Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności30 października 202410:11

Na komisji o sprzeciwie wobec zabudowy placu Długosza

Na komisji o sprzeciwie wobec zabudowy placu Długosza - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
73
Reklama
Racibórz:

 Na posiedzeniu Komisji Finansów Rady Miasta Racibórz, 28 października, pojawił się raciborski miłośnik przyrody i ekologii, Bogusław Siwak. Poruszył temat powstania parku na placu Długosza oraz miejskiego lasu przy ulicy Ogrodowej.

— Od prawie pięciu lat walczymy o plac Długosza. Na portalu naszraciborz.pl pojawił się artykuł redaktora Wawocznego, który od lat pisze w sposób lobbujący za sprzedażą i dalszym betonowaniem tego miejsca. Robi to jednostronnie, nie wspominając nawet jednym słowem o naszych petycjach. Od lat prosimy, aby stworzyć tam park, a nie przeznaczać go pod zabudowę. Zabudowa zdegraduje ten teren, będzie to sto razy gorsze niż "klocek" na rynku. Obecnie złożono ponad 500 wniosków o wyłączenie placu Długosza i terenów po synagodze z zabudowy. Prosiliśmy także o wykup terenu przy Ogrodowej, aby stworzyć las. Ta działka jest do wykupu jeszcze w tym roku. W poprzednich latach decyzję blokował Dariusz Polowy, ale na szczęście został odsunięty od władzy — mówił raciborski ekolog.

Siwak zwrócił również uwagę na masową wycinkę drzew w Raciborzu. — Ludzie donoszą mi o wycince starych drzew. Na te drzewa trzeba chuchać i dmuchać, a nie wycinać. Mam informacje, że proboszcz parafii św. Mikołaja planuje wycinkę lip na cmentarzu, aby zrobić chodniki, co jest zupełnie niepotrzebne. Chciałem się spotkać z proboszczem, ale nie udało mi się z nim skontaktować — dodał.

Raciborski ekolog apelował także o dalszą walkę ze smogiem. — Od 2030 roku wejdą w życie bardzo niskie normy dla PM10 i PM2,5. Jeśli teraz nie wprowadzimy zakazu palenia węglem i drewnem w kominkach, nigdy nie osiągniemy tych norm w dolinie — mówił Siwak.

Poruszył również temat raciborskiego schroniska. — Tam dzieje się naprawdę źle. Jest tam osoba, która nie wiem, czy powinna tam pracować. Nawet pracownicy schroniska skarżą się na nią. Ja też miałem z nią nieprzyjemną sytuację, gdy chciałem adoptować psa, ale mi nie pozwolono. Dodatkowym problemem jest to, że schronisko jest czynne tylko trzy godziny dziennie — mówił mieszkaniec.

Ostatnim tematem, jaki poruszył B. Siwak, był remont ulicy Staszica. — Powstają zieleńce z inicjatywy prezydenta Wojciechowicza. Niestety, firma wykonująca prace miesza duże ilości cementu z ziemią, gruzem, betonem. Jak mają tam rosnąć drzewa, jeśli gleba jest zanieczyszczona? — pytał mieszkaniec na zakończenie swojego wystąpienia.

Autor: (greh), redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (73)

