W nowy rok OSP Sudół wjedzie nowym wozem
Miasto ogłosiło już przetarg na dostawę nowego ciężkiego wozu bojowego dla OSP Racibórz-Sudół. 300 tys. zł dał magistrat, a 900 tys. zł Fundusz Sprawiedliwości. Termin dostawy określono na 27 grudnia tego roku. Sprawdź, jakie wymagania postawiono dostawcy. Na zdjęciu obecne wozy jednostki. Jelcza zastąpi wkrótce znacznie nowocześniejszy pojazd.
Wymagania dla ciężkiego samochodu ratowniczo gaśniczego na podwoziu z napędem 4x4 dla OSP Racibórz-Sudół.
Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, z szkieletem z blachy cynkowanej galwanicznie i zabezpieczanej antykorozyjnie metodą kataforezy, zapewniająca dostęp do silnika z podwójnym systemem zabezpieczającym przed jej przypadkowym odchyleniem w czasie jazdy, o układzie miejsc 1 + 1 + 4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). W kabinie przednia szyba klejona, pozostałe ze szkła bezodpryskowego. Podłoga wykonana z nawierzchni antypoślizgowej. Wyklucza się możliwość zastosowania kabiny załogowej osiągniętej poprzez skręcenie kabiny dziennej z modułem kabiny brygadowej.
Kabina wyposażona minimum w:
- indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy;
- uchwyty do trzymania dla załogi w tylnej części kabiny;
- elektrycznie sterowane szyby;
- elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne (główne i szerokokątne);
- lusterko rampowe – krawężnikowe z prawej strony;
- lusterko rampowe – dojazdowe, przednie;
- główny wyłącznik oświetlenia skrytek;
- reflektor pogorzeliskowy (szperacz) z mocowaniem na zewnątrz kabiny;
- zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny;
- informację o włączonym/wyłączonym ogrzewaniu przedziału autopompy;
- radio z odtwarzaczem cd;
-mocowanie 4 szt. aparatów ochrony dróg oddechowych umożliwiającym samodzielne zakładanie aparatu bez zdejmowania ze stelaża;
- siedzenia pokryte materiałem łatwym w utrzymaniu czystości,
- wszystkie fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa bezwładnościowe i zagłówki;
- klimatyzacja manualna;
- instalacja zasilająca dla radiotelefonu przewoźnego z dodatkowym, wyłączanym zewnętrznym głośnikiem w przedziale autopompy;
-podest z zasilaniem do ładowarek radiotelefonów przenośnych, latarek itd. z wyprowadzonym niezależnym zasilaniem 12V min. 10 A, z układem zabezpieczającym, automatycznie odłączającym zasilanie ładowarek przy napięciu na zaciskach akumulatora poniżej 22,5 V, wraz z układem pomiarowym wskazującym aktualne napięcie na zaciskach akumulatora.
Kolor:
- elementy podwozia – czarne lub grafitowe;
- błotniki i zderzaki – białe;
- kabina, zabudowa – czerwone RAL3000;
- drzwi żaluzjowe w kolorze naturalnego aluminium.
Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne (minimum 2 punkty świetlne stroboskopowe lub LED, głośnik min. 100W), urządzenie akustyczne umożliwiające podawanie komunikatów słownych.
Pojazd dodatkowo wyposażony w:
- dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie (stroboskopowe lub LED) z przodu pojazdu;
-zestaw żółtych lamp na tylnej ścianie zabudowy do kierowanie ruchem pojazdów;
- dodatkowy sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca kierowcy;
- w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego
- wszystkie lampy zabezpieczone przed uszkodzeniem
Instalacja elektryczna 24 V. Moc alternatora i pojemność akumulatorów zapewniająca pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. Akumulatory o powiększonej pojemności min. 2x180 Ah. Wyklucza się montaż akumulatorów w zabudowie.
Instalacja wyposażona w główny wyłącznik prądu, nieodłączający urządzeń wymagających stałego zasilania.
Pojazd wyposażony w gniazdo z wtyczką do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego (sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła w kabinie kierowcy)
Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu zachowują swoje właściwości pracy w temperaturach otoczenia: od - 25ºC do + 45º C.
Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu oraz powinien być umieszczony za kabiną pojazdu po lewej stronie.
Pojemność zbiornika paliwa zapewnia - przejazd min 300 km lub 4 godz. pracę autopompy.
Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy (zaczep służący do holowania przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 8 t), składający się z:
- gniazda elektrycznego do podłączenia zasilania przyczepy;
- gniazda pneumatyczne do podłączenia układu hamulcowego przyczepy.
Pojazd posiada urządzenia (zaczepy) holownicze z przodu i z tyłu umożliwiające odholowanie pojazdu. Urządzenia te mają taką wytrzymałość, aby umożliwić holowanie po drodze pojazdu obciążonego maksymalną dopuszczalną masą całkowitą oraz wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą jak i ściskającą.
Oznakowanie pojazdów numerami operacyjnymi zgodnie z wykazem dostarczonym przez zamawiającego.
Zabudowa pożarnicza:
- Zabudowa wykonana ze stali nierdzewnej i aluminium. Wewnętrzne poszycia skrytek wykonane z anodowanej gładkiej blachy aluminiowej. Zabudowa zamontowana na ramie pośredniej wyposażonej w elementy metalowo-gumowe. Dach zabudowy wykonany w formie antypoślizgowego podestu roboczego Na bocznych ścianach zabudowy zastosowane taśmy odblaskowe zwiększające widoczność pojazdu (w nocy lub warunkach ograniczonej widoczności).
- Drabina do wejścia na dach umieszczona na tylnej ścianie zabudowy. Stopnie w wykonaniu antypoślizgowym. Górna część drabinki wyposażona w uchwyty ułatwiająca wchodzenie.
Skrytki na zamykane żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamki zamykane na klucz, jeden klucz pasuje do wszystkich zamków. Zamknięcia żaluzji typu rurkowego (bar-lock). Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wyposażone w oświetlenie włączane automatycznie po otwarciu skrytki. Konstrukcja skrytek zapewnia odprowadzenie wody z ich wnętrza.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz