Wyprzedź konkurencję dzięki powiadomieniom web push

Gravitec to młody rybnicki sturtup, który opracował technologię umożliwiającą wysyłanie krótkich komunikatów użytkownikom stron internetowych. Powiadomienia te wyświetlają się na ekranie urządzeń mobilnych i stacjonarnych w postaci małego prostokątnego okienka. Oczywiście nie wyświetlają się wszystkim, a jedynie tym którzy wyrazili zgodę na ich otrzymywanie. Tą drogą można przesyłać pilne i ważne informacje klientom, czytelnikom lub biznesowym partnerom. Dzięki powiadomieniom web push pozostajemy z nimi w kontakcie, także wtedy, gdy nie odwiedzają strony internetowej. W dobie słabnącego e-mail marketingu, powszechnie stosowanych filtrów antyspamowych i innych rozwiązań blokujących wyświetlanie reklam (AdBlock) to coraz ważniejszy kanał komunikacji.
Kto może korzystać z powiadomień web push? Po to narzędzie z powodzeniem sięgają wszyscy, którym zależy na sprawnym i szybkim kontakcie z odbiorcami. Korzystają z niego sklepy internetowe, informując o wyprzedażach oraz portale, które chcą zwrócić uwagę na nowości. Coraz odważniej tej nowinki marketingowej używają urzędy, które mają potrzebę dostarczania pilnych powiadomień dotyczących zanieczyszczeń powietrza, zmian organizacji ruchu czy podatków. W bardzo ciekawy sposób powiadomienia web push wysyłają kluby sportowe, które w czasie rzeczywistym informują o wynikach, nowych gadżetach klubowych czy sponsorach. Narzędzie to może być dobrym rozwiązaniem dla tych, którym brakuje czasu. W przeciwieństwie do rozbudowanych i skomplikowanych systemów do e-mail marketingu obsługa powiadomień web push jest łatwa i szybka. Integracja ze stroną zajmie kwadrans. Wysłanie pierwszej kampanii drugie tyle.
Powiadomienia web push są skuteczniejsze od e-mail marketingu
Być może pogłoski o śmierci e-mail marketingu są przedwczesne, ale jego skuteczność jest coraz bardziej wątpliwa. Tylko 10-25% reklamowych wiadomości w ogóle trafia do skrzynek adresatów. Większość zatrzymują serwery i filtry antyspamowe. Jeśli już wiadomość trafi do skrzynki odbiorcy, to szansa że ją otworzy i kliknie jest znikoma - czyni tak maksymalnie co 20 odbiorca. Jak to wygląda w przypadku powiadomień web push? Z danych Gravitec wynika, że wysłane powiadomienia docierają nawet do 90 procent odbiorców, a rekordzistom udaje się uzyskać współczynnik kliknięć na poziomie 40 procent! To rezultat nieosiągalny w przypadku tradycyjnego e-mail marketingu.
Powiadomienia web push są lubiane przez odbiorców
Internauci są zmęczeni natłokiem niechcianej korespondencji reklamowej i wszechobecnymi banerami. To dlatego instalują filtry antyspamowe i aplikacje blokujące reklamy. Warto podkreślić, że rozwiązania te nie są w stanie zatrzymać powiadomień web push, bo te działają z poziomu przeglądarki. Zresztą o ich blokowaniu nie ma mowy, bo internauci zanim dostaną pierwsze powiadomienia muszą wyrazić zgodę na ich otrzymywanie, co załatwia się jednym kliknięciem. Czynią to z wygody, bo dzięki powiadomieniom nie muszą nieustannie wchodzić na swoje ulubione strony w poszukiwaniu nowości. Jeśli pojawi się na nich coś wartościowego, to otrzymają stosowny komunikat a po jego kliknięciu zostaną przeniesieni na stronę z nowością.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak powiadomienia web push działają w praktyce, to po prostu załóż darmowe konto Gravitec (https://pl.gravitec.net/). Jeśli chcesz wiedzieć jak wykorzystać powiadomienia w swojej działalności zadzwoń na nr 604 125 072.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.