Gość (IP: *.*.*.23) 30 października 202410:22
Eko-terroryzm.
Gość (IP: *.*.*.41) 30 października 202413:25
Znowu ten dziwak ekologista z urojeniami. Niech do lasu się wyprowadzi.
Gość (IP: *.*.*.106) 3 listopada 202416:19
Proszę tego pana nie nazywać ekologiem. Może być pseudoekolog ewentualnie lub pseudoekolog-samozwaniec. Jak to możliwe, że ktokolwiek traktuje go poważnie? Po co go media pompują?
Gość (IP: *.*.*.156) 30 października 202410:38
Nie ma mowy o parku na placu Długosza, ten teren trzeba odbudować tak jak było przed wojną , nowe technologie, ale elewacje takie jak były.To da się zrobić. A ten niby ekolog niech sobie kupi teren na Ogrodowej i zasadzi las.
Gość (IP: *.*.*.194) 30 października 202412:51
Popieram. Nie zapomnijmy jednak, że mieszkamy w Raciborzu, mieście, który od dekad zarządzane jest przez...
Reklama
Gość (IP: *.*.*.169) 30 października 202410:52
Ja rownież wierzę ze na placu dlugosza powinien powstać kwartet klimatycznych kamienic z parkiem pomiędzy nimi, jeżeli chodzi o w/w klocek na rynku wystarczyłby mu ładny dach mansardowy.
Gość (IP: *.*.*.84) 30 października 202411:01
Na pewno trendy ogólnoeuropejskie są takie aby przestrzeń miejska zazieleniać. Więc zarówno przy Ogrodowej jak i na Placu Długosza część terenu powinna być zielona czy poprzez pas drzew i zielony dach, ale chyba niemożliwym jest tak duży teren który miałby w centrum miasta być w całości lasem ???? Liczę jednak że projekt eko okien zostanie zrealizowany a na Ogrodowej powstanie budynek usługowo mieszkalny z dużym parkingiem podziemnym , dach tego budynku obowiązkowo powinien być zielony i to Rada Miasta ma możliwość wprowadzić ✌️????
Gość (IP: *.*.*.229) 30 października 202411:33
Rewolucja pożera własne dzieci :) nie nazywajmy tego gościa ekologiem, bo to mocne nadużycie. Plac Długosza jak najbardziej do zagospodarowania pod sensowną inwestycję, a dodatkowo rozważyć nowe mieszkania przy Ogrodowej. Zgrabny apartamentowiec z parkingiem podziemnym idealnie odnajdzie się na tych nieużytkach. Teren zostałby sensownie spożytkowany, bo obecnie wygląda mocno nieciekawie
Gość (IP: *.*.*.46) 30 października 202411:47
Z czego żyje ten gość ? Tak konkretnie ? Wie ktoś ?
Gość (IP: *.*.*.251) 30 października 202412:25
To może wyburzmy centrum Raciborza i zasadźmy w to miejsce las, a same centrum przenieśmy do lasu.
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.127) 30 października 202412:46
Dzieje się w naszym Raciborzu. Komunikacja darmowa pod znakiem zapytania. Problem bo ozdoby choinkowe kupiono niepotrzebnie. Co to jest?
Gość (IP: *.*.*.194) 30 października 202412:53
POlityka?
Gość (IP: *.*.*.78) 30 października 202412:56
Zapraszanie tego Pana i udzielanie mu głosu na komisjach czy sesji jest policzkiem dla mieszkańców. To nie jest żaden ekolog i znawca tematu. Ot zwykły obywatel całe życie bezrobotny i z nadmiarem wolnego czasu!
Gość (IP: *.*.*.132) 30 października 202423:39
Zwykły obywatel MA PRAWO wygłosić swoje zdanie dot. miejsca zamieszkania , miasta, gminy etc. ! Wszyscy trąbią o ekologii , a jednocześnie zamykają oczy na betonoze i niszczenie miejscowej zieleni. To HIPOKRYZJA .
Gość (IP: *.*.*.24) 30 października 202413:37
Dawniej było wiele grobów tylko uformowanych, obsadzonych roślinami, tzw. tłustymi kurkami lub tylko obramowanych z niewielką tabliczką imienną z przodu i wtedy drzewa nie przeszkadzały, a teraz tylko pomniki nad pomniki i wszystko przeszkadza - drzewa, liście, ptaki. Dokąd podąża człowiek?
Reklama
Gość (IP: *.*.*.132) 30 października 202423:52
podąża do unicestwienia się!
Gość (IP: *.*.*.211) 30 października 202416:09
Hejterzy wiadomo kogo w akcji. Tak na placu Długosza powinien powstać park a nie żadna zabudowa. Chyba, że obecni rządzący za nic będą mieli to czego chcą mieszkańcy. Kilku hejterów zmieniających IP to mogą sobie dalej hejtować anonimowo was nie ma i się nie liczycie wcale anonimy hejtujace. Liczy się bardzo duża grupa mieszkańców Raciborza nie anonimowych osób, którzy nie zgadzają się na zabudowę placu Długosza ani działki na Ogrodowej. Darek masz taką minę na sesjach i komisjach jakbyś do tej pory nie potrafił znieść porażki.
Gość (IP: *.*.*.41) 30 października 202422:51
Boguś powiedz no nam wszystkim, ile ty w życiu przepracowałeś?
Gość (IP: *.*.*.68) 30 października 202416:19
Ja uważam, że to bardzo dobry pomysł aby na placu Długosza powstał park. Na zielonej działce na Ogrodowej też powinno się pomyśleć o zieleni a nie budynkach. Skończcie z tą betonozą.
Gość (IP: *.*.*.5) 30 października 202416:25
To nie rozumię, działeczka przy Szczęśliwej błyskawicznie wyłączona spod zabudowy w 7 miesięcy teraz to samo zapewnie będzie z działką przy Wileńskiej a plac Długosza ma iść pod zabudowę ? Czy widzicie skalę problemu i do czego doprowadzi zabudowa placu Długosza i innych terenów zielonych jak choćby ten przy Ogrodowej ?
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.223) 30 października 202416:36
Nic nie trzeba wyburzać. Wystarczy posłuchać chociaż raz mieszkańców i zrobić z placem to o co proszą i nie tylko z tym placem. Już wystarczająco zepsuta została przestrzeń w mieście po decyzjach nie uwzględniając stanowiska i opinii wyborców.
Gość (IP: *.*.*.60) 30 października 202416:42
Kiedyś myślałem o galerii na placu Długosza. Teraz wiem, że to nie byłby dobry kurs na zagospodarowanie tego placu. Polowy pożegnał się ze stanowiskiem głównie najprawdopodobniej tą sprawę z Ogrodową i za plac Długosza bo chciał ją zabudować mimo, że płynęły do niego kolejne prośby aby zazielenić go w całości i zrobić tam park.
Gość (IP: *.*.*.189) 30 października 202416:47
Plac Długosz - parking podziemny a nad nim zielone alejki z dwie kafejki i eleganckie WC - i jak to śpiewał Kazik Staszewski : "do roboty ____ nieroby "
Gość (IP: *.*.*.227) 30 października 202416:57
Zielony plac tak. Park tak.Ale wstawianie tam kafejek do parku to zupełne nieporozumienie bo to będzie kolejna betonoza.
Gość (IP: *.*.*.137) 30 października 202416:52
Pan prezydent ma trudne zadanie. Jeżeli pójdzie w zabudowę placu to jako następstwo za 5 lat jak Polowy chyba będzie musiał się pożegnać ze stanowiskiem bo skutki budowania na pl. Długosza będą takie, że tego się nie da ukryć a nie będą dobre tu się zgadzam ludzie go zjedzą za ten plac jak tam coś postawi zamiast go zazielenić i stworzyć tu park.
Reklama
Gość (IP: *.*.*.169) 30 października 202417:10
Ludzie jak jesteście tacy ECO to wyprowadźcie się do lasu. Tam będziecie mieć cały czas świeże powietrze.
Gość (IP: *.*.*.8) 30 października 202417:15
a ciebie jak, dobrze nic nie pachnie ,zapraszam do obory,
Gość (IP: *.*.*.22) 30 października 202417:16
Przecież prezydent Wojciechowicz wspomniał kiedyś o opcji parku na Placu Długosza na którejś konferencji prasowej. Wierzę, że to nie tylko były słowa jako opcja z góry nie do zrealizowania ale realna do zrealizowania. Panie prezydencie ludzie w pana wierzą, że pan ich nie zawiedzie ! Na pewno warto posłuchać bardziej ludzi a nie realizować po swojemu jak pana poprzednik.
Gość (IP: *.*.*.11) 30 października 202417:22
A ja wolę park niż kolejne budynki. Tylko czy ktoś tego posłucha.
Gość (IP: *.*.*.32) 30 października 202418:46
Betonujcie dalej miasto. Czy dostrzegacie jakie będą tego skutki przy takich upałach coraz większych ? Nie nauczyliście się jeszcze niczego ?Likwidacja placu Długosza a tym będzie jego zabudowanie poprzez zagospodarowanie jako jego zabudowanie to jest idea z piekła rodem.
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.187) 30 października 202418:55
Przecież to miasto to już jeden wielki las! Cały teren dawniej gęsto zabudowany wokół kościoła farnego zarośnięty drzewami, wzdłuż Nowej po obu stronach zamiast kamienic drzewa, między Basztową a Drzymały - w miejscu wysokich kamienic wielki park zadrzewiony, Drzymały - to samo, Podwale, Młyńska, Batorego - zamiast wysokich kamienic są trzy zadrzewione parki, nawet wszystkie ponazywane, Mickiewicza - w połowie zarośnięta, cały teren w obrębie starego szpitala - zarośnięty... Dawniej praktycznie nie było parków w ścisłym centrum, w obrębie dawnych murów miejskich, gdyby po wojnie zostawiono te kamienice i odbudowano nie byłoby tematu, miasto wyglądałoby jak każde normalne miasto na świecie. Najlepiej zostawić tylko bloki wokół rynku resztę zalesić, a zabudowa miejska niech powstanie wokół tego miasta-lasu, będzie jedyny taki dziwoląg na świecie, choć już mało brakuje
Gość (IP: *.*.*.37) 30 października 202419:13
Tak masz rację. To miasto to las tylko, że z betonu i asfaltu. Drzew mamy powoli jak na lekarstwo. Niech robią lepiej ten park niż kolejną budowę.
Gość (IP: *.*.*.138) 30 października 202420:21
Zgadzam się jako Obywatel Raciborza dość betonowy
Gość (IP: *.*.*.197) 30 października 202420:48
Masz rację. I dodać warto, że niby z betonem miał walczyć Darek a chciał zabetonować ostatecznie plac Długosza. Na szczęście nie dał rady tego zrobić.
Gość (IP: *.*.*.251) 31 października 202421:23
"Obywatel Raciborza" - jak to brzmi XD ale wiocha
Reklama
Gość (IP: *.*.*.223) 30 października 202421:10
Przed wojną ulica dzisiaj Nowa była zamieszkała przez najbogatszych mieszkańców, były renomowane sklepy restauracje nawet hotel , a dwa place tętniły życiem. Myślę że powstanie budynków , które tam kiedyś były byłoby najlepsze dla naszego miasta.Poroniony pomysł z parkiem na placu Długosza,to wymysł nawiedzonego człowieka za którym nic i nikt nie stoi..Ten człowiek niema żadnego mandatu żeby nas mieszkańców reprezentować.
Gość (IP: *.*.*.242) 30 października 202421:18
Tak przed wojną było to co nigdy nie wróci. I oby już nie wróciło. Porównywanie miasta przedwojennego i obecnego jest zupełnym nonsensem aby chcieć to teraz kopiować. Ale tego to nie jesteś w stanie zrozumieć.
Gość (IP: *.*.*.74) 30 października 202421:24
To mało wiesz skoro twierdzisz, że za panem Siwakiem nikt nie stoi. Jesteś tendencyjny i w dodatku kłamiesz jak kłamał Dariusz P lub po prostu mało wiesz. O zielony plac Długosza prosi nie tylko pan Siwak zapytaj w Urzędzie na Batorego ile ludzi prosi o park na Placu Długosza i od kiedy.
Gość (IP: *.*.*.132) 30 października 202423:45
@: (*.*.*.223) Zapomniałeś dodać, że w tamtych czasach w Raciborzu było mnóstwo fabryk ,a dziś mamy zero! I kroczące bezrobocie . Tak więc nie ma czego wracać...
Gość (IP: *.*.*.228) 30 października 202421:52
Jaki prezydent, taki doradca…
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.14) 30 października 202421:52
Panie Siwak posiada Pan dom w Rudniku - jak tam z nowymi technologiami ogrzewania domu ? dalej pali pan meblami ? podwórko panu zarosło ze chwasty do sąsiadów się wkradają
Gość (IP: *.*.*.31) 30 października 202422:06
A jak stare drzewo się złamie i na nieszczęście kogoś zabije, to Pan Siwak będzie dalej chuchał ? Najpierw życie ludzkie potem drzewo Panie Siwak! Pomysl trochę to nic nie boli.
Gość (IP: *.*.*.13) 30 października 202422:54
Plac Długosza powinien zostać nie zabudowany ale odbudowany łącznie z parkiem Moniuszki. Nie sugerować się chwilową modą na galerie czy teraz na parki i betonowe place. Ma to służyć mieszkańcom na dziesiątki lat.
Gość (IP: *.*.*.255) 31 października 202405:37
Obecna rada i prezydent stoją przed wielką próbą. Oby nie poszli w betonozę placu Długosza czyli utartymi ścieżkami, którymi poszło już wielu w Polsce i teraz są krytykowani i się wstydzą za to co zrobili bo zamiast polepszyć pogorszyli życie bo słuchali tylko samych siebie. Co chcecie budować na placu Długosza ? Kolejne sklepy ? A może galerie ? A może mieszkania ? To nie są dobre koncepcje ! I to jest mało powiedziane, to byłaby zagłada tego placu przy całkowitym zlekceważeniu mieszkańców a efekty zabudowy będą z pewnością straszne. Dlatego teraz trzeba się dobrze zastanowić aby umieć sobie to wyobrazić czemu można zapobiec a po zabudowaniu placu będzie już za późno.
Gość (IP: *.*.*.22) 31 października 202406:26
To jest centrum miasta od jego początków. Więc powinno być zabudowane. Pas zieleni jest tuż za dawnym murem, więc go można pozostawić. A co do parków, to również są w pobliżu. Niepotrzebny kolejny. Miasto ma być urządzone sensownie. Powtarzane jest gadanie o betonozie w miastach. Może na Placu Św. Piotra też ktoś zrobi park?
Reklama
Gość (IP: *.*.*.210) 31 października 202408:01
Odpowiem krótko ma to co napisałeś > głupiś . Zieleni brakuje i to bardzo i to szczególnie takich dużych jak parków. Zabudowa to będzie katastrofa dla tego placu i okolic.
Gość (IP: *.*.*.253) 31 października 202408:09
Panie Prezydencie Wojciechowicz oraz radni Raciborza proszę posłuchać i stworzyć park na placu Długosza. Wyciągnijcie wnioski co zrobiono z ulicą Długą jak ją zniszczono poprzez zabetonowanie zielonego deptaku i co zrobiono z Rynkiem. Wyciągnijcie wnioski bo nie można w kółko powtarzać te same krytyczne błędy. Wtedy też byliście przekonani, że dobrze robicie. Nie można powtarzać podobnego błędu z placem Długosza bo jego zabudowa będzie brzemienna w skutkach.
Gość (IP: *.*.*.76) 31 października 202408:45
Czyli nowy prezydent tak jak Polowy chce dalej zabudować plac Długosza ? Jeżeli tak to zmiana układu w Raciborzu nic by wtedy nie znaczyła jedynie pogorszenie bo przynajmniej Polowy nie zdołał część swoich szalonych pomysłów zrealizować. Park to sensowne bardzo dobre dla placu a imprezy już dawno powinny się przenieść na stadion lub obok na OSIR.
Gość (IP: *.*.*.200) 31 października 202409:07
Popieram gościa tylko kto go rozumie....? A szkoda bo ma racje ludzie zapomnieli o przyrodzie zupełnie .Liczy się beton i kasa ! Park Roth to tragedia wiecej krzaczków niż drzew , zero nowych nasadzeń a drzewa padają jak zapałki przy każdej wichurze.
Gość (IP: *.*.*.41) 31 października 202409:16
Prezydent powinien zatrudnić tego ekoterrorystę w zieleni miejskiej. Jakby tak pokopał trochę rowów, dziur, skosił sporo skarp, posadził drzew, przycinał krzaków i pograbił liści, to by skończyły się te jego urojenia powstające od nadmiaru czasu i braku pracy.
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.35) 31 października 202409:45
Ty gościu jesteś betonowym terorrystą. To takie krótkie podsumowanie nawet nie masz pojęcia o przyrodzie bo to co napisałeś to stek nonsensów jest całkowity brak wiedzy o zieleni i przyrodzie. Po pierwsze liści się teraz nie grabi i zostawia oczywiście tam gdzie się myśli bo w Raciborzu dalej wszystko po statemu To samo z szaleństwem koszenia czego się da. Po drugie krzaki to nie krzaczory tylko bezcenny element parków i skwerów, które w Raciborzu są niemiłosiernie cięte bo w Urzędzie odpowiada za to pewna osoba w wydziale odpowiedzialnym za parki i skwery, która właśnie zamiast za biurkiem powinna już dawno zmienić pracę. Mam podejrzenia że część bezmyślnego hejtu idze z UM od tych urzędników niekompetentnych właśnie. Ci sami wcześniej hejtowali z UM na prezydenta Wojciechowicza.
Gość (IP: *.*.*.115) 31 października 202409:41
Pan Siwak w ramach demokracji został wysłuchany i na tym koniec. Wybory za kilka lat, nie ma potrzeby realizować obietnic złożonych przed wyborami, nie ma potrzeby składać nowych obiecanek. Aktywność p Siwaka przeciwko Polowemu w internecie została "wyceniona " na pas zieleni przy ul, Staszica. Nikt nie pyta gdzie poszła kostka z nowego chodnika. Potrzeby miasta inaczej widzi taki co nie chodzi do pracy, nie ma dzieci, nie potrzebuje dróg, ani parkingów. Większośc tego wszystkiego potrzebuje, potrzebuje też miejsc do rekreacji i zabaw. W Raciborzu jest dużo miejsca dla drzew ale trawa i drzewa to problem. Jedno trzeba kosić a z drugiego lecą liście. Takie podejscie jest od lat.
Gość (IP: *.*.*.251) 31 października 202409:58
U nas w OGLu nie mamy takich problemów
Gość (IP: *.*.*.66) 31 października 202410:10
Odpowiem Ci skoro nie wiesz gdzie poszła kostka z nowego chodnika na Staszica poszła na dalsze nowe chodniki na Staszica czy to tak trudno zrozumieć ? Dzięki temu nie trzeba będzie kupować tyle nowej kostki. Moim zdaniem na placu Długosza było by przepięknie gdyby Prezydent Wojciechowicz podjął decyzję o zasadzeniu parku w tym miejscu.
Gość (IP: *.*.*.29) 31 października 202410:13
Podoba mi się zieleń i ogólnie przyroda ale nie podobają mi się skrajnie radykalne poglądy pana Siwaka A czemu to drewnem nie można palić skoro ludzkość od swych początków używa tego paliwa? Przecież to jest zasób odnawialny…
Reklama
Gość (IP: *.*.*.80) 31 października 202410:50
Zafascynowanie ścisłą zabudową jest całkowicie poronione i to samo biorąc pod uwagę na przykład chęć kopiowania przedwojennego miasta. To już jest całkowicie pozbawiony sensu tylko naprawdę trzeba mieć troszeczkę oleju w głowie żeby to zrozumieć.
Gość (IP: *.*.*.142) 31 października 202411:04
G -10-10 Zrozumiałem ale trudno mi zrozumieć dlaczego układano w,w kostkę w czasie gdy było już wiadomo co obiecano p Siwakowi. Kostka zostanie wykorzystana a co z robocizną i betonowym podkladem pod tą kostką? O placu Długosza zadecyduje ekonomia, sprzedany daje władzy "grosz " na wydatki.
Gość (IP: *.*.*.132) 31 października 202411:06
Uważam, że jakiekolwiek budynki postawione na placu Długosza będą I N T R U Z A M I na wieków wieków. Lecz każde drzewo i krzak i trawka czy inna roślina posadzona w ramach nowego parku na placu Długosza będzie wielkim dobrodziejstwem i błogosławieństwem dla tego miejsca, ludzi i miasta. Mamy kolejny protest w sprawie Wileńskiej i niechcianej inwestycji. Z placem Długosza w przypadku zabudowy pojawi się konflikt wielokrotnie większy. Dobrze gdyby osoby decyzyjne wzięły to pod uwagę.
Gość (IP: *.*.*.223) 31 października 202414:00
Nie strasz nie strasz bo się.........
Gość (IP: *.*.*.142) 31 października 202412:13
Gościu, będzie tak jak z klockiem przy Piotrusiu i NIC więcej. Lubisz zieleń bo ja tak. Zbierz ekipę, ustal miejsce a gdzie można posadzić drzewa i do roboty. Ja przyjadę z wlasną łopatą. Ktoś kto kocha drzewa bez błysku fleszy bardzo dużo ich posadził za starą strzelnicą na Ostrogu. Władza prowadziła "dochodzenie " bo jak tak można. Pan Iwulski mocno to przezył. Nie ma tego pana, p, Lenk nie jest prezydentem a drzewa rosną. Kilka padło, kilka też padło za mostem na Uldze bo były sadzone w środku lata. Liczyła się sztuka a nie efekt. Pamiętaj, sadzimy wiosną i jesienią, korzenie udeptane.
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.200) 31 października 202412:45
Dobre podejście popieram sam sadziłem od lat na obrzeżach i żwirowniach . I rosną po dziś dzień nie wszystkie ale co miały się ostać to są i mają się dobrze.Cholernie podobają mi się Platany więcej przydało by się w mieście tych drzew. Wystarczy pojechać do Szkółki w Nędzy , wybór ogromny kilka milionów sadzonek ! Materiał jest i to na miejscu kupować i sadzić .Ale władza ma to w d......e .więc robie to sam. A jeszcze o tą lipe wyschniętą zapytać chciałem (park Roth przy ulicy Opawskiej) Jak długo ten chochoł bedzie jeszcze stał i zajmował miejsce ...? Dawno powinna być ścięta i zrobione nowe nasadzenie !
Gość (IP: *.*.*.142) 31 października 202412:54
Czekają aż się przewróci, oby nie na przechodnia. Podobała mi się akcja przy zakładach graficznych, wycięto stare drzewa które stanowiły zagrożenie i posadzono coś nowego. Pięknie to kwitnie i cieszy oko. Podobnie zrobił gościu z ZK. wycięto stare drzewa i dla pewności posadzono dwa rzędy nowych drzew. Ile było jazgotu od tych co tylko przyrodę kochają ale cudzymi łapkami.
Gość (IP: *.*.*.67) 31 października 202413:37
Pięknie by było gdyby powstał ten park tylko czy to jest możliwe przy tych ludziach przy władzy ?
Gość (IP: *.*.*.22) 31 października 202416:59
Do wszystkich miłośników parku na Placu Długosza.: Zróbcie zbiórkę, kupcie sobie ten plac i róbcie park. Ale nie za pieniądze podatników.
Gość (IP: *.*.*.181) 31 października 202417:37
A zróbcie park a w nim lepianki i szałasy dla młodych, którzy by chcieli wrócić do Raciborza bo mieszkań nowych brak
Reklama
Gość (IP: *.*.*.107) 1 listopada 202404:57
Wybuduj te mieszkania pod swoimi oknami a nie innym, którzy od lat się temu sprzeciwiają aby na placu Długosza cokolwiek budować. Szałas możesz wybudować sam jak chcesz i tam mieszkać. Właśnie parę nowych budynków oddają do użytku w Raciborzu tylko, że prywatnych. No tak ale ty chcesz zapewnie tanie komunalne mieszkanie praktycznie za darmo w prezencie żeby Ci ktoś dał mieszkanie. Nie zgadzam się na to jak ja byłem młody mnie nie było stać nawet na wynajem bo tak mało zarabiałem. Nie widzę powodów aby takim cwaniaczkom jak ty robiono prezenty z darmowych tanich mieszkań. Męcz się tak jak ja się męczyłem przez lata. Nie ma nic za darmo. A tacy egoiści jak Ty którzy mają za nic zdanie innych sprzeciw innych dla zabudowy placu Długosza to już w ogóle bym nie pomagał. Młodzi nie przyjadą do Raciborza i rodzić nowych dzieci prawie nie będę bo nie dzieci im w głowie ale zabawa i używanie życia. A nie na tym życie polega.
Gość (IP: *.*.*.187) 1 listopada 202410:18
Protestowaliśmy już za czasów prezydentury Pana Mirosława Lenka. On wtedy chciał nas wysłuchać. Kolejny prezydent Polowy ten już miał za nic nasze zdanie sprzeciwu co do zabudowy placu Długosza i aby go zazielenić zrobić tam park. Dlatego chwała Najwyższemu, że Polowy został usunięty ze stołka. Nie wyobrażam sobie aby teraz kolejny prezydent Wojciechowicz miał za nic naszą wolę i nasze zdanie i nasz sprzeciw co do zabudowy nawet częściowo placu Długosza. Wtedy obecny prezydent byłby znacznie gorszy od Polowego.
Gość (IP: *.*.*.223) 1 listopada 202411:19
Tym niby ekologom w przeważającej większości mieszkańcom Akwarium nie chodzi o park ,lecz o darmowy postój ich samochodów.
Gość (IP: *.*.*.129) 1 listopada 202413:47
Nie mogę się zgodzić parking przecież ma być przeniesiony w okolicę straży pożarnej więc będzie kawałek dalej. Więc to nie jest prawda co piszesz tutaj. Powinnien być park, zieleń a nie budynki kolejne. jeżeli miasto tak priorytetowo traktuje ludzi z ul. Szczęśliwej i Wileńskiej to tym bardziej powinni priorytetowo potraktować tutaj ludzi z placu Długosza. Taki duży plac jak Plac Długosza gdzie od lat jest sprzeciw żeby cokolwiek tu budować.
Gość (IP: *.*.*.223) 1 listopada 202416:16
Raczej nie
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.179) 1 listopada 202414:02
G -4-57 Gdzie pracowałeś w młodości że cierpisz do chwili obecnej? Wszystko ci przeszkadza oprócz drzew, jesteś kornikiem?
Gość (IP: *.*.*.43) 1 listopada 202417:18
Tylko nie róbcie kolejnej betonozy na placu Długosza. Zasadzcie tam dużo drzew i inne rośliny, zróbcie alejki szutrowe i niech tam będzie park.
Gość (IP: *.*.*.200) 2 listopada 202407:51
Park byłby super sprawą. Park na Pl.Długosza. Tylko czy prezydent Wojciechowicz jest w stanie to zrozumieć, że nie budynki na placu Długosza ale zieleń i park będą tym co da miastu i jemu splendor, pochwałę i wdzięczność u mieszkańców i to nie tylko okolic Pl.Długosza.

Dodaj komentarz

Autor: Gość (Aby podpisać komentarz swoim nickiem musisz się zalogować)
Portal naszraciborz.pl przeciwstawia się niestosownym, nasyconym nienawiścią komentarzom,
niezależnie od wyrażanych poglądów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem – wyślij nam zgłoszenie.
Pozostało (1000) znaków do wykorzystania
Aby potwierdzić, że jesteś człowiekiem kliknij: jabłko
Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Aktualności1 listopada 202411:29

Do trzech razy sztuka. Starostwo sprzedało teren za ponad dwa miliony złotych

Do trzech razy sztuka. Starostwo sprzedało teren za ponad dwa miliony złotych - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
7
Racibórz:

Po dwóch nieudanych próbach sprzedaży działki położonej przy ul. Gamowskiej w Raciborzu, Powiat Raciborski ostatecznie znalazł nabywcę na ten strategicznie zlokalizowany teren. Przetarg ustny, który odbył się 16 października 2024 roku, zakończył się sukcesem, a cena wywoławcza nieruchomości wyniosła 2 miliony zł netto. Ostateczna kwota, za którą działka znalazła nowego właściciela, przekroczyła tę sumę, osiągając wartość ponad 2 miliony złotych.

opr. waw
Reklama
Aktualności1 listopada 202417:44

Nieszpory i procesja na cmentarzu Jeruzalem [FOTO i WIDEO]

Nieszpory i procesja na cmentarzu Jeruzalem [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

„Ujrzałem wielki tłum, którego nie mógł nikt policzyć, ze wszystkich narodów, stojący przed tronem” – te słowa z Apokalipsy św. Jana wybrzmiały 1 listopada podczas nieszporów w kaplicy cmentarnej Jeruzalem, w trakcie obchodów Uroczystości Wszystkich Świętych.

red.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport2 listopada 202419:51

Gole w końcówce tajną bronią Markowic [FOTO]

Gole w końcówce tajną bronią Markowic [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W emocjonującym meczu XIII kolejki A klasy Podokręgu Racibórz, na boisku przy ulicy Jordana zmierzyły się drużyny LKS 07 Markowice i KS Pietraszyn. Spotkanie przyciągnęło kibiców z obu stron, gdyż obie ekipy miały wiele do udowodnienia.

(greh)
Reklama
Reklama
Aktualności1 listopada 202411:51

Bartosz, Kacper i Szymon nie byli obojętni

Bartosz, Kacper i Szymon nie byli obojętni - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
mat. nadesłany
Reklama
Aktualności1 listopada 202422:42

Raport 998. Plama oleju na jezdni od Szymocic do Raciborza

Raport 998. Plama oleju na jezdni od Szymocic do Raciborza - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. grupa Racibórz 112
Sport1 listopada 202401:15

Weekendowy Niezbędnik Kibica

Weekendowy Niezbędnik Kibica - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Region:

Nadchodzący weekend będzie nie tylko czasem zadumy, ale także sportowych emocji. Sprawdź, z kim zagra drużyna, której kibicujesz.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności2 listopada 202410:44

Pożar w fabryce mebli. Ochotnicy z gminy Kornowac ćwiczyli w Rzuchowie

Pożar w fabryce mebli. Ochotnicy z gminy Kornowac ćwiczyli w Rzuchowie - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Strażacy z jednostek OSP w gminie Kornowac przeprowadzili ćwiczenia ratowniczo-gaśnicze w fabryce mebli w Rzuchowie. Scenariusz zakładał wybuch pożaru oraz konieczność ewakuacji poszkodowanych.

red.
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Sport3 listopada 202420:26

Starcie imienniczek w klasie okręgowej. Górą Turza Śląska [FOTO]

Starcie imienniczek w klasie okręgowej. Górą Turza Śląska [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Region:

W niedzielę, 3 listopada, na boisku w Turzy Śląskiej odbył się ekscytujący mecz pomiędzy dwiema drużynami noszącymi tę samą nazwę – Unią Turza Śląska i Unią Racibórz. Spotkanie przyciągnęło uwagę kibiców i sympatyków piłki nożnej, ponieważ obie ekipy były blisko siebie w tabeli rozgrywek III grupy klasy okręgowej, co zapowiadało wyrównaną walkę. Przed meczem Unia z Turzy Śląskiej miała 21 punktów i zajmowała czwarte miejsce, natomiast ich przeciwnicy z Raciborza plasowali się na siódmej pozycji z 18 punktami.

(greh)
Reklama
Sport3 listopada 202422:16

Koszykówka. Cenna wygrana RKK AZS Racibórz [FOTO]

Koszykówka. Cenna wygrana RKK AZS Racibórz [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W niedzielne popołudnie 3 listopada 2024 roku zawodniczki RKK AZS Racibórz zmierzyły się na parkiecie hali OSiR z zespołem z Jeleniej Góry. Przystępując do spotkania z mocnym postanowieniem odniesienia pierwszego zwycięstwa w tegorocznych rozgrywkach II Ligi, drużyna wykazała się od samego początku dużą determinacją.

opr. red., fot. Jan Ptak
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 01.11.2024
30 października 202418:13

Nasz Racibórz 01.11.2024

Nasz Racibórz 25.10.2024
24 października 202421:18

Nasz Racibórz 25.10.2024

Nasz Racibórz 19.10.2024
17 października 202422:07

Nasz Racibórz 19.10.2024

Nasz Racibórz 11.10.2024
10 października 202420:34

Nasz Racibórz 11.10.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.