Aktualności | Pokaż listę wszystkich wiadomości » |
Jak wypromować sklep lokalnie?
Wiele osób marzy o tym, by odnieść sukces biznesowy. Niezależnie od tego, czy chodzi o dużą firmę, w której zatrudnionych jest setki osób czy o mały sklep działający lokalnie, wiele spośród metod działania pozostaje taka sama. Jedną z takich metod jest pozycjonowanie – za jej pomocą nasza działalność zostaje odpowiednio wypromowana a my, jako przedsiębiorca, pozyskamy nowych klientów.
Pozycjonowanie strony internetowej jest pojęciem ogólnym i dotyczy zróżnicowanych działań, które skutkują uzyskaniem lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. W ramach tego pojęcia wyróżnić można pozycjonowanie lokalne, czyli specjalistyczną strategię promocji wyłącznie przedsiębiorców lokalnych. Z artykułu dowiesz się, jak powinna przebiegać promocja lokalnego sklepu.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne strony?
Pozycjonowanie lokalne (regionalne) danej strony internetowej obejmuje szereg działań, które mają doprowadzić do zwiększenia jej poziomu widoczności dla fraz związanych z danym regionem lub miastem. Do fraz takich należy np. „sklep z zabawkami Wrocław” czy „narzędzia Poznań”. Lokalne SEO jest do pewnego stopnia podobne do tradycyjnego pozycjonowania szerokiego. W związku z nim dokonuje się analizy słów kluczowych czy opracowuje się unikalne treści na strony. Istnieje jednak szereg metod specyficznych przeznaczonych wyłącznie do promocji lokalnego sklepu. Należą do nich m.in.:
- umieszczenie adresu na stronie internetowej – adres może zostać umieszczony w stopce lub na górze strony. Umieszczenie adresu na stronie nie tylko zwiększa wiarygodność przedsiębiorcy, ale stanowi również informację lokalizacyjną dla robotów Google.
- konfiguracja wizytówki w Google Moja firma – posiadanie wizytówki wiąże się z przynajmniej dwoma korzyściami. Po pierwsze, ułatwia ona pozyskanie nowych klientów, po drugie, zwiększa wiarygodność strony dla Google. Należy w tym kontekście pamiętać, że aby skonfigurować wizytówkę, musimy podać niezbędne informacje o naszej działalności oraz dodać zdjęcia przedstawiające nasz sklep.
- lokalny link-building – kluczowe dla promocji działalności jest pozyskanie linków ze stron internetowych związanych z lokalizacją naszego sklepu.
Reklama sklepu w mieście – dla kogo pozycjonowanie lokalne?
Wiele sklepów internetowych prowadzi działalność na terenie całej Polski. Gdy wysyłka towarów nie jest ograniczona dla jednego tylko regionu, powinniśmy skorzystać z usługi pozycjonowania fraz ogólnych – niezwiązanych z miejscem położenia sklepu. SEO lokalne sprawdzi się w przypadku małych przedsiębiorców działających regionalnie – zwłaszcza sklepów stacjonarnych, w których dochodzi do bezpośredniego kontaktu pracowników i klientów. Jeśli prowadzimy działalność w małym mieście i chcemy, żeby lokalni klienci skorzystali z naszych usług, nie zaś z usług sklepów konkurencyjnych, powinniśmy pomyśleć o pozycjonowaniu lokalnym. Profesjonalne usługi z zakresu SEO lokalnego świadczy agencja Widzialni.pl – zatrudnieni w niej pracownicy wiedzą, jak w krótkim czasie pozyskać dla przedsiębiorcy lokalnego nowych klientów.
Pozycjonowanie lokalne strony – taniej znaczy lepiej
Celem pozycjonowania lokalnego jest pozyskanie nowych klientów i tym samym zwiększenie naszej szansy na sukces biznesowy. W tym kontekście należy pamiętać, że lokalne SEO jest zwykle propozycją atrakcyjniejszą pod względem finansowym od pozycjonowania ogólnego. Krótko rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne jest po prostu od klasycznego pozycjonowania tańsze. Fakt ten będzie zapewne nie bez znaczenia dla osób, które dopiero rozpoczynają działalność lub nie dysponują dużymi środkami finansowymi.a
Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.
Komentarze (0) |
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Komentarze społecznościowe |
Najczęściej czytane artykuły |
Policja publikuje zdjęcia podejrzanego o kradzież
Rybniccy śledczy poszukują sprawcę kradzieży. Mężczyzna, którego wizerunek widoczny jest na opublikowanych zdjęciach, jest podejrzewany o kradzież spodni w jednym ze sklepów w galerii handlowej przy ulicy Raciborskiej.
Więcej »Groźne zdarzenie na DK 45 w Bieńkowicach
Do zdarzenia doszło na DK 45 w miejscowości Bieńkowice. Samochód kierowany przez 20-latka z powiatu raciborskiego wypadł z drogi.
Więcej »Kalendarz szczepień przeciwko COViD-19. Roczniki od 1969 do 2003
Rząd podał kalendarz szczepień aż do roczników 2000-2003. Czy trzeba przestrzegać podanych terminów?
Więcej »COVID-19. Raport dla Śląska i powiatu raciborskiego [21.04.2021]
80 299 wykonanych testów, 13 926 nowych zakażeń w skali kraju, 2 573 na Śląsku - najnowszy raport dotyczący epidemii koronawirusa.
Więcej »Strefa ekonomiczna - czyj to sukces?
Udało się! Od dziś w Raciborzu funkcjonuje Specjalna Strefa Ekonomiczna, której pomysłodawcą i inicjatorem było RSS Nasze Miasto. W sytuacji gdy radni koalicji starają się bezczelnie przypisać autorstwo pomysłu sobie i odebrać NaM-owi rolę inicjatora SSE – wypada przypomnieć kilka bezsprzecznych faktów... - przypominamy tekst Dawida Wacławczyka z 2012 r.
Więcej »Numery archiwalne | Pokaż listę wszystkich numerów » |
Zobacz także |

Komentarze |
Telegraf | Pokaż wszystkie » |