Chcesz się poskarżyć, pomoże ci SIM
Elektroniczny System Informacji Miejskiej oraz Rozwój Elektronicznych Usług Publicznych - to dwa dofinansowane przez UE projekty, które realizuje magistrat. Będzie można skorzystać z wielu udogodnień, ale pod jednym warunkiem - konieczny jest dostęp do Internetu.
Dostęp do Internetu ma dziś większość mieszkańców Raciborza. Chcą z tego skorzystać urzędnicy. Ratusz pozyskał dofinansowanie unijne na dwa projekty - Elektroniczny System Informacji Miejskiej (koszt 1,51 mln zł, dofinansowanie 1,27 mln zł) oraz Rozwój Elektronicznych Usług Publicznych (koszt 342,9 tys. zł, dofinansowanie 271 tys. zł). Czy ułatwią nasz kontakt z urzędem.
Pierwszy zostanie oparty o system informacji o terenie, ale poza dostępną już funkcją informacyjną, dzięki której można przeglądać np. mapy, będzie miał też szereg możliwości interaktywnych. Jakich? - Przy każdej z ulic pojawią się informacje np. o działających tam punktach handlowo-usługowych. Jeśli będzie restauracja, jej właściciel pozyska możliwość dołączenia menu lokalu, dostępnego od tej chwili dla każdego użytkownika. Dalej. Mieszkaniec, zamiast dzwonić do urzędu w sprawie dziury albo innej awarii, będzie mógł nanieść taką informację w systemie, właśnie za pośrednictwem Internetu. Urzędnicy natychmiast będą mogli działać - słyszymy od informatyka UM.
Nie wiadomo jednak, jaki dokładnie będzie zakres funkcjonalności SIM. Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca (magistrat nie podpisał jeszcze umowy z powodu protestów złożonych przez oferentów) zostanie zobowiązany do przedstawienia szczegółowego projektu i wdrożenia deklarowanych rozwiązań.
Rozwój Elektronicznych Usług Publicznych powiąże Racibórz z system SEKAP, w którym są także połączone inne gminy województwa śląskiego. Mając podpis elektroniczny, zyskamy możliwość skorzystania z usług urzędów on-line, np. możliwość uzyskania wpisu lub zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Nie wychodząc z domu, SEKAP pozwoli nam załatwić około 30 spraw. Co więcej, REUP zakłada kompatybilność z wewnętrznym obiegiem dokumentów w ratuszu. Załatwiając sprawę, będziemy mieć pewność, że trafi ona bezpośrednio do odpowiedzialnego urzędnika, bez żadnych pośredników.
Firma LTC dostarczyła już niezbędny sprzęt. Obecnie trwają prace firmy Rodan System, m.in. w zakresie dostosowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów do dostarczonego komponentu komunikacyjnego.
Niestety, jak na razie poważnym ograniczeniem w funkcjonowaniu SEKAP-u jest podpis elektroniczny, a dokładnie jego koszt wynoszący do 400 zł.
(waw)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany