Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności21 listopada 202415:48

Zakończyła się kampania Zrób C.O.Ś. dla zdrowia – jak Polacy uczyli się dbać o swoje zdrowie

Zakończyła się kampania Zrób C.O.Ś. dla zdrowia – jak Polacy uczyli się dbać o swoje zdrowie - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Sto czterdzieści warsztatów edukacyjnych w ponad 100 miejscowościach w całej Polsce, spotkania edukacyjne z udziałem dietetyków, fizjoterapeutów, specjalistów zdrowia publicznego i gwiazd sportu w kolejnych 24 lokalizacjach w 12 województwach - zakończyła się kampania Ministerstwa Zdrowia - „Zrób C.O.Ś. dla zdrowia”. Trwające przez 12 miesięcy projekty edukacyjne, adresowane do dorosłych kobiet i mężczyzn, uświadamiały odbiorcom, jak istotny wpływ na nasze zdrowie i zmniejszanie ryzyka chorób nowotworowych mają z pozoru drobne zmiany w stylu życia – poprawa nawyków żywieniowych, codzienny ruch i regularne badania.

Hasłem zakończonej właśnie kampanii stało się wezwanie ZRÓB C.O.Ś. dla zdrowia, w którym słowo „C.O.Ś.” zawierało w sobie wszystkie najważniejsze dziedziny działań na rzecz naszego zdrowia, czyli: C - jak „codzienna aktywność”, O - jak „okresowe badania profilaktyczne” i Ś - jak „świadome, prawidłowe odżywianie”.

Do współpracy w propagowaniu treści kampanii zaproszone zostały osoby publiczne cieszące się szacunkiem i sympatią opinii społecznej. W skład „Drużyny Ambasadorów” weszli znani sportowcy do niedawna jeszcze aktywni mistrzowie i mistrzynie w swoich dziedzinach. Obecnie – dzięki zdrowym nawykom, wypracowanym podczas treningów – zachowujący świetną kondycję i mogący stanowić wzór do naśladowania. Twarzami kampanii zostali:

Monika Pyrek – lekkoatletka, trzykrotna medalistka mistrzostw świata w skoku o tyczce, olimpijka z Sydney, Aten, Pekinu i Londynu oraz wicemistrzyni Europy;

Anna Rogowska – lekkoatletka, tyczkarka, brązowa medalistka igrzysk olimpijskich, mistrzyni świata oraz halowa mistrzyni Europy;

Bartosz Bosacki – piłkarz, były obrońca reprezentacji Polski w piłce nożnej, zdobywca dwóch bramek na Mundialu w 2006 r.;

Marek Plawgo – lekkoatleta, biegacz, płotkarz, zdobywca medali indywidualnych i sztafetowych w Lekkoatletycznych Mistrzostwach Europy i Świata.

Ambasadorki i ambasadorzy nagrali 12 filmów promujących kluczowe dla kampanii zagadnienia – „aktywność”, „badania” oraz „odżywianie”. Scenariusze filmów zostały przygotowane tak, aby pokazywać bohaterów w naturalnych sytuacjach, w prywatnym otoczeniu, w domu, z rodziną, na spacerze, czy podczas amatorskiego treningu. Filmy były publikowane w mediach społecznościowych sportowców oraz organizacji pozarządowych, na stronie internetowej akcji: https://planujedlugiezycie.pl/index.php/zrob-c-o-s-dla-zdrowia-2/ oraz zostały wykorzystane w kampanii promocyjnej prowadzonej na Facebooku, która swoim zasięgiem objęła ponad 7,5 mln osób.

Sportowcy spotykali się także osobiście z uczestnikami organizowanych w ramach kampanii wydarzeń w centrach handlowych i podczas imprez sportowych w całej Polsce. W mobilnych strefach „Zrób C.O.Ś. dla zdrowia” uczestnicy wydarzeń mogli poćwiczyć pod okiem fizjoterapeutów, z pomocą fantomów nauczyć się samobadania, porozmawiać z dietetykiem, sprawdzić swoje BMI i dowiedzieć się, gdzie w swojej okolicy można wykonać bezpłatne badania profilaktyczne. Eksperci wspierani przez animatorów rozdawali także materiały edukacyjne i odpowiadali na pytania uczestników. Łącznie od lipca 2023 r. do stycznia 2024 r. odbyły się 24 tego typu wydarzeń, w których bezpośrednio uczestniczyło około 33 tysiące osób.

W całej Polsce wiedza o profilaktyce antyrakowej przekazywana była również w sposób bardziej bezpośredni. Podczas 140 lokalnych spotkań warsztatowych, prowadzonych przez edukatorki i edukatorów wywodzących się z organizacji pacjenckich do dbania o zdrowie uczestników spotkań przekonywali eksperci, którzy sami przeszli przez leczenie onkologiczne. Własnym przykładem zachęcali do regularnego, codziennego robienia „czegoś” dla własnego zdrowia. Jednocześnie uświadamiali też, że choroba nowotworowa z jednej strony nie jest czymś odległym i abstrakcyjnym, a z drugiej nie jest żadnym ostatecznym wyrokiem. W warsztatach uczestniczyło ponad 5 tysięcy osób.

Podczas otwartych wydarzeń i kameralnych warsztatów łącznie przekazano uczestnikom 120 tysięcy broszur edukacyjnych.

Wiedza o tym, jak dbać o zdrowie swoje i bliskich popularyzowana w ramach kampanii dostępna jest cały czas w Internecie. Materiały informacyjno-edukacyjne można znaleźć na stronie internetowej www.planujedlugiezycie.pl oraz w mediach społecznościowych Ministerstwa Zdrowia.

Projekt był realizowany w ramach kampanii społecznej ”Planuję długie życie” oraz Narodowej Strategii Onkologicznej na lata 2020-2030 finansowanej ze środków Ministra Zdrowia.

Autor: mat.prasowy, [email protected]

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport18 grudnia 202520:53

Pierwsza gala sportowa Unii Racibórz w RCK. Nagrody, podziękowania i wzruszające pożegnania [FOTO i WIDEO]

Pierwsza gala sportowa Unii Racibórz w RCK. Nagrody, podziękowania i wzruszające pożegnania [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W czwartek, 18 grudnia, scena Raciborskiego Centrum Kultury wypełniła się emocjami. Tym razem nie za sprawą spektaklu teatralnego czy występu kabaretowego, lecz pierwszej w historii gali sportowej MKS Unii Racibórz. Wydarzenie stało się okazją do podsumowania mijającego roku, uhonorowania zawodników oraz wyrażenia wdzięczności wszystkim, którzy na co dzień wspierają funkcjonowanie i rozwój klubu.

(greh), fot. (greh), Oskar Tomeczek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.12.2025
18 grudnia 202521:43

Nasz Racibórz 19.12.2025

Nasz Racibórz 12.12.2025
11 grudnia 202519:49

Nasz Racibórz 12.12.2025

Nasz Racibórz 05.12.2025
8 grudnia 202511:20

Nasz Racibórz 05.12.2025

Nasz Racibórz 28.11.2025
27 listopada 202522:31

Nasz Racibórz 28.11.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.