Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności25 września 202009:42

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – na co zwrócić uwagę?

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – na co zwrócić uwagę? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej wiąże się z koniecznością opracowania dokładnej strategii, doborem najlepszych kanałów komunikacji i z przygotowaniem przekazów, które zainteresują konkretnych odbiorców. Niezwykle ważne jest dotarcie do jak największej liczby pacjentów, którzy mogą potrzebować danego produktu lub do osób, które mogą być zainteresowane usługami danej placówki medycznej – zarówno komercyjnymi, jak i w ramach refundacji NFZ. Sprawdź, co jest najważniejsze w prowadzeniu kampanii dla branży medycznej. 

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – jakie są ogólne założenia działań promocyjnych?

Kampanie marketingowe mają na celu promocję danego produktu, usługi, marki czy miejsca. W przypadku branży medycznej mogą to być np. leki czy suplementy, a także gabinety, kliniki czy poszczególne zabiegi.

Zadaniem agencji, która przygotowuje kampanię, jest przede wszystkim poznanie swojego klienta oraz odbiorców reklam. Należy wziąć pod uwagę zarówno cele, jakie chce osiągnąć klient, jego pozycję na rynku, grupę docelową, jak i wartości marki. Konieczne jest uważne przyjrzenie się grupie docelowej i odpowiedzenie sobie na pytania: kim są odbiorcy, czego potrzebują, jakie są ich oczekiwania, co lubią i jaki przekaz może do nich trafić? Na podstawie zebranych informacji przygotowuje się kampanię marketingową – wybiera się odpowiednie narzędzia i kanały dotarcia do odbiorców. Ważne jest, by nie korzystać ze wszystkich możliwych kanałów oraz ze wszystkich narzędzi, ponieważ po pierwsze można osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego, a po drugie – niepotrzebnie stracić budżet na nieskuteczne działania.

Dlaczego określenie grupy docelowej jest tak istotne?

Dokładne określenie i poznanie grupy docelowej jest bardzo istotne z kilku powodów. Po pierwsze, dzięki temu, że wiemy, do kogo kierowane są przekazy reklamowe, możemy stworzyć odpowiednie kreacje, dopasowane do potrzeb i gustów potencjalnych konsumentów czy pacjentów. Inne przekazy będą skierowane do seniorów, inne do rodziców dzieci, inne do osób mieszkających i pracujących w dużych miastach, a jeszcze inne do mieszkańców wsi i małych miasteczek.

Po drugie dzięki określeniu grupy docelowej możliwe jest wybranie odpowiednich kanałów emisji czy sposobów rozliczeń (np. CPC – cost per click, CPM – cost per mille, CPV – cost per view itp.).

Po trzecie należy dopasować grupę docelową do produktu czy usługi, którą promuje się w kampanii. Dobrym przykładem może być kapania leadowa dla branży medycznej, jaką przeprowadziła agencja marketingowa adCookie. Zleceniodawcą kampanii było Dolnośląskie Centrum Laryngologii Medicus, któremu zależało na dotarciu do osób zmagających się z przypadłością, jaką jest chrapanie, a co za tym idzie – zainteresowanie leczeniem w klinice.

Grupa docelowa była wąska, więc działania musiały być dobrane w odpowiedni sposób. Więcej na temat kampanii przeczytasz tutaj: https://adcookie.pl/portfolio/skuteczna-kampania-leadowa-dla-branzy-medycznej/

Jakie działania można podjąć w trakcie prowadzenia kampanii dla branży medycznej?

W ramach kampanii dla branży medycznej można m.in.:

  • stworzyć nowoczesną, funkcjonalną stronę www – w przypadku branży medycznej bardzo ważny jest jej aspekt informacyjny i edukacyjny,
  • skonfigurować odpowiednie narzędzia, dzięki którym możliwe jest mierzenie efektów kampanii i jakości ruchu na stronie,
  • stworzyć spójne kreacje – zarówno statyczne, jak i dynamiczne, opracować całą stronę graficzną kampanii,
  • wybrać różnorodne, ale odpowiednio dopasowane kanały emisji, np. na tematycznych i lokalnych witrynach, w wyszukiwarce Google, na Facebooku, w e-mailach (tzw. e-mail marketing). Można zdecydować się także na remarketing, audience targeting czy RTB (Real-Time Bidding),
  • wdrożyć odpowiednia działania optymalizacyjne, tzn. monitorować jakość ruchu z poszczególnych kanałów i systematyczne udoskonalanie wyników,
  • opracować i przeprowadzić działania z zakresu SEO i SEM (pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach),
  • opracować sposób komunikacji z odbiorcami w mediach społecznościowych i prowadzić profile na Facebooku czy Instagramie.

Przygotowując się do kampanii, należy ustalić miejsce jej prowadzenia, a także przeanalizować zakres działań i czas ich trwania oraz sprecyzować budżet. Konieczna jest także optymalizacja działań, a na koniec pomiar efektów.

Autor: materiał partnerski, marcelina@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności26 kwietnia 202410:00

Od 1 maja można zwiedzać nowe muzeum w Raciborzu

Od 1 maja można zwiedzać nowe muzeum w Raciborzu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Zgodnie z zapowiedzią, od 1 maja multimedialne muzeum w słodowni raciborskiego zamku dostępne będzie dla zwiedzających. Muzeum powstało w ramach wartego ponad 20 mln zł projektu zrealizowanego przez Powiat Raciborski. Nowoczesne ekspozycje prezentują europejski poziom. To jedna z najnowocześniejszych tego typu ekspozycji w Polsce.

Zamek Piastowski
Aktualności28 kwietnia 202409:06

Raciborzanie lubią zwiedzać zamek nocą [FOTO]

Raciborzanie lubią zwiedzać zamek nocą [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
fot. Mirosław Kościelniak
Reklama
Aktualności28 kwietnia 202413:52

Procesja konna w Łubowicach. Dopisała pogoda i jeźdźcy [FOTO i WIDEO]

Procesja konna w Łubowicach. Dopisała pogoda i jeźdźcy [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Rudnik:

Około 60 koni pod jeźdźcami i w zaprzęgach wyjechało dziś, 28.04. na szóstą już procesję błagalno-dziękczynną wokół Łubowic w gminie Rudnik. Przyjechali hodowcy i miłośnicy koni z całego regionu oraz Czech.

waw
Aktualności28 kwietnia 202407:28

Mażoretki zawładnęły areną przy Łąkowej. Drugi dzień mistrzostw [FOTO]

Mażoretki zawładnęły areną przy Łąkowej. Drugi dzień mistrzostw [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Do niedzieli, 28.04., wieczór w arenie przy Łąkowej można się jeszcze przyglądać rywalizacji zespołów mażoretkowych.

Jan Ptak
Reklama
Reklama
Sport27 kwietnia 202423:36

Unia Racibórz z kolejnym zwycięstwem [FOTO]

Unia Racibórz z kolejnym zwycięstwem [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Po rozgromieniu zameczku Czernica zespół Unii Racibórz podejmował w sobotę, 27.04., ekipę Czarnych Gorzyce. Spotkanie przyniosło wiele emocji.

opr. (greh), fot. Jan Ptak
Reklama
Sport26 kwietnia 202417:12

Raciborski Zespół Szkół Specjalnych po sezonie zimowym

Raciborski Zespół Szkół Specjalnych po sezonie zimowym - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
materiał nadesłany
Reklama
Reklama
Reklama
Sport26 kwietnia 202411:06

Weekendowy Niezbędnik Kibica

Weekendowy Niezbędnik Kibica - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
(greh), fot. arch. portalu
Aktualności27 kwietnia 202412:44

Modelarze rywalizują dziś na Płoni [FOTO]

Modelarze rywalizują dziś na Płoni [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Mirosław Kościelniak
Aktualności27 kwietnia 202411:43

Gwiezdne Starcie z eRCKiem!

Gwiezdne Starcie z eRCKiem! - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
RCK,fot. arch. MiPBP
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Sport28 kwietnia 202419:28

Sportowe podsumowanie weekendu

Sportowe podsumowanie weekendu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Powiat:

W trakcie weekendu nie zabrakło sportowych emocji. Grali piłkarze, siatkarki z Krzanowic oraz piłkarki ręczne z Pietrowic Wielkich. Sprawdź, jak poradziła sobie drużyna, której kibicujesz.

(greh)
Reklama
Aktualności26 kwietnia 202412:23

Koniec kwietnia tuż-tuż, warto pospieszyć się ze złożeniem wniosku o 800 plus

Koniec kwietnia tuż-tuż, warto pospieszyć się ze złożeniem wniosku o 800 plus - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 26.04.2024
25 kwietnia 202419:33

Nasz Racibórz 26.04.2024

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.