Raport z budowy wschodniej obwodnicy Raciborza [10.10.2020]
Pogoda dla budowlańców jest łaskawa więc na trasie wschodniej obwodnicy Raciborza znów po tygodniu widać duży postęp. Rafał Ćwirta przygotował nowy, datowany na 10 października, raport. Wykonano betonowanie piątego przęsła nowego mostu na Odrze w Raciborzu (zdjęcia w galerii).
1 października wykonano betonowanie piątego przęsła nowego mostu na Odrze w Raciborzu. To jeden z najważniejszych obiektów inżynieryjnych powstającej obwodnicy Raciborza. Pozwoli ona na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta łącząc DK 45 z DW 935. Piąte przęsło mostu ma długość 50 m. Do jego budowy zużyto 535 m sześc. betonu i 49 ton stali. Łącznie nowa przeprawa przez Odrę będzie miała osiem przęseł. Pierwsze betonowane było 30 czerwca br., o czym informowaliśmy w tej notatce.
Pięć dotychczas zbudowanych przęseł ma już 224 m długości. Zużyto na to 2 385 m sześc. betonu i 225,5 tony stali. Kolejne trzy przęsła sprawą, że cała konstrukcja będzie miała 353 m długości i 13,2 m szerokości.
Obwodnica Raciborza stanowić będzie drogę publiczną o klasie GP (główna ruchu przyspieszonego), na odcinku od DK 45 do DW 919 o przekroju jednojezdniowym, na odcinku od DW 919 do DW 935 o przekroju dwujezdniowym.
Nowa droga kosztować będzie prawie 270 mln zł, z czego 140 mln pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, czyli funduszy UE.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz