Racibórz z nowym logo. Radni pochwalili projekt
Członkowie komisji oświaty Rady Miasta pochylili się wczoraj (21.10.) nad projektem uchwały w sprawie ustanowienia znaku promocyjnego Miasta Racibórz. Omówieniem zajęła się Lucyna Siwek, rzecznik prasowa raciborskiego magistratu. Głosowanie Rady Miasta już w najbliższą środę.
– Myślę, że nie trzeba państwa przekonywać, że logo jest nam po prostu potrzebne. Na poprzedniej sesji logo dotychczas używane zostało uchylone. W 2018 roku miasto zawarło umowę z firmą Synergia z Lublina, która przygotowała raport, mówiący o tym, że logo jest wprost potrzebne. Do tej pory w logo stosowaliśmy herb, co było dobrym rozwiązaniem – mówiła L. Siwek.
Dodała także, że na początku 2020 roku w magistracie doszło do reorganizacji, w czasie której powołano Wydział Informacji i Promocji. – W lutym odbył się konkurs, w wyniku którego wybrano propozycję raciborskiej firmy – Zbigniew Góral Identyfikacja. Właściciel firmy jest raciborzaninem, zajmuje się tworzeniem logotypów i promocji różnych marek. Wszelakie rodzaje nowej propozycji logotypu znajdują się w uchwale, łącznie z wymiarami i wskazaniem miejsc stosowania – referowała L. Siwek. Rzeczniczka raciborskiego magistratu przedstawiła także przykłady zastosowania nowego znaku promocyjnego.
Głos w dyskusji zabrał jako pierwszy radny Stanisław Borowik, chwaląc projekt nowego logo miasta. – Jest to ciekawy projekt i mnie się podoba. Można go używać do wszelkiego rodzaju plakatów i zaproszeń, nie będzie problemów z wyglądem na plakacie, bo zawsze grafik może użyć wersji przezroczystej – powiedział rajca.
Radni w głosowaniu jednogłośnie zaakceptowali projekt nowego logo – wszyscy obecni (10) było za.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz