Biznes | Pokaż listę wszystkich wiadomości » |
Bardzo dobra końcówka roku dla firmy Rafamet S.A.
Końcówka roku 2020 w firmie RAFAMET S.A. była dynamiczna i przyniosła serię znaczących kontraktów dla klientów z Francji, Węgier, Indii, Malezji oraz Chin.
W grudniu firma RAFAMET podpisała szereg kontraktów produkcyjno – handlowych na dostawę 8 nowych maszyn i urządzeń dla odbiorców z Europy oraz Dalekiego Wschodu. Negocjacje i ustalenia poprzedzające zawarcie umów były długotrwałe i bardzo drobiazgowe. Na wybór ofert spółki z Kuźni Raciborskiej wpłynęła jakość i nowoczesność proponowanych przez nią rozwiązań.
Z Kuźni Raciborskiej do kraju nad Sekwaną
RAFAMET istnieje na francuskim rynku już od lat 70-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje na tę chwilę ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. Mowa zarówno o obrabiarkach kolejowych, jak i ciężkich i super ciężkich tokarkach karuzelowych. - Jesteśmy obecni praktycznie we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce, w tym w nuklearnej, w sektorze lotniczym, kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując maszyny nie tylko w SNCF (Francuskie Koleje Państwowe) i RATP (pociągi podmiejskie i metro w gigantycznej aglomeracji paryskiej) ale także w miejskich przedsiębiorstwach eksploatujących tabor tramwajowy oraz w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych - tłumaczy Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu RAFAMET S.A.
Francja to jedna z największych aglomeracji kolejowych w Europie. W 1981 r. uruchomiono tam pierwszą w Europie kolej dużych prędkości – TGV. W ubiegłym roku wystartowaliśmy w przetargu na dostarczenie na ten rynek dwóch tokarek portalowych UFD 140 N, które z dużym sukcesem udaje nam się sprzedawać od kilku lat na rynkach całego świata. Obie maszyny przeznaczone zostaną do powstającego aktualnie jednego z największych zakładów SNCF we Francji. Cieszy Nas fakt, że RAFAMET znowu wraca do SNCF i to ze swoim najnowocześniejszym wyrobem - mówi Andrzej Rustanowicz. - Dwie obrabiarki kołowe UFD 140 N, będące przedmiotem zamówienia to najnowocześniejsze i najbardziej uniwersalne obrabiarki kołowe z gamy produktów RAFAMET. Obrabiarki UFD 140 N jako maszyny portalowe o napędzie ciernym, pracujące w układzie przelotowym, zapewniają wydajną i precyzyjną obróbkę, są doskonałym rozwiązaniem dla operatorów kolejowych posiadających zróżnicowany tabor kolejowy - dodaje Norbert Jasłowski, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A.
Z kolei portalowa tokarka kołowa UDA 125 N przeznaczona zostanie dla francuskiego kolejowego sektora prywatnego, a dokładniej dla firmy INVEHO - RAFAMET S.A. w ciągu ostatnich 15 lat dostarczył różne modele swoich obrabiarek do praktycznie wszystkich zakładów całego prywatnego sektora kolejowego we Francji. Obrabiarka kołowa z zabieraniem czołowym UDA 125 N, pracująca w systemie przelotowym, będąca przedmiotem zamówienia, zostanie skonfigurowana pod kątem specyficznego taboru tego użytkownika. Obrabiarka będzie dostarczona w ramach dużej rozbudowy zakładów INVEHO na południu Francji. Warto wspomnieć, że holding INVEHO, grupujący 6 zakładów ulokowanych w różnych zakątkach Francji, to jeden z największych producentów wagonów towarowych w tym kraju - informuje N. Jasłowski z firmy RAFAMET S.A.
Maszyny RAFAMETU na malezyjskim rynku
Grudzień zeszłego roku przyniósł także kontrakt z malezyjską firmą Benima Engineering. Przedmiotem umowy jest tokarka podtorowa typu tandem 2UGE 180 N oraz tokarka kołowa cierna UFB 125 N. - Docelowo obie maszyny zainstalowane zostaną w warsztacie utrzymania pojazdów lekkiej kolei miejskiej w Kuala Lumpur. Warto wspomnieć, że nad tym projektem pracowaliśmy już od jakiegoś czasu. Wynika to z tego, że budowa linii z całym systemem infrastruktury jest ogromnym przedsięwzięciem wymagającym lat pracy. Finalnie udało nam się wszystko dopiąć, z czego - nie ukrywam - bardzo się cieszę – informuje Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.
Obie maszyny zostaną przekazane klientowi w Malezji na przełomie 2021 i 2022 roku. - Na końcówkę trzeciego kwartału tego roku planowany jest odbiór wstępny 2UGE 180 N i UFB 125 N w Kuźni Raciborskiej. Natomiast sama wysyłka odbędzie się w czwartym kwartale br. – dodaje K. Pestkowski.
Chiny, Indie, Węgry
Finisz minionego roku to także zamówienia od odbiorców z Chin, Indii oraz Węgier. W pierwszym przypadku mowa o ciężkiej tokarce podtorowej UGE 150 N, w Indiach zaś pracować będzie tokarka kołowa UBF 112 N, przeznaczona do regeneracji kół kolejowych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w różnych pojazdach szynowych. Natomiast swoje zastosowanie na Węgrzech znajdzie szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS, który przeznaczony jest do przetaczania pojazdów o masie całkowitej do 350 ton.
Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.
Komentarze (0) |
Komentarze społecznościowe |
Najczęściej czytane artykuły |
Maciej Kozicki nie jest już prezesem Unii Racibórz sp. z.o.o
Maciej Kozicki, powołany w dniu 30 listopada 2020 roku na stanowisku prezesa Unii Racibórz sp. z.o.o nie piastuje już tej funkcji.
Więcej »Finał policyjnego pościgu z Bieńkowic do Raciborza [FOTO, WIDEO]
Do zatrzymania w Studziennej doszło dziś, 2 marca, tuż przed godziną 17.00. W akcji brało udział pięć radiowozów.
Więcej »Kamil Paruzel prezesem sportowej spółki Unia Racibórz
2 marca 2021 roku stanowisko Prezesa Unii Racibórz objął Kamil Paruzel, doświadczony trener i menadżer piłkarski. Zgodnie ze wcześniejszymi ustaleniami o tymczasowym pełnieniu funkcji, ze stanowiska odszedł Maciej Kozicki. Nowy prezes uważa, że projekt Unia ma duży potencjał, a przyszłe sukcesy mają być dziełem dobrej pracy u podstaw. Paruzel, jak słyszymy, ma zaangażować do pracy w klubie Dariusza Binka, z którym współpracował wcześniej w szkółce Football Stars Racibórz.
Więcej »Raport 998. Dziecko zatrzasnęło matkę na balkonie
W trakcie minionej służby strażacy z PSP Racibórz odnotowali trzy zdarzenia. Dwa z nich miały miejsce w Raciborzu, jedno w Kuźni Raciborskiej. Sprawdź szczegóły interwencji.
Więcej »Raciborski projekt z dofinansowaniem
Urząd Marszałkowski ogłosił projekty wybrane do dofinansowania w konkursie z poddziałania dot. efektywnosci energetycznej. Wybrano 17 projektów na łączną kwotę ponad 21 mln zł. Wśród nich jest raciborski wniosek dotyczący termomodernizacji jednej z raciborskich kamienic. Racibórz otrzyma ponad 560 tys. zł.
Więcej »Numery archiwalne | Pokaż listę wszystkich numerów » |
Zobacz także |

Komentarze |
Telegraf | Pokaż wszystkie » |