Banany w czekoladzie, banki słów...

...taniec z pomponami, tangramy, szkielety brył czy zapałczane równania to jedne z wielu tematów zajęć pozalekcyjnych prowadzonych już od trzech miesięcy w Szkole Podstawowej nr 18 w ramach projektu „Szkoła wielka jak świat” finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Przepisy kulinarne na zajęciach języka niemieckiego „Deutsch ist einfach, Deutsch macht Spaβ” wzbudziły wśród ich uczestników wiele emocji, a finał, czyli konsumpcja, dostarczył nowych wrażeń smakowych i sprawił im wiele radości. Na zajęciach „Przyjaznej matematyki” uczniowie bardzo nagłówkowali się, by ułożyć zapałczane równania, tangramy, czy szkielety brył, a rywalizacja między grupami wzmożyła ich motywację do pracy. Ruch przy muzyce z pomponami, czy ćwiczenia z nietypowym przyrządem okazały się strzałem w dziesiątkę na zajęciach tanecznych i sportowych grach i zabawach. Wielkie owacje otrzymali aktorzy koła teatralnego po przedstawieniu jasełek. Gromkie brawa bili im nie tylko koledzy i koleżanki, ale również rodzice i społeczność lokalna podczas gościnnego przedstawienia w kościele Matki Bożej - relacjonują organizatorzy.
Uczestnicy Klubu Europejskiego poprzez różnorodne zadania wymagające współdziałania w grupie oraz zastosowanie różnorodnych technik informacyjnych takich jak Internet, multimedialne programy edukacyjne zdobywają wiedzę na temat krajów Unii - poznają ich stolice, flagi, położenie geograficzne oraz różnorodne ciekawostki związane z tymi krajami. Rewelacją okazały się zajęcia na temat 3D w ramach „Przyrodniczego Koła Eksperymentalnego”, uczniowie nie kryli zainteresowania, a specjalne okulary i anaglify dały im możliwość obserwacji przestrzennych obrazów - opowiadają dalej.
Na zajęciach języka angielskiego „Adventures with English” dla klas I –III oraz „Master your English” dla klas IV-VI uczniowie poszerzają swoją wiedzę językową w różnych dziedzinach życia codziennego, tworzą banki słówek, układają dialogi, pogłębiają wiedzę na temat krajów anglojęzycznych. - Uczniowie podczas zajęć korzystają ze słuchawek, sprzętu audiowizualnego oraz słowników i gier dydaktycznych - informują nauczyciele.
Natomiast zajęcia artystyczne oraz ceramiczne przede wszystkim rozbudzają wrażliwość artystyczną dziecka, kształtują zdolności manualne, dzieci zdobywają szerszy zasób wiedzy plastycznej. „Integracja”, „Tworzymy grupę”, „Mój obraz siebie”, „Ja i inni”, „Gdy napotkam przeszkodę” to tematy warsztatów terapeutycznych prowadzonych w oparciu o program „Lubię świat, bo lubię siebie”. „Informatyka dla smyka” to zajęcia komputerowe dla uczniów klas I-III. Oprócz standardowych czynności, jak pisanie tekstów i rysowanie, uczestnicy mają czas na zabawę z komputerem w nowej pracowni z laptopami, które zostały pozyskane z projektu.
W projekcie uczestniczy obecnie 274 uczniów. - Zajęcia cieszą się niezwykłą popularnością, o czym świadczy dobra frekwencja uczestników projektu. Przyciągają swoją atrakcyjnością, gdyż urozmaicane są różnego rodzaju metodami aktywizującymi, programami multimedialnymi, sprzętem CD AUDIO oraz licznymi, ciekawymi pomocami dydaktycznymi, które zostały pozyskane z projektu w kwocie ok. 30.000 zł. Po zakończeniu projektu wzbogacą one bazę szkoły - kończą organizatorzy.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany