Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności20 września 201909:50

Tajemniczy obiekt na Odrze przy moście kolejowym [FOTO]

Tajemniczy obiekt na Odrze przy moście kolejowym [FOTO]  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

- Do czego to służy? - zapytał nas Czytelnik, który zauważył na starej Odrze przy moście kolejowym niewielką pływającą platformę. Wątpliwości rozwiewa Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach. 

- To urządzenie do odwiertów geotechnicznych pracujące na zlecenie firmy WYG International Sp. z o.o. z Warszawy - informuje Linda Hofman, rzecznik prasowa RZGW. Geo­tech­nika zaj­muje się bada­niem warun­ków geo­lo­gicz­nych, a w szcze­gól­no­ści ich zmien­no­ści, na potrzeby pro­jek­to­wa­nia, wyko­naw­stwa i reali­za­cji obiek­tów budow­la­nych, budowli ziem­nych i pod­ziem­nych oraz fun­da­men­tów budyn­ków i nawierzchni dro­go­wych.

Po co takie badania na Odrze? WYG International Sp. z o.o. z Warszawy to wykonawca - od września zeszłego roku - wartej 3,5 mln zł dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków - na linii kolejowej E59. Dokument ma powstać do października tego roku. Na jego potrzeby prowadzone są właśnie badania przy moście kolejowym. Potrwają do 23 września.

Przypomnijmy, że zamówienie z PKP PLK dla WYG International dotyczy, oprócz samej stacji Racibórz, przebudowy infrastruktury na odcinku około 2,5 km. Peron II zostanie wydłużony z 200 m obecnie do 400 m, gdzie przewiduje się obsługę relacji dalekobieżnych. Dodatkowo przewiduje się obsługę 2 pociągów regionalnych przy jednej krawędzi peronowej, stąd peron II zostanie podzielony semaforami na sekcje: 200 m (od strony północnej) + 50 m drogi ochronnej + 150 m. Po przebudowie peron I będzie miał długość 150 m + 50 metrów rezerwy pod ewentualną rozbudowę w kierunku północnym (wyjazd w kierunku Kędzierzyna-Koźla/Rybnika). W sumie krawędź peronowa będzie miała minimum 250 m, ponieważ przedłużeniem peronu I będzie peron Ia (obecnie peron III) który w założeniach ma długość 100 m krawędzi peronowej.

Opracowanie dokumentacji projektowej to pierwszy etap w realizacji inwestycji, jaką ma być przebudowa stacji Racibórz i dworca kolejowego. Ma się zakończyć jeszcze w tej perspektywie dofinansowań unijnych, czyli do końca 2023 roku.

Autor: opr. waw, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze zostały zablokowane.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.