Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności8 października 200908:29

Turystyka - można zrobić WIĘCEJ

Turystyka - można zrobić WIĘCEJ - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Nyska firma 2ba, która kosztem 36,4 tys. zł pracuje nad strategią rozwoju turystyki dla Raciborza, przedstawiła swoje pierwsze analizy i wnioski. Wynika z nich, że mamy znaczny turystyczny potencjał, ale, niestety, niewykorzystany. Trzeba działać.

Rachunek za strategię, przypomnijmy, pokryje Bruksela, bo miasto zdobyło na ten cel dotację z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2ba pracowała wcześniej m.in. dla Sopotu, Szklarskiej Poręby, Ustki i Świdnicy oraz przygotowała koncepcję promocji Dolnośląskiego. Ma teraz wskazać siedem markowych produktów Raciborza i opracować strategię rozwoju turystyki w naszym mieście. Wczoraj przedstawiono raport z I etapu prac - część analityczno-diagnostyczną. Oto kilka fragmentów dokumentów.

Dotychczasowa promocja miasta:

Jeśli jednak oceniać spójność wizerunkową Miasta Racibórz w kontekście realizowanych działań promocyjnych, stwierdzić można, że jednym spójnym i powtarzalnym elementem wizerunku jest znak promocyjny i maskotka promocyjna. Jest to za mało, aby zgodnie z wytycznymi promocji, uznać, że działania w zakresie promocji turystyki Miasta Racibórz są w pełni skuteczne. Autorzy zalecają, aby po opracowaniu części strategicznej dotyczącej programowania i rozwoju produktu turystycznego, opracować strategiczną koncepcję działań promocyjnych Miasta Racibórz.

Mocne strony Raciborza:

bogactwo walorów krajobrazowych i krajoznawczych, w tym terenów zieleni, historyczne i kulturowe tradycje; atrakcyjne położenie na mapie Śląska i relatywnie dobra dostępność komunikacyjna Raciborza; położenie przygraniczne, przy ważnych szlakach komunikacyjnych; bogate tradycje historyczne i kulturowe; relatywnie dobrze rozwinięta baza gastronomiczna; realizacja projektów w zakresie rozwoju i promocji turystyki, w tym ze środków UE.

Słabe strony Raciborza:

mała liczba skategoryzowanych obiektów noclegowych w bazie noclegowej; niewystarczająca liczba obiektów i miejsc noclegowych; mała liczba połączeń kolejowych i autobusowych do Raciborza; rozproszona promocja turystyczna; rozdzielenie promocji od informacji turystycznej; niedostateczna dostępność atrakcji turystycznych; niedostateczna informacja o możliwościach skorzystania z bazy rekreacyjno-sportowej; sezonowy charakter wielu obiektów rekreacyjno-sportowych; brak spójnej oferty turystycznej.

Szanse Raciborza

zróżnicowanie turystyczne Ziemi Raciborskiej; obecność ponadregionalnych i międzynarodowych szlaków turystycznych; współpraca z powiatem raciborskim; współpraca z partnerami czeskimi; dostępność i wykorzystywanie środków UE na rozwój i promocję turystyki; planowana autostrada A1 na wschód od Raciborza; współpraca z Rybnikiem; lobbowanie interesów turystycznych Raciborza na szczeblu wojewódzkim; powstanie sieciowego, transgranicznego markowego produktu turystycznego; rozwój bazy noclegowej; zmiany socjo-demograficzne; wzrastające znaczenie produktów turystyki miejskiej i kulturowej.

Zagrożenia

zagrożenie ze strony konkurencyjnych destynacji turystycznych; trudności w pozyskaniu inwestorów; wpływ kryzysu gospodarczego na rozwój turystyki; polityka województwa śląskiego w zakresie preferowania innych podregionów województwa.

Wnioski z analizy:

- w sytuacji wewnętrznej rozwoju i promocji turystyki Miasta Racibórz przeważają słabe strony 46,5% a w otoczeniu zewnętrznym przeważają szanse (59,2%). Jest to sytuacja sprzyjających warunków zewnętrznych,
- z układu słabe strony – szanse wynika sytuacja strategiczna WO (Strategia mini – maxi konkurencyjna),
- sytuacja konkurencyjna zakłada budowanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, wykorzystywanie szans w otoczeniu
- priorytetowymi zadaniami, jakie zostaną na tej podstawie zaproponowane w „Strategii Rozwoju Turystyki Miasta Racibórz na lata 2010-2017” będą takie, które za pomocą wykorzystania występujących w otoczeniu szans wpływać będą na zmniejszenie siły oddziaływania słabych stron, przy jednoczesnym wzmacnianiu mocnych stron występujących w otoczeniu wewnętrznym.

opr. waw

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 25.07.2025
25 lipca 202509:25

Nasz Racibórz 25.07.2025

Nasz Racibórz 13.07.2025
18 lipca 202510:12

Nasz Racibórz 13.07.2025

Nasz Racibórz 11.07.2025
10 lipca 202521:57

Nasz Racibórz 11.07.2025

Nasz Racibórz 04.07.2025
4 lipca 202508:58

Nasz Racibórz 04.07.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.