Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności20 stycznia 201011:17

Bez gotówki nie pojesz

Bez gotówki nie pojesz - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Ciekawa aranżacja wnętrza, bogate menu i smaczne potrawy przyciągnęły naszą czytelniczkę do dwóch raciborskich restauracji: Włoskiej i Cinamon Cafe. Jednak czar prysł, gdy okazało się, że kobieta nie ma gotówki, a kartą płatniczą nie można uiścić rachunku.

– Proszę sobie wyobrazić, że w niedługim odstępie czasowym aż dwa razy spotkałam się z bezczelnością kelnerów. I to w dwóch rożnych lokalach – pisze w liście do redakcji nasza czytelniczka.

Zaczęło się od restauracji Włoska na Długiej. Kobieta nieświadoma, że nie można tam zapłacić kartą bankomatową, wybrała się bez gotówki, by coś zjeść. Zamówiła danie i coś do picia. Została profesjonalnie obsłużona. Ale czar prysł, gdy kelnerka przyniosła rachunek. Wtedy klientka dowiedziała się, że lokal nie posiada terminalu i nie może zapłacić kartą. Gotówki przy sobie nie miała. – Kelnerka stanowczo powiedziała, że mnie nie skasuje. Mam pójść do bankomatu, w przeciwnym razie wzywa policję. Dodała również, że najlepiej będzie jak jeden z nas zostanie przy stoliku a drugi pójdzie po gotówkę. Przecież to szczyt bezczelności! – bulwersuje się kobieta. – Gdyby w menu, albo przy kasie była jakakolwiek adnotacja, że lokal nie posiada terminalu, wtedy wielu ludzi uniknęłoby nieprzyjemnych scen. Np. w Biedronce jest taka informacja, dlatego wybierając się tam na zakupy zawsze biorę ze sobą pieniądze – porównuje zniesmaczona klientka.

Właścicielka restauracji przy Długiej, Dorota Bernadzik potwierdza, że zdarzają się klienci bez gotówki w portfelu. – Nie robimy z tego problemu i czekamy aż klient pójdzie do bankomatu i wypłaci pieniądze. Przecież na Długiej jest ich sporo. Jeśli zaczyna się awanturować lub odmawia zapłaty, wtedy ewentualnie możemy wezwać policję – tłumaczy właścicielka restauracji. Bernadzik zapewniła również, że o sytuacji, jaka spotkała naszą czytelniczkę porozmawia z personelem. – Jeśli okaże się, że któraś z moich kelnerek w niestosowny sposób potraktowała klienta, wtedy wyciągnę konsekwencje – dodaje Dorota Bernadzik.

Kilka dni później nasza czytelniczka, również bez gotówki w portfelu, odwiedziła kawiarnię Cinamon Cafe. Otrzymała kartę menu i zamówiła coś słodkiego. Ale podobnie jak we Włoskiej atmosferę zepsuł kelner, wręczający rachunek. – Tu również spotkało mnie chamstwo i bezczelność ze strony obsługi. Tylko dlatego, że chciałam zapłacić kartą – wspomina w swoim liście kobieta. – Poczułam się nie jak klient, tylko jak złodziej.

Kelner Jacek oraz właściciel kawiarni Cinamon Cafe nie przypominają sobie sytuacji, opisywanej przez czytelniczkę. – Owszem, zdarza nam się, że klient jest nieświadomy, że nie mamy terminalu i chce płacić kartą. Wtedy prosimy, by zostawił dowód osobisty i poszedł wybrać gotówkę. Ale jeszcze nikogo nie potraktowaliśmy chamsko – tłumaczy kelner.

– Nie ma przepisu mówiącego o tym, że właściciel lokalu zobowiązany jest poinformować klientów, że nie posiada terminalu, realizującego płatność kartami – zapewnia Rzecznik Praw Konsumenta, Joanna Urban, powołując się jednocześnie na ustawę z 29 sierpnia 1997r. o Narodowym Banku Polskim. – W Polsce podstawowym środkiem płatniczym jest PLN, każda inna forma przyjmowania płatności jest usługą dodatkową.

Justyna Korzeniak

fot. internet

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 25.07.2025
25 lipca 202509:25

Nasz Racibórz 25.07.2025

Nasz Racibórz 13.07.2025
18 lipca 202510:12

Nasz Racibórz 13.07.2025

Nasz Racibórz 11.07.2025
10 lipca 202521:57

Nasz Racibórz 11.07.2025

Nasz Racibórz 04.07.2025
4 lipca 202508:58

Nasz Racibórz 04.07.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.