Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności10 kwietnia 201715:29

11 ofert na rewitalizację linii kolejowych Bierawa - Nędza i Racibórz - Krzyżanowice

11 ofert na rewitalizację linii kolejowych Bierawa - Nędza i Racibórz - Krzyżanowice - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

PKP PLK prowadzą wart ok. 100 mln złotych przetarg na rewitalizację linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. To kolejna inwestycja kolejarzy w poprawę infrastruktury na Górnym Śląsku.

Przