Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności20 kwietnia 202217:18

Czym jest storytelling i dlaczego warto stosować techniki marketingu narracyjnego?

Czym jest storytelling i dlaczego warto stosować techniki marketingu narracyjnego? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Bajki, opowiadania i barwne opowieści towarzyszą nam od najmłodszych lat. Wszyscy kochamy wciągające historie i nic dziwnego, że preferujemy je bardziej od suchych danych. Forma opowiadania jest dla każdego z nas zdecydowanie łatwiej przyswajalna. Niejednokrotnie udowodniono, że wiedza podawana w formie opowieści jest lepiej przyswajalna i… łatwiej zapamiętywalna. Zastanawiasz się czemu marketing narracyjny jest tak popularny? Odpowiemy krótko: bo działa!

Opowieści oddziałują na nasze emocje, a dobry marketing opiera się na pokazywaniu skutecznych rozwiązań i emocji z nimi związanymi

Storytelling to nic innego jak umiejętność opowiadania wciągających historii. Tę technikę coraz częściej wykorzystują marketerzy w komunikacjach o swoich produktach i usługach. Dlaczego? Dobrze napisany tekst bazujący na technice storytellingu najlepiej zobrazuje korzyści wynikających ze stosowania danego rozwiązania.

Storytelling to sposób na nawiązanie głębszej więzi z Klientem

Storytelling w marketingu ma niezwykłą moc perswazji, czyli przekonania do podjęcia określonego działania. To coś więcej od zwykłego „kup teraz”. Marketing narracyjny to opowieść o rozwiązaniach, a także emocjach związanych ze stosowania konkretnych produktów i usług. Storytelling nie jest czymś nowym. To narzędzie stare jak świat, a jego technikę najlepiej opanowali… najskuteczniejsi przedstawiciele handlowi.

Jak budować skuteczny storytelling?

Przede wszystkim należy wejść w buty swojego Klienta, a mówiąc konkretniej: wybranego przez nas segmentu Klientów. Należy rozpoznać ich potrzeby, najczęstsze problemy i pożądane emocje o których będziemy komunikować. Dobry storytelling produktowy i usługowy to opowieść o rozwiązaniu problemów oraz przedstawienie pozytywnych emocji.

Storytelling daje przewagę nad konkurencją

Czy zastanawiałeś się czemu jedne marki są Ci bliższe od drugich? Czemu jesteś skory zapłacić więcej za dany produkt pomimo, że konkurencja oferuje podobny? Odpowiedzią zwykle jest długotrwałe budowanie konkretnej narracji o marce. Mistrzem storytellingu był niewątpliwie Steve Jobs, który konsekwentnie i niezwykle barwie opowiadał o kolejnych, niezwykle innowacyjnych produktach firmowanych najpopularniejszym, nadgryzionym jabłkiem. Przeanalizuj jego wystąpienia i sposób opowiadania o produkcie. Pamiętaj, że Klienci poza konkretnymi produktami i usługami kupują również emocje i historie. To właśnie konkretna opowieść o Twojej marce może stanowić przewagę na konkurencją.

Naucz się barwniej opowiadać o produkcie

Czemu sprzedaż nie przynosi oczekiwanych efektów? Jeśli produkt i usługa jest dobra, a mimo to wyniki sprzedażowe nie są zadowalające to najczęstszą przyczyną niepowodzeń jest brak umiejętności opowiadania o ich zaletach. Otwórz się na opowiadanie historii. Zastanów się co należy do najmocniejszych cech Twojej marki i jakie potencjalne problemy może rozwiązać. Z pewnością takie myślenie o komunikacji przyniesie pożądany efekt.

Autor: materiał partnerski,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport17 września 202520:48

Unia Racibórz nie obroni trofeum. Rezerwy z Turzy Śląskiej okazały się lepsze [FOTO]

Unia Racibórz nie obroni trofeum. Rezerwy z Turzy Śląskiej okazały się lepsze [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
1
Racibórz:

Na stadionie przy ul. Srebrnej 12 w Raciborzu rozegrano dziś, 17 września mecz 1/4 finału Pucharu Polski na szczeblu Podokręgu Racibórz. Spotkanie miało niecodzienny charakter, ponieważ naprzeciw siebie stanęły dwie drużyny noszące tę samą nazwę – Unia Racibórz oraz rezerwy Unii Turza Śląska.

red., fot. Jan Ptak
Aktualności16 września 202518:31

Racibórz w strategii Polski do 2035 r. – Woś apeluje o mocniejsze wsparcie dla miasta

Racibórz w strategii Polski do 2035 r. – Woś apeluje o mocniejsze wsparcie dla miasta - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
7
Racibórz:

Poseł i raciborzanin Michał Woś (PiS) zwraca uwagę na projekt średniookresowej strategii rozwoju kraju – „Strategię Rozwoju Polski do 2035 r.” – przekazany niedawno do konsultacji publicznych. Jego zdaniem zapisy dotyczące Raciborza są zbyt lakoniczne, a miasto potrzebuje silniejszego wsparcia w zakresie funkcji gospodarczych i rozwojowych.

red.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności18 września 202513:28

Wielki szacunek. Dawcy krwi uhonorowani w Raciborzu [FOTO i WIDEO]

Wielki szacunek. Dawcy krwi uhonorowani w Raciborzu [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W czwartek, 18 września 2025 roku, w sali konferencyjnej Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu odbyła się wyjątkowa uroczystość. Wydarzenie to poświęcone było osobom, które od lat dzielą się tym, co najcenniejsze – własną krwią. Podczas ceremonii wręczono odznaki i legitymacje „Honorowy Dawca Krwi – Zasłużony dla Zdrowia Narodu”.

(greh)
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 12.09.2025
11 września 202521:00

Nasz Racibórz 12.09.2025

Nasz Racibórz 05.09.2025
5 września 202507:46

Nasz Racibórz 05.09.2025

Nasz Racibórz 29.08.2025
28 sierpnia 202523:30

Nasz Racibórz 29.08.2025

Nasz Racibórz 22.08.2025
21 sierpnia 202521:10

Nasz Racibórz 22.08.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.