Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności25 września 202009:42

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – na co zwrócić uwagę?

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – na co zwrócić uwagę? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej wiąże się z koniecznością opracowania dokładnej strategii, doborem najlepszych kanałów komunikacji i z przygotowaniem przekazów, które zainteresują konkretnych odbiorców. Niezwykle ważne jest dotarcie do jak największej liczby pacjentów, którzy mogą potrzebować danego produktu lub do osób, które mogą być zainteresowane usługami danej placówki medycznej – zarówno komercyjnymi, jak i w ramach refundacji NFZ. Sprawdź, co jest najważniejsze w prowadzeniu kampanii dla branży medycznej. 

Prowadzenie kampanii dla branży medycznej – jakie są ogólne założenia działań promocyjnych?

Kampanie marketingowe mają na celu promocję danego produktu, usługi, marki czy miejsca. W przypadku branży medycznej mogą to być np. leki czy suplementy, a także gabinety, kliniki czy poszczególne zabiegi.

Zadaniem agencji, która przygotowuje kampanię, jest przede wszystkim poznanie swojego klienta oraz odbiorców reklam. Należy wziąć pod uwagę zarówno cele, jakie chce osiągnąć klient, jego pozycję na rynku, grupę docelową, jak i wartości marki. Konieczne jest uważne przyjrzenie się grupie docelowej i odpowiedzenie sobie na pytania: kim są odbiorcy, czego potrzebują, jakie są ich oczekiwania, co lubią i jaki przekaz może do nich trafić? Na podstawie zebranych informacji przygotowuje się kampanię marketingową – wybiera się odpowiednie narzędzia i kanały dotarcia do odbiorców. Ważne jest, by nie korzystać ze wszystkich możliwych kanałów oraz ze wszystkich narzędzi, ponieważ po pierwsze można osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego, a po drugie – niepotrzebnie stracić budżet na nieskuteczne działania.

Dlaczego określenie grupy docelowej jest tak istotne?

Dokładne określenie i poznanie grupy docelowej jest bardzo istotne z kilku powodów. Po pierwsze, dzięki temu, że wiemy, do kogo kierowane są przekazy reklamowe, możemy stworzyć odpowiednie kreacje, dopasowane do potrzeb i gustów potencjalnych konsumentów czy pacjentów. Inne przekazy będą skierowane do seniorów, inne do rodziców dzieci, inne do osób mieszkających i pracujących w dużych miastach, a jeszcze inne do mieszkańców wsi i małych miasteczek.

Po drugie dzięki określeniu grupy docelowej możliwe jest wybranie odpowiednich kanałów emisji czy sposobów rozliczeń (np. CPC – cost per click, CPM – cost per mille, CPV – cost per view itp.).

Po trzecie należy dopasować grupę docelową do produktu czy usługi, którą promuje się w kampanii. Dobrym przykładem może być kapania leadowa dla branży medycznej, jaką przeprowadziła agencja marketingowa adCookie. Zleceniodawcą kampanii było Dolnośląskie Centrum Laryngologii Medicus, któremu zależało na dotarciu do osób zmagających się z przypadłością, jaką jest chrapanie, a co za tym idzie – zainteresowanie leczeniem w klinice.

Grupa docelowa była wąska, więc działania musiały być dobrane w odpowiedni sposób. Więcej na temat kampanii przeczytasz tutaj: https://adcookie.pl/portfolio/skuteczna-kampania-leadowa-dla-branzy-medycznej/

Jakie działania można podjąć w trakcie prowadzenia kampanii dla branży medycznej?

W ramach kampanii dla branży medycznej można m.in.:

  • stworzyć nowoczesną, funkcjonalną stronę www – w przypadku branży medycznej bardzo ważny jest jej aspekt informacyjny i edukacyjny,
  • skonfigurować odpowiednie narzędzia, dzięki którym możliwe jest mierzenie efektów kampanii i jakości ruchu na stronie,
  • stworzyć spójne kreacje – zarówno statyczne, jak i dynamiczne, opracować całą stronę graficzną kampanii,
  • wybrać różnorodne, ale odpowiednio dopasowane kanały emisji, np. na tematycznych i lokalnych witrynach, w wyszukiwarce Google, na Facebooku, w e-mailach (tzw. e-mail marketing). Można zdecydować się także na remarketing, audience targeting czy RTB (Real-Time Bidding),
  • wdrożyć odpowiednia działania optymalizacyjne, tzn. monitorować jakość ruchu z poszczególnych kanałów i systematyczne udoskonalanie wyników,
  • opracować i przeprowadzić działania z zakresu SEO i SEM (pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach),
  • opracować sposób komunikacji z odbiorcami w mediach społecznościowych i prowadzić profile na Facebooku czy Instagramie.

Przygotowując się do kampanii, należy ustalić miejsce jej prowadzenia, a także przeanalizować zakres działań i czas ich trwania oraz sprecyzować budżet. Konieczna jest także optymalizacja działań, a na koniec pomiar efektów.

Autor: materiał partnerski, [email protected]

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Reklama
Aktualności12 września 202507:00

Co? Gdzie? Kiedy? Nawigator weekendowy

Co? Gdzie? Kiedy? Nawigator weekendowy - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. Robert Ambroziewicz
Aktualności11 września 202511:19

Niebezpieczny arsenał w garażu w Tworkowie

Niebezpieczny arsenał w garażu w Tworkowie - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. poglądowe/arch. portalu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności13 września 202510:23

Tak powstaje nowy most na Odrze pod Raciborzem - najnowszy raport z prac

Tak powstaje nowy most na Odrze pod Raciborzem - najnowszy raport z prac - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
3
Powiat:

W sierpniu prace wkroczyły w kolejny etap, którym jest nasuwanie gotowych elementów. Według planu, obiekt będzie oddany do użytku na początku 2027 roku.

red., źródło: ZDW Katowice
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 12.09.2025
11 września 202521:00

Nasz Racibórz 12.09.2025

Nasz Racibórz 05.09.2025
5 września 202507:46

Nasz Racibórz 05.09.2025

Nasz Racibórz 29.08.2025
28 sierpnia 202523:30

Nasz Racibórz 29.08.2025

Nasz Racibórz 22.08.2025
21 sierpnia 202521:10

Nasz Racibórz 22.08.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.