Pozycjonowanie lokalne, czyli sposób na dotarcie do klientów z Twojej okolicy
Dziś większość firm wie o tym, jak ważne jest pojawienie się w wyszukiwarce Google. Wyniki wyszukiwania naturalne budzą zaufanie i przynoszą realny ruch na Twoją stronę. Czy jeśli prowadzisz biznes w małym mieście i nie zależy Ci na klientach z całej Polski powinieneś się zdecydować się na? Jak najbardziej!
Wiele osób szukając usługi, do wyszukiwarki wpisuje też nazwę miasta, w którym usługi szuka. Na przykład wpisując "pozycjonowanie Katowice" uzyskamy inne wyniki niż wpisując po prostu "pozycjonowanie" czy "pozycjonowanie Kraków". Dla niektórych fraz związanych z usługami, Google prowadzi geolokalizację - w wynikach wyszukiwania wyżej pojawiają się strony biznesów z okolicy użytkownika. Jeśli jesteś z Katowic to wyniki wyszukiwania będą podobne zarówno jeśli wpisałeś "fryzjer Katowice" lub "fryzjer". Dodatkowo otworzy Ci się mapka Google, z zaznaczonymi najbliższymi punktami fryzjerskimi. Jeśli chcesz zyskać jak najwięcej klientów i widoczności w wyszukiwarce Google, powinieneś być widoczny w tych wszystkich trzech miejscach. Z czym pomoże Ci dobra agencja SEO.
Pozycjonowanie lokalne tańsze niż ogólnopolskie
Pozycjonowanie lokalne jest stosunkowo łatwiejsze od pozycjonowania na całą Polskę. Jest też tańsze - czasem przy niewielkim budżecie można otrzymać doskonałe efekty i po kilku miesiącach pojawić się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na najważniejsze frazy. W wielu wypadkach przy porównywalnym budżecie nie da się osiągnąć takich samych wyników dla fraz ogólnopolskich. Podyktowane jest to przede wszystkim mniejszą konkurencją oraz pomocą Google w postaci geolokalizacji. Jeśli mówimy o małych miastach, wiele biznesów lokalnych - Twojej konkurencji - może w ogóle nie podejmować działań pozycjonerskich. Dlatego podejmując nawet niewielkie działania już jesteś do przodu.
Co wchodzi w sklad pozycjonowania lokalnego?
Jednym z najważniejszych elementów jest nasycenie Twojej strony odpowiednimi słowami kluczowymi. Są to zarówno frazy typu "fryzjer Katowice", "fryzjer w Katowicach", jak i słowa odnoszące się bezpośrednio do Twojego biznesu i Twojej branży oraz do Twojego miasta. Opisując okolicę Twojej firmy, drogę dojazdową czy tworząc podstrony dla każdej z filii, zyskujesz cenną treść, którą Google powiązuje z daną lokalizacją. Innym czynnikiem jest zadbanie o NAP na stronie, uzupełnienie danych strukturalnych, wstawienie mapki Google, czy powiązanie z wizytówką Google Moja Firma. Ostatnim czynnikiem jest zdobywanie linków z portali pochodzących z okolicy.
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany