Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności23 marca 202111:02

Z Kuźni Raciborskiej do Budapesztu

Z Kuźni Raciborskiej do Budapesztu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Kuźnia Raciborska:

Kolejne zamówienie dla firmy RAFAMET S.A. Tym razem produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny pracować będą w stolicy Węgier, gdzie znajduje się najstarsza linia kolei podziemnej w Europie kontynentalnej. 

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest producentem obrabiarek specjalnych do obróbki kolejowych zestawów kołowych i należy w tej branży do czołówki przedsiębiorstw działających na rynku globalnym. Spółka niedawno podpisała kontrakt na dostawę na Węgry trzech maszyn. Termin realizacji umowy ustalono na 10-12 miesięcy.

budapeszt

Przedmiotem kontraktu są dwie tokarki podtorowe typu UGE 180 N oraz jeden szynowo-drogowy wózek manewrowy typu 3 RS. - Urządzenia będą pracować w warsztatach tramwajów oraz metra w Budapeszcie – mówi Łukasz Huk, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A., zajmujący się rynkiem węgierskim. - Jesteśmy jednym z kluczowych dostawców maszyn do obróbki zestawów kołowych na rynku węgierskim. Pierwsze obrabiarki dostarczaliśmy tam już w latach 50 XX wieku. Wartym podkreślenia jest fakt, że obecnie kolejnictwo na Węgrzech przeżywa „drugą młodość”. Cieszymy się więc, że produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny będą pracować w Budapeszcie (Linia M1) w najstarszej podziemnej kolei w Europie kontynentalnej – wyjaśnia Łukasz Huk, dodając jednocześnie, że budowa Linii M1 związana była m.in. z obchodami 1000-lecia Węgier, co zaowocowało nadaniem jej miana Milenijnej Kolei Podziemnej (Millenniumi Földalatti Vasút).

3_rs

Warto wyjaśnić, że tokarka podtorowa UGE 180 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych lekkich pojazdów trakcji szynowej, bez konieczności demontażu zestawów kołowych z pojazdów szynowych (tramwajów, wagonów metra, etc).

Z kolei szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS przeznaczony jest do przemieszczania pojazdów szynowych o masie całkowitej do 350 ton po torach kolejowych lub po płaskich powierzchniach np. hal produkcyjnych, placów manewrowych, platformach załadowczych czy utwardzonych drogach wewnętrznych przedsiębiorstw w obrębie zamkniętych przestrzeni przemysłowych (kolejowe zakłady naprawcze, zajezdnie metra i tramwajów, porty morskie, itp.).

Autor: materiał prasowy,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Reklama
Aktualności19 lutego 202410:53

Ciało kobiety w mieszkaniu przy Waryńskiego

Ciało kobiety w mieszkaniu przy Waryńskiego - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. arch. portalu
Aktualności19 lutego 202409:59

Ciężarówka w ogniu w Pawłowie

Ciężarówka w ogniu w Pawłowie - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. FB/OSP Pawłów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 16.02.2024
15 lutego 202423:16

Nasz Racibórz 16.02.2024

Nasz Racibórz 09.02.2024
9 lutego 202409:27

Nasz Racibórz 09.02.2024

Nasz Racibórz 02.02.2024
2 lutego 202410:02

Nasz Racibórz 02.02.2024

Nasz Racibórz 26.01.2024
26 stycznia 202408:27

Nasz Racibórz 26.01.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.