Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności27 lutego 202220:27

Rośnie popularność zakupów online - dowiedz się, jak na tym skorzystać

Rośnie popularność zakupów online - dowiedz się, jak na tym skorzystać - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Najnowszy raport E-commerce w Polsce 2021, przygotowany przez Gemius, zestawia dane na temat nawyków i preferencji zakupowych Internautów w Polsce. Liczby pokazują, jakie są popularne metody płatności, z jakich urządzeń korzystają konsumenci oraz jakie czynniki wpływają na podjęcie decyzji zakupowej. Sprawdź podsumowanie badania i dowiedz się, jakie rozwiązania warto wdrożyć w e-sklepie.

Pandemia a zmiany zachowań konsumenckich w sieci

Badanie Gemius zostało przeprowadzone w maju i czerwcu 2021 roku, czyli tuż po pierwszym lockdownie. W opublikowanym raporcie można zauważyć coraz większe zainteresowanie zakupami online. Z takiej formy korzysta aż 77% badanych - jest to wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponadto 30% badanych chętniej zamawia produkty w sieci niż przed pandemią, a 13% e-konsumentów wskazuje online jako preferowany kanał zakupowy.

Dlaczego coraz więcej użytkowników chętnie korzysta z zakupów w sklepach online? Respondenci wskazali poniższe dogodności:

  • dostępność całą dobę;
  • brak konieczności jechania do sklepu;
  • nieograniczony czas wyboru.

Warto wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i tworzyć wygodną dla nich przestrzeń do zakupów. Internauci doceniają e-sklepy, który oferują szybki czas dostawy i niskie koszty przesyłki, ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych oraz przejrzyste warunki transakcji i reklamacji. Łatwość porównywania ofert, większy asortyment i dostępność różnych form płatności to dodatkowe zalety, do których odnieśli się respondenci.

Wzrasta popularność urządzeń mobilnych

Polacy używają różnych narzędzi do przeglądania towarów, jednak najpopularniejszym sprzętem do zakupów w sieci pozostaje laptop, z którego korzysta 78% kupujących online. Na drugim miejscu plasuje się smartfon z wynikiem 76% (wzrost o 7 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim rokiem). Kolejne miejsca zajmują komputer stacjonarny (51%) i tablet (24%).

Popularność urządzeń mobilnych wśród konsumentów to ważna informacja dla właścicieli e-sklepów. Strona internetowa powinna być dostosowana do wersji mobile, aby jak najbardziej ułatwić proces zakupowy. Warto mieć też na uwadze, że w najmłodszej grupie (osoby w wieku 15-24 lata) aż 92% badanych dokonuje zakupów z poziomu smartfona. Niedostosowanie stron sklepów do tego typu urządzeń może być powodem rezygnacji z  transakcji. W badaniu aż 36% kupujących wskazało to jako przyczynę niechęci do zakupów online.

Elastyczne formy płatności korzystne dla e-sklepów

Zakupy online są postrzegane jako szybkie, intuicyjne i nieskomplikowane. Internauci doceniają większe możliwości wyboru i łatwość porównywania ofert. Ważną rolę odgrywają też formy płatności. Konsument jest w stanie porzucić koszyk zakupowy, jeśli nie znajdzie preferowanej formy płatności. Zadaniem nowoczesnego e-sklepu jest zatem dostarczanie konsumentom całego wachlarza możliwości opłaty. Dzięki temu zakupy będą dla niego prostsze, wzrośnie też zaufanie do sklepu.

Jakie formy płatności są najczęściej wybierane?

  • szybki przelew przez bramkę płatności (70%);
  • płatności mobilne (48%);
  • przelew tradycyjny (42%).
  • płatność kartą płatniczą przy składaniu zamówienia (41%).

Przelew przez bramkę płatności pozostaje liderem zestawienia. To rozwiązanie jest szczególnie doceniane za prostotę obsługi i bezpieczeństwo. Warto zatem wybrać takiego dostawcę bramki, który jest niezawodny oraz oferuje najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dobry system płatności poprawi doświadczenie zakupowe i zapewni klientowi pełną wygodę - w zgodzie z jego preferencjami zakupowymi i płatniczymi.

Liderem systemów e-płatności w Polsce jest PayU. Szybka bramka płatności pozwala przekazać środki sprzedającemu nawet w kilka minut. Kupujący równie szybko otrzymuje potwierdzenie transakcji. System ponadto oferuje bankowe przelewy elektroniczne, płatności mobilne i e-portfele (w tym BLIK, G Pay, Apple Pay) i płatności kartą. Konsument ma pewność pełnej ochrony transakcji i błyskawicznej finalizacji całego procesu. 

Autor: materiał partnerski,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Reklama
Aktualności12 września 202507:00

Co? Gdzie? Kiedy? Nawigator weekendowy

Co? Gdzie? Kiedy? Nawigator weekendowy - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. Robert Ambroziewicz
Aktualności11 września 202511:19

Niebezpieczny arsenał w garażu w Tworkowie

Niebezpieczny arsenał w garażu w Tworkowie - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. poglądowe/arch. portalu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności13 września 202510:23

Tak powstaje nowy most na Odrze pod Raciborzem - najnowszy raport z prac

Tak powstaje nowy most na Odrze pod Raciborzem - najnowszy raport z prac - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
3
Powiat:

W sierpniu prace wkroczyły w kolejny etap, którym jest nasuwanie gotowych elementów. Według planu, obiekt będzie oddany do użytku na początku 2027 roku.

red., źródło: ZDW Katowice
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 12.09.2025
11 września 202521:00

Nasz Racibórz 12.09.2025

Nasz Racibórz 05.09.2025
5 września 202507:46

Nasz Racibórz 05.09.2025

Nasz Racibórz 29.08.2025
28 sierpnia 202523:30

Nasz Racibórz 29.08.2025

Nasz Racibórz 22.08.2025
21 sierpnia 202521:10

Nasz Racibórz 22.08.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.