SEO vs Google Ads – co lepsze dla sklepu internetowego?

Istnieje wiele sposobów na to, by zwiększyć popularność i zasięg internetowej witryny swojego sklepu. Co będzie skuteczniejszym narzędziem – SEO czy Google Ads? A może warto korzystać z obu tych metod równocześnie?
Pozycjonowanie i promowanie strony – dlaczego jest to tak istotne?
Celem niemal każdej strony internetowej jest przyciąganie do siebie użytkowników czy klientów. W przypadku wirtualnego sklepu odpowiednia konstrukcja portalu ma ogromne znaczenie. Dzięki niej bowiem goście zostaną na nim na dłużej, a także będą mogli w prostszy sposób na niego trafić.
Bardzo popularnymi narzędziami, które są w stanie napędzać Twoją stronę, jest SEO oraz Google Ads. Chociaż obie te strategie skupiają się na innych aspektach, a także mogą nieść za sobą inne korzyści, warto poznać ich charakterystykę niezależnie od typu Twojego portalu. Dzięki temu bowiem będziesz wiedzieć, jak w odpowiedni sposób wykorzystać ich atuty.
SEO – organiczny, imponujący efekt w dalszej perspektywie
SEO, czyli Search Engine Optimization, to zbiór narzędzi będący podstawą w świecie pozycjonowania oraz optymalizacji witryn internetowych. Wykorzystywany jest on zarówno przez amatorów, jak i wyjadaczy w świecie internetowego marketingu. Jeśli chcesz zabrać się na poważnie za poprawę widoczności swojej strony, o czym dowiesz się więcej chociażby na stronie https://michal-brzozowski.pl/pozycjonowanie-wordpress/, zdecydowanie powinieneś postawić na SEO.
Ważnym elementem kampanii opartej na optymalizacji portalu pod silniki wyszukiwarek są działania na stronie internetowej. Opierają się one między innymi naodpowiednim konstruowaniu treści pod kątem czytelności, nagłówków, zawartości meta oraz obecności słów kluczowych. Dużą rolę odgrywa też płynność działania strony, rodzaj umieszczanych zdjęć, a także dostosowanie adresu pod urządzenia mobilne. Warto też pamiętać o narzędziach off-site SEO, np. link buildingu czy widoczności strony w mediach społecznościowych.
Kampania SEO nie zagwarantuje wyników od razu – pierwsze efekty można zauważyć dopiero po kilku miesiącach. To metoda, która nie zapewnia natychmiastowych rezultatów, lecz na dłuższym dystansie zdecydowanie będzie w stanie przynieść okazałe plony w postaci rozpoznawalności strony, jej widoczności oraz organicznego ruchu.
Google Ads – wymierne wyniki tu i teraz
Google Ads oferuje Ci tworzenie reklam w postaci artykułów, grafik czy klipów wideo, które następnie są publikowane w wyszukiwarce lub na wybranych serwisach. Wyświetlane są one nie tylko na podstawie ustalonej frazy kluczowej, ale także demografii użytkowników oraz przewidywanej grupy docelowej.
Z uwagi na swoją charakterystykę, taki sposób promocji oferuje doraźne efekty w postaci wejść i widoczności w trakcie kampanii. Na powodzenie takiej kampanii bardzo często wpływ ma dostępny budżet oraz konkurencja, która również wykorzystuje taką strategię.
Nie wybieraj między SEO i Google Ads – zaplanuj skoordynowaną kampanię!
Jeśli chcesz skutecznie promować swój sklep internetowy, nie warto wybierać pomiędzy wykorzystaniem SEO oraz Google Ads. Kluczem do sukcesu może być użycie obu tych narzędzi jednocześnie!
Google Ads może być sposobem na reklamowanie okresowych promocji czy nowych produktów, natomiast procesy SEO pozwolą na długotrwałe zapewnienie sobie organicznego, „darmowego” ruchu. Warto poszukać ofert specjalistów, którzy trudnią się w organizowaniu i realizowaniu zsynchronizowanej kampanii. Możesz na przykład sprawdzić ofertę dostępną na stronie https://michal-brzozowski.pl/ i przekonać się, w jaki sposób możesz zadbać o swoją widoczność w sieci.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.