Dworzec w Raciborzu czeka na plany

W tym roku miała rozpocząć się długo oczekiwana przebudowa dworca kolejowego w Raciborzu, który od 20 lat domagał się remontu po tym, jak w 1997 został zalany podczas wielkiej powodzi. Zapytaliśmy w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. w Raciborzu co jest tego powodem - pisze branżowy silesiainfotransport.pl.
Ponad rok temu odbyły się pierwsze i jak dotąd ostatnie konsultacje społeczne dotyczące przebudowy raciborskiego dworca kolejowego. Na spotkaniu przedstawiono nam wszystkie koncepcje przebudowy, która prawdopodobnie zostanie zrealizowana. W zeszłym miesiącu delegacja z Urzędu Miasta w Raciborzu miała wybrać się do Warszawy, aby zapytać PKP S.A., na jakim etapie znajduje się realizacja. Podróż do Warszawy na niewiele się jednak zdała.
– Spotkanie nie przyniosło jednoznacznego zwrotu w sprawie, ponieważ przed podjęciem ostatecznej decyzji wymagane są ustalenia dotyczące wspólnej modernizacji torów i dworca kolejowego, pomiędzy PKP S.A. a PKP PLK S.A – poinformował nas magistrat.
Pierwszy peron i jego zadaszenie jest ściśle powiązane konstrukcyjnie z budynkiem dworca, więc ingerencja w jedno powoduje konieczność przeprowadzenia prac remontowych na drugim. Zarządcą infrastruktury kolejowej, jaką są perony i torowisko, są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Aby rozpocząć prace remontowe na dworcu, konieczny jest projekt przebudowy peronów. To jeden z głównych powodów przedłużającego się planu inwestycyjnego. Jednak po tym, jak usłyszeliśmy, na jaką skalę przebudowana z tego powodu będzie infrastruktura kolejowa, jesteśmy pełni optymizmu i jeszcze z większymi wypiekami na twarzy czekamy na całość realizacji.
Aktualnie trwa studium wykonalności na przebudowę infrastruktury od mostu kolejowego na rzece Odrze do przejazdu kolejowo-drogowego przy ulicy Łąkowej. Pierwszy peron dworca jest ściśle powiązany konstrukcyjnie z budynkiem dworca, więc prace przy przebudowie dworca muszą być przeprowadzone razem z remontem peronów i torowiska. Przebudową infrastruktury torowej objęty będzie ponad 1,5 km odcinek linii kolejowej nr 151. Poprawiona zostanie geometria i łuki torów kosztem węższego peronu nr 2, zmniejszonej skrajni i toru nr 3 (LK177).
źródło silesiainfotransport.pl
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany