasy są otwarte dla wszystkich, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i z każdego miejsca w Polsce można dojechać do nich w niespełna godzinę - przekonują Lasy Państwowe w swojej nowej kampanii pn.: „Obrazy Lasu”.
Kampania ma pokazać jak fotografia łączy ludzi z przyrodą. W Polsce są tysiące niezwykłych miejsc, w których można uchwycić piękno lasu - a do każdego z nich można dotrzeć w zaledwie godzinę. Kampania „Obrazy Lasu” przypomina, że polskie lasy są otwarte, dostępne i bliskie każdemu. To przestrzeń odpoczynku i inspiracji, która codziennie zachwyca miliony osób.
- W czasach, gdy obrazy można wygenerować w kilka sekund, łatwo zapomnieć, że prawdziwe piękno powstaje w naturze. Technologie AI są już wszechobecne, ale nadal się ciągle czegoś uczą, i na pewno daleko im do doskonałości i piękna polskich lasów. W naszej kampanii chcemy pokazać, że zamiast generować obrazy siedząc przy komputerze, warto wybrać się do lasu i samodzielnie zrobić zdjęcie niezwykłej i unikalnej polskiej przyrody - mówi Anna Choszcz- Sendrowska, rzeczniczka prasowa Lasów Państwowych
W ramach kampanii powstał niezwykły spot, który głosem znanego z roli „Gruchy” w filmie „Chłopaki nie płaczą” aktora Mirosława Zbrojewicza, opowiada o przewadze natury nad promptami sztucznej inteligencji:
Autorami spotu są Szymon Demirkol i Martinez Swytsun, którzy do jego stworzenia wykorzystali niezwykłe zdjęcia polskiej przyrody zrobione przez leśników z Lasów Państwowych.
- W Polsce mamy wiele rzeczy z których możemy być dumni. Jedną z nich jest nasza przyroda. Poprzez abstrakcyjne porównanie z nieraz zabawnymi czy niedoskonałymi tworami AI, chcieliśmy pokazać, jak niezwykła i doskonała jest natura, zwłaszcza ta, która jest przedstawiana w obiektywach leśników - mówi Szymon Demirkol, współtwórca spotu.
Każdy z nas doświadcza lasu inaczej. Te różne perspektywy składają się na bogaty obraz, który Lasy Państwowe chcą pokazać w swojej najnowszej kampanii. Z tej okazji leśnicy zorganizowali konkurs fotograficzny, w którym można pokazać własne spojrzenie na polskie lasy. Tym samym leśnicy chcą zachęcić do aktywnego spędzania czasu w lesie i odkrywania jego uroków i tajemnic.
Zasady konkursu są bardzo proste: wystarczy wybrać się do lasu z aparatem lub telefonem, zrobić zdjęcie i wysłać je przez formularz, na specjalnie dedykowanej stronie:
Na zwycięzców konkursu czekają atrakcyjne nagrody: vouchery na sprzęt fotograficzny, a także nagroda główna - udział w plenerze fotograficznym w Winnicy de Sas, w sercu malowniczej Doliny Baryczy z Jakubem Wenckiem.
Jakub Wencek jest leśnikiem z Doliny Baryczy i artystą fotografikiem. Jego zdjęcia zdobyły nagrody w konkursach [Niebezpieczny link z kategorii Newly Registered Websites]. takich jak: National Geographic, Tokyo Foto Awards czy London International Creative Competition.
- Las to moja codzienność i przestrzeń, w której czuję się najbardziej u siebie. Od zawsze fascynowało mnie to, jak natura potrafi przemawiać ciszą, światłem czy mgłą, dlatego fotografuję i filmuję przyrodę, starając się uchwycić jej emocje, a nie tylko widoki. Fotografia i film są dla mnie sposobem na opowiadanie o lesie - o jego kruchości, pięknie i znaczeniu w naszym życiu. Prowadzę warsztaty fotograficzne oraz spacery fotograficzne i przyrodnicze, by pokazywać innym, jak uważnie patrzeć na naturę i jak odnajdywać w niej spokój - mówi Jakub Wencek.
Wszystkich, którzy chcieliby wziąć udział w tych niezwykłych warsztatach, zobaczyć wyjątkowe plenery, takie jak stawy o świcie, stare buki i dęby czy też złote światło poranków, Lasy Państwowe zapraszają do udziału w konkursie. A sami leśnicy nieustannie zapraszają wszystkich po prostu do lasu, aby zobaczyć obrazy i poczuć emocje, jakich AI nigdy nie będzie w stanie wygenerować.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany