Zwierzęta w sztuce i przyrodzie, czyli szkoła z Markowic w Comeniusie

Projekt Comenius pt. Animals in arts and nature (Zwierzęta w sztuce i przyrodzie) realizowany jest w ZSP1 w Raciborzu oraz szkołach z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Szwecji, Francji oraz Turcji. Jego kolejna wizyta robocza, odbyła się w dniach 3-5 grudnia 2014r., a gospodarzem byli nauczyciele i uczniowie z Paryża.
Projekt Comenius pt. Animals in arts and nature (Zwierzęta w sztuce i przyrodzie) realizowany jest w ZSP1 w Raciborzu oraz szkołach z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Portugali, Szwecji, Francji oraz Turcji. Jego kolejna wizyta robocza, odbyła się w dniach 3-5 grudnia 2014r., a gospodarzem byli nauczyciele i uczniowie z Paryża.
Pierwszy dzień wizyty przeznaczony był na zapoznanie się z systemem edukacji we Francji, warunkami pracy szkoły, wymianą doświadczeń i spostrzeżeń między uczestnikami projektu. Wszyscy zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci przez pracowników oraz uczniów. Mieliśmy okazję uczestniczyć w przygotowanych zajęciach, biorąc w nich czynny udział. Dzieci zadawały mnóstwo pytań dotyczących krajów z których pochodzimy, ale najbardziej interesowały je realia naszych szkół. Śpiewaliśmy razem z uczniami piosenki, a także byliśmy częstowani przyrządzonymi daniami regionalnymi. Mali gospodarze, pod kierunkiem swoich nauczycieli, wystawili interesujące przedstawienie pt.: „Little Red Hen”.
Druga część dnia upłynęła na pracy nad projektem. Każda szkoła partnerska dzieliła się spostrzeżeniami z realizacji działań założonych w projekcie oraz zaprezentowała ich efekty poprzez przygotowane prezentacje multimedialne lub przywiezione materiały. Wszyscy byli pod wrażeniem różnorodności pomysłów i technik użytych w trakcie wykonywanych prac. Zaplanowane zostały również następne spotkania oraz formy i terminy realizacji kolejnych zadań.
Na następny dzień wizyty przewidziane było spotkanie w Ratuszu Miejskim. Uczestnicy wizyty roboczej mieli możliwość poznać historię oraz urok tego miejsca, a także spotkać się z naczelnikami oświaty i kultury. Gospodarze zorganizowali również wyjście do Muzeum Orsay, gdzie pośród wielu wspaniałych dzieł sztuki poszukiwaliśmy eksponatów o tematyce zwierzęcej. Trzeci, a zarazem ostatni dzień, rozpoczął się od obserwacji zajęć lekcyjnych w różnych grupach wiekowych. Nauczyciele mieli sposobność wychwycić podobieństwa i różnice w metodach i formach pracy z uczniami, również tymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ostatnim punktem wizyty było zwiedzanie miasta autobusem wycieczkowym. Realizacja zadań projektu to pasjonująca przygoda, motywująca zarówno uczniów jak i nauczycieli, która z całą pewnością wpływa na poszerzanie naszej wiedzy o innych krajach. Umożliwia wymianę doświadczeń pedagogicznych, przynosi satysfakcję i zadowolenie.
#zsp 1 markowice#
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany