Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności11 grudnia 202114:08

Czym jest e-commerce?

Czym jest e-commerce? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

E-commerce oznacza z języka angielskiego „handel elektroniczny”. To branża niezwykle zyskująca na popularności, będąca w nieustannym rozwoju. Biznesy e-commerce to przede wszystkim sklepy internetowe, a także portale aukcyjne. Warto wiedzieć, jak tego rodzaju organizacja funkcjonuje w praktyce.

E-commerce w teorii i praktyce

Choć e-commerce rozumiany jako handel elektroniczny obejmuje portale aukcyjne, w praktyce zwykle określenie to odnosi się do sklepów internetowych. Dzieje się tak ze względu na monopol, jaki istnieje na praktycznie każdym rynku. Najpopularniejsze portale aukcyjne to AliExpress (Azja), Amazon (USA, Europa), eBay (Kanada, USA) oraz Allegro (Polska). Zwykle przeciętny użytkownik nie myśli o nich w kategoriach e-commerce, choć przecież czynnie uczestniczą w handlu elektronicznym – co więcej, są wręcz trzonem tej branży. Jednak to tylko serwisy pośredniczące w sprzedaży na linii firma-klient. Z tego względu wielu przedsiębiorców decyduje się na założenie własnego biznesu online, bez konieczności płacenia prowizji portalom aukcyjnym. Przygotowanie sklepu internetowego jest stosunkowo proste. Na dodatek na rynku dostępnych jest wiele narzędzi ułatwiających otwarcie firmy z sektora e-commerce.

Sklep internetowy a sklep tradycyjny

Zaletą sklepu internetowego jest jego dostępność. Klienci potrzebują jedynie urządzenia z dostępem do internetu, aby złożyć zamówienie. Taki proces eliminuje konieczność ewentualnych dojazdów oraz spędzania czasu w kolejkach. W prosty sposób klient zamówi dokładnie to, czego chce. Na dodatek w branży e-commerce możliwe jest wdrożenie sklepu internetowego opartego na dropshippingu. To forma sprzedaży, dzięki której wyklucza się magazynowanie produktów, co dodatkowo obniża koszty związane z prowadzeniem działalności. Istnieje wiele metod na promowanie sklepu internetowego w sieci. Jeżeli chcesz otworzyć tego rodzaju biznes, nie potrzebujesz zbyt wiele czasu na to, aby zacząć pozyskiwać klientów. Wykorzystując płatne reklamy w wyszukiwarce lub media społecznościowe szybko zaczniesz zyskiwać wysokie przychody. Współczesna technologia oraz rozwiązania logistyczne pozwalają uruchomić e-commerce z praktycznie dowolnymi produktami (jedynie poza pożywieniem o krótkiej dacie przydatności do spożycia).

Jak założyć sklep internetowy?

Aby założyć własny sklep internetowy, przede wszystkim zastanów się, jakie dokładnie masz potrzeby. Jeśli cenisz wygodę i jesteś w stanie zapłacić nieco więcej za nieco komfortu, pomyśl o oprogramowaniu SaaS (software as a service). Wówczas za posiadanie sklepu internetowego będziesz płacić abonament. Doskonałym przykładem systemów SaaS są: Shoper, Sky-Shop oraz, IdoSell. Właściciel firmy korzysta z gotowego szablonu oraz specjalnie zaprojektowanych rozwiązań, aby uruchomić swój sklep. Obsługa witryny jest prosta i nie wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania. Drugim rozwiązaniem są systemy open source, posiadające otwarty kod źródłowy. Zwykle założenie takiego sklepu jest nieco bardziej skomplikowane, więc może wymagać pomocy specjalistów. Ostatecznie jednak koszty utrzymania są niższe, ponieważ nie ma konieczności płacenia abonamentu, czego przykładem jest WordPress (WooCommerce), Magento oraz PrestaShop. Za koszty stałe przyjmuje się wykupienie i odnowienie domeny oraz opłatę za hosting.

Sposoby na promocję sklepu internetowego w sieci

Istnieje wiele metod promocji sklepu internetowego. To strategie marketingowe umożliwiające pozyskiwanie klientów, którzy następnie dokonają zakupu. Do popularnych technik zalicza się korzystanie z płatnych reklam w wyszukiwarkach (np. Google Ads). Użytkownicy po wyszukaniu odpowiedniego wyrażenia zobaczą link oraz opis sklepu. Następnie mogą zapoznać się z witryną i złożyć zamówienie. Skutecznym rozwiązaniem jest również pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania. Wówczas sklep osiąga wysokie pozycje w Google bez konieczności opłaty reklam. W efekcie witryna zaczyna notować wyższy ruch, co w sprzyjających warunkach (np. odpowiedniej polityce cenowej) może przełożyć się na wzrost przychodów.

Autor: materiał partnerski,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności3 lipca 202513:47

Gołębie na cenzurowanym. Mieszkańcy rynku oczekują działań, prezydent stawia na edukację

Gołębie na cenzurowanym. Mieszkańcy rynku oczekują działań, prezydent stawia na edukację - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
16
Racibórz:

Presja ze strony mieszkańców raciborskiego rynku w sprawie rosnącej populacji gołębi narasta. Z każdym miesiącem przybywa ptaków, a wraz z nimi – problemów związanych z zanieczyszczeniem przestrzeni publicznej. Prezydent Jacek Wojciechowicz zapowiada interwencję, jednak w pierwszej kolejności stawia na działania informacyjne.

red., fot. arch. Qbik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 04.07.2025
4 lipca 202508:58

Nasz Racibórz 04.07.2025

Nasz Racibórz 27.06.2025
27 czerwca 202519:05

Nasz Racibórz 27.06.2025

Nasz Racibórz 20.06.2025
19 czerwca 202522:36

Nasz Racibórz 20.06.2025

Nasz Racibórz 13.06.2025
13 czerwca 202509:38

Nasz Racibórz 13.06.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.