Aktualności | Pokaż listę wszystkich wiadomości » |
Tak powstawało nowe logo Raciborza
Piękne i bogate w tradycję oraz historię miasto Racibórz nie posiadało dotąd swojej charakterystycznej koncepcji identyfikacji wizualnej.
- Dzięki jej stworzeniu mieszkańcy jeszcze bardziej będą utożsamiać się z miastem, ale także spowoduje to powstanie silniejszych skojarzeń wśród mieszkańców innych regionów Polski, którzy zaczną postrzegać Racibórz jako nowoczesnego, godnego zaufania i energicznego partnera. Potrzeba stworzenia wyraźnej identyfikacji wizualnej stała się rzeczą priorytetową - przekonuje ratusz.
Punktem wyjścia komunikacji jest nowoczesne logo. Wyszliśmy z założenia, że dobrą bazą dla nowego znaku promocyjnego miasta jest herb Miasta Racibórz. Potwierdziły to konsultacje ze specjalistami, w tym autorami opracowanej koncepcji marki Raciborza, jak i rozmowy prowadzone ze studiami graficznymi.
Herb Raciborza jest uniwersalny, czytelny i ponadczasowy oraz wpływa na budowę tożsamości lokalnej. Nowe logo to odświeżony herb Raciborza przedstawiający na białym tle połowę orła i połowę koła wozowego. Teraz znak jest bardziej wyraźny, ekspresyjny i pasujący do rozwijającego się i idącego z duchem czasu miasta. Zastosowany kolor to wzbogacona czerwień, która teraz stała się bardziej charakterystyczna. Główny akcent kolorystyczny urozmaica nowoczesny kolor grafitowy. W projekcie wykorzystano font Isidora w różnych krojach w kolorze czerwono-malinowym, który idealnie komponuje się z przygotowaną koncepcją identyfikacji wizualnej. To wyrazisty, nowoczesny i czytelny font, który nadaje do wykorzystania zarówno w formalnej, urzędowej komunikacji, jak i na materiałach promocyjnych. Wszelkie oznaczenia i symbole w kolorze białym doskonale wyglądają zarówno na tle czerwieni i nowoczesnego grafitu.
Dodatkowo przygotowano alternatywne logo w postaci litery „R” nawiązującej do pierwszej litery nazwy miasta, a także fali, która jest odniesieniem do rzeki Odry. Dzięki temu zastosowanie znaku będzie bardziej wszechstronne.
- Wierzę, że tak przygotowana spójna identyfikacja wizualna, która zawiera logo w kilku wersjach, odmienioną kolorystykę i dopasowany font wspomoże proces budowania silnego poczucia wspólnoty mieszkańców. Racibórz to piękne, silne gospodarczo i prężnie rozwijające się miasto. Moja koncepcja identyfikacji wizualnej ma jedynie podkreślić te atuty - uważa Zbigniew Góral, autor koncepcji i logo, które decyzją radnych stało się obowiązującym znakiem promocyjnym Miasta Racibórz.
Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.
Komentarze (1) |
Komentarze społecznościowe |
Najczęściej czytane artykuły |
Plany rządu. Przy wjeździe do Polski będzie wymagany negatywny test
Niedzielski: zasada negatywnego testu przy wjeździe do kraju prawdopodobnie pod koniec tygodnia na granicy zachodniej i południowej.
Więcej »Żłobek na Bielskiej. Przekazano plac budowy
Dzisiaj rano w obecności prezydenta Raciborza Dariusza Polowego i prezesa firmy Borbud Ryszarda Bortla odbyło się przekazanie placu budowy pod nowy żłobek w Raciborzu.
Więcej »Nowy apartamentowiec przy Opawskiej [WIZUALIZACJE]
Ruszyła sprzedaż mieszkań w Parkowej Ostoi. Inwestor oferuje 35 mieszkań oraz cztery lokale usługowe.
Więcej »Czytelnik pyta o Wiejską: kto za to odpowiada?
- Chciałbym zainteresować redakcję tematem ulicy Wiejskiej na odcinku od granicy miasta Raciborza do skrzyżowania z drogą 416 w Żerdzinach - czytamy w liście do redakcji. Temat stanął na wczorajszej sesji Rady Powiatu.
Więcej »45 tys. zł na pomysł związany z problemem depopulacji w Raciborzu
Konkurs dla innowatorów - 45 tys. zł na pomysł związany z problemem depopulacji w Raciborzu. - Zdobądź grant na innowację społeczną i pomóż rozwiązać problem depopulacji w Raciborzu - zachęca Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS, które prowadzi też raciborski inkubator przedsiębiorczości.
Więcej »Numery archiwalne | Pokaż listę wszystkich numerów » |
Zobacz także |

Komentarze |
Telegraf | Pokaż wszystkie » |