Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności21 listopada 202415:48

Zakończyła się kampania Zrób C.O.Ś. dla zdrowia – jak Polacy uczyli się dbać o swoje zdrowie

Zakończyła się kampania Zrób C.O.Ś. dla zdrowia – jak Polacy uczyli się dbać o swoje zdrowie - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Sto czterdzieści warsztatów edukacyjnych w ponad 100 miejscowościach w całej Polsce, spotkania edukacyjne z udziałem dietetyków, fizjoterapeutów, specjalistów zdrowia publicznego i gwiazd sportu w kolejnych 24 lokalizacjach w 12 województwach - zakończyła się kampania Ministerstwa Zdrowia - „Zrób C.O.Ś. dla zdrowia”. Trwające przez 12 miesięcy projekty edukacyjne, adresowane do dorosłych kobiet i mężczyzn, uświadamiały odbiorcom, jak istotny wpływ na nasze zdrowie i zmniejszanie ryzyka chorób nowotworowych mają z pozoru drobne zmiany w stylu życia – poprawa nawyków żywieniowych, codzienny ruch i regularne badania.

Hasłem zakończonej właśnie kampanii stało się wezwanie ZRÓB C.O.Ś. dla zdrowia, w którym słowo „C.O.Ś.” zawierało w sobie wszystkie najważniejsze dziedziny działań na rzecz naszego zdrowia, czyli: C - jak „codzienna aktywność”, O - jak „okresowe badania profilaktyczne” i Ś - jak „świadome, prawidłowe odżywianie”.

Do współpracy w propagowaniu treści kampanii zaproszone zostały osoby publiczne cieszące się szacunkiem i sympatią opinii społecznej. W skład „Drużyny Ambasadorów” weszli znani sportowcy do niedawna jeszcze aktywni mistrzowie i mistrzynie w swoich dziedzinach. Obecnie – dzięki zdrowym nawykom, wypracowanym podczas treningów – zachowujący świetną kondycję i mogący stanowić wzór do naśladowania. Twarzami kampanii zostali:

Monika Pyrek – lekkoatletka, trzykrotna medalistka mistrzostw świata w skoku o tyczce, olimpijka z Sydney, Aten, Pekinu i Londynu oraz wicemistrzyni Europy;

Anna Rogowska – lekkoatletka, tyczkarka, brązowa medalistka igrzysk olimpijskich, mistrzyni świata oraz halowa mistrzyni Europy;

Bartosz Bosacki – piłkarz, były obrońca reprezentacji Polski w piłce nożnej, zdobywca dwóch bramek na Mundialu w 2006 r.;

Marek Plawgo – lekkoatleta, biegacz, płotkarz, zdobywca medali indywidualnych i sztafetowych w Lekkoatletycznych Mistrzostwach Europy i Świata.

Ambasadorki i ambasadorzy nagrali 12 filmów promujących kluczowe dla kampanii zagadnienia – „aktywność”, „badania” oraz „odżywianie”. Scenariusze filmów zostały przygotowane tak, aby pokazywać bohaterów w naturalnych sytuacjach, w prywatnym otoczeniu, w domu, z rodziną, na spacerze, czy podczas amatorskiego treningu. Filmy były publikowane w mediach społecznościowych sportowców oraz organizacji pozarządowych, na stronie internetowej akcji: https://planujedlugiezycie.pl/index.php/zrob-c-o-s-dla-zdrowia-2/ oraz zostały wykorzystane w kampanii promocyjnej prowadzonej na Facebooku, która swoim zasięgiem objęła ponad 7,5 mln osób.

Sportowcy spotykali się także osobiście z uczestnikami organizowanych w ramach kampanii wydarzeń w centrach handlowych i podczas imprez sportowych w całej Polsce. W mobilnych strefach „Zrób C.O.Ś. dla zdrowia” uczestnicy wydarzeń mogli poćwiczyć pod okiem fizjoterapeutów, z pomocą fantomów nauczyć się samobadania, porozmawiać z dietetykiem, sprawdzić swoje BMI i dowiedzieć się, gdzie w swojej okolicy można wykonać bezpłatne badania profilaktyczne. Eksperci wspierani przez animatorów rozdawali także materiały edukacyjne i odpowiadali na pytania uczestników. Łącznie od lipca 2023 r. do stycznia 2024 r. odbyły się 24 tego typu wydarzeń, w których bezpośrednio uczestniczyło około 33 tysiące osób.

W całej Polsce wiedza o profilaktyce antyrakowej przekazywana była również w sposób bardziej bezpośredni. Podczas 140 lokalnych spotkań warsztatowych, prowadzonych przez edukatorki i edukatorów wywodzących się z organizacji pacjenckich do dbania o zdrowie uczestników spotkań przekonywali eksperci, którzy sami przeszli przez leczenie onkologiczne. Własnym przykładem zachęcali do regularnego, codziennego robienia „czegoś” dla własnego zdrowia. Jednocześnie uświadamiali też, że choroba nowotworowa z jednej strony nie jest czymś odległym i abstrakcyjnym, a z drugiej nie jest żadnym ostatecznym wyrokiem. W warsztatach uczestniczyło ponad 5 tysięcy osób.

Podczas otwartych wydarzeń i kameralnych warsztatów łącznie przekazano uczestnikom 120 tysięcy broszur edukacyjnych.

Wiedza o tym, jak dbać o zdrowie swoje i bliskich popularyzowana w ramach kampanii dostępna jest cały czas w Internecie. Materiały informacyjno-edukacyjne można znaleźć na stronie internetowej www.planujedlugiezycie.pl oraz w mediach społecznościowych Ministerstwa Zdrowia.

Projekt był realizowany w ramach kampanii społecznej ”Planuję długie życie” oraz Narodowej Strategii Onkologicznej na lata 2020-2030 finansowanej ze środków Ministra Zdrowia.

Autor: mat.prasowy, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport14 maja 202521:10

Choć z katowicką Gieksą przegrali, tanio skóry nie sprzedali [FOTO]

Choć z katowicką Gieksą przegrali, tanio skóry nie sprzedali [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
1
Racibórz:

Ćwierćfinał Pucharu Polski na szczeblu Śląskiego Związku Piłki Nożnej rozegrany w środowe, 14.05., popołudnie na boisku przy Srebrnej dostarczył wielu emocji. Naprzeciw siebie stanęły zespoły MKS Unii Racibórz oraz rezerwy ekstraklasowego GKS Katowice. I choć raciborzanie ostatecznie pożegnali się z rozgrywkami pucharowymi, to tanio skóry w starciu z Gieksą nie sprzedali. Spotkanie rozegrano bez udziału publiczności.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 16.05.2025
15 maja 202521:18

Nasz Racibórz 16.05.2025

Nasz Racibórz 09.05.2025
11 maja 202511:00

Nasz Racibórz 09.05.2025

Nasz Racibórz 25.04.2025
24 kwietnia 202516:50

Nasz Racibórz 25.04.2025

Nasz Racibórz 18.04.2025
17 kwietnia 202522:23

Nasz Racibórz 18.04.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.