Jak stworzyć kartę produktu, która zwiększy sprzedaż?
Polacy coraz chętniej robią zakupy w sieci. Dlatego coraz więcej sklepów stawia na tę formę sprzedaży. Konkurencja w e-commerce jest jednak bardzo duża. Trzeba walczyć o uwagę użytkownika na wielu polach. Szczególną uwagę warto zwrócić na projekt karty produktu. To właśnie ona w dużej mierze wpływa na decyzje zakupowe klientów. Jakich informacji nie może w niej zabraknąć? Podpowiadamy!
Czym jest karta produktu?
Karta produktu to podstrona w sklepie internetowym, która służy do prezentacji produktu. Można powiedzieć, że odgrywa rolę interaktywnej etykiety. Dobrze zaprojektowana może zwiększyć współczynnik konwersji i ma realny wpływ na proces sprzedażowy. Dlatego warto zadbać, aby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby klientów.
Co powinna zawierać karta produktu?
- Nazwę produktu
- Zdjęcia lub wideo prezentujące produkt
- Cenę
- Dane techniczne
- Sposób użytkowania
- CTA (call to action) np. Dodaj do koszyka
- Opis produktu zoptymalizowany pod SEO
- Informację o dostępności produktu
- Informację o kosztach, sposobach i czasie dostawy
- Opinie o produkcie
- Opcję „dodaj do ulubionych” lub „dodaj do przechowalni”
- Breadcrumbs (nawigację okruszkową), czyli informację o tym, w jakim miejscu na stronie znajduje się klient.
Projekt karty produktu – przykłady
Projekt karty produktu będzie uzależniony m.in. od branży, w której działasz. Inaczej będzie wyglądała podstrona w sklepie internetowym sprzedającym odzież, buty, torebki i dodatki, a inaczej w sklepie specjalizującym się w sprzedaży sprzętu komputerowego i drobnej elektroniki. W pierwszym przypadku należy szczególnie zadbać o odpowiednią prezentację produktu, czyli zestawienie z innymi produktami (warto zamieścić do nich odnośniki, aby klient z łatwością mógł skompletować całą stylizację). Oprócz zdjęć produktu warto dodać zdjęcia na modelu, które jeszcze mocniej wpłyną na zmysł wzroku i sprawią, że klientowi dużo łatwiej będzie podjąć decyzję o zakupie. W przypadku odzieży istotną rolę odgrywa także tabela rozmiarów. Nie może także zabraknąć informacji o składzie, czyli rodzaju materiałów wykorzystanych do produkcji ubrań.
Jak powinien wyglądać projekt karty produktowej w przypadku sklepu z elektroniką? Choć oczywiście nie możemy zapomnieć o zdjęciach produktu, najsilniejszy akcent należy położyć na dane techniczne. Jeżeli w naszym sklepie znajdują się produkty z wyższej półki cenowej, warto zamieścić informację o możliwości rozłożenia zakupu na raty, a jeżeli sprzedajemy asortyment wielkogabarytowy także o możliwościach transportu i opcji wniesienia oraz montażu.
Skąd czerpać wiedzę o tym, jak zaprojektować kartę produktu?
Projektowanie karty produktu to zadanie dla specjalistów zajmujących się UX. To osoby, które posiadają odpowiednią wiedzę, podpartą badaniami, dotyczącą zachowania użytkowników na stronach internetowych. Więcej informacji o tym, jak stworzyć idealną kartę produktową do swojego sklepu możesz zdobyć np. na kursie UX Upgrade. W trakcie szkolenia poznasz podstawowe pojęcia związane z projektowaniem zorientowanym na użytkownika i nauczysz się korzystać z narzędzi analitycznych.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany