Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes4 lipca 201810:18

Jak działa Search Engine Marketing i jak może wpłynąć na rozwój Twojego biznesu?

Jak działa Search Engine Marketing i jak może wpłynąć na rozwój Twojego biznesu? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Region:

Zwiększenie zysków działalności internetowej może być łatwiejsze niż się wydaje. Wystarczy poprawić widoczność biznesowej witryny, a szanse na wyższe obroty rosną. Jak to zrobić? W jaki sposób to działa?

Zasada działania przeglądarek jest prosta: wpisujemy interesującą nas frazę i dostajemy wyniki wyszukiwania. Wśród nich można znaleźć wyniki organiczne oraz płatne reklamy Google AdWords. Te drugie są oznaczone jako linki sponsorowane lub po prostu reklamy. Kolejność wyświetleń poszczególnych wyników jest uwarunkowana przez tak zwane SEO (Search Engine Optimization), czyli po prostu pozycjonowanie stron.

Optymalizacja, pozycjonowanie i PPC

Pierwszym istotnym pojęciem związanym z SEO jest optymalizacja – zadania w zakresie marketingu i programowania, których celem jest sprawne ładowanie wczytywanej witryny. Przykładem optymalizacji może być chociażby poprawa kodu strony w taki sposób, by zawarty tekst poprawnie wyświetlał się na różnych urządzeniach lub dodatkowe umieszczenie fraz kluczowych w samym adresie strony.

Drugim elementem jest pozycjonowanie – trudniejsze zadanie, opierające się na wpływie skomplikowanego i częściowo tajnego algorytmu wyszukiwarki na wyniki jej wyszukiwania. Odkrywanie ich na podstawie długoletnich obserwacji jest zadaniem specjalistów w obrębie marketingu internetowego, takich jak OMS. Wiadomo, że na pozycję wpływa ilość i jakość stron linkujących do danej witryny czy uzupełnienie informacji o godzinach otwarcia sklepu.

Trzecia ważna kwestia dotycząca marketingu internetowego to kampanie płatnych reklam w ramach Google AdWords, czyli mechanizm Pay Per Click – opłaty za kliknięcie. Polega to na tym, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie w baner lub w link, ale nie za samą emisję reklamy.

Jakie mogą być rezultaty?

W płatne reklamy najczęściej klikają klienci już zdecydowani, zaś w wyniki organiczne – ci, którzy dopiero poszukują informacji o danym produkcie. Co istotne, użytkownicy na ogół klikają tylko w wyniki z pierwszej strony i to z najwyższych pozycji – w pierwszy wynik organiczny kliknie co drugi internauta, w następny – już tylko jeden na trzech.

Skorzystanie ze wsparcia agencji może okazać się niezbędne – praktyki te wymagają bowiem wiedzy, zaangażowania i sporej uczciwości – nieetyczne reklamy są zgłaszane przez algorytmy. Ponadto często trzeba cierpliwie czekać na wyniki, czasem nawet kilka miesięcy.

W dobie powszechnego dostępu do Internetu prowadzenie sprzedaży internetowej wydaje się koniecznością. Nie wystarczy już jednak samo posiadanie strony sklepu – Search Engine Marketing, czyli marketing bazujący na algorytmach przeglądarek, staje się standardem.

 

Autor: artykuł partnerski, k.zdrojewska@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 26.04.2024
25 kwietnia 202419:33

Nasz Racibórz 26.04.2024

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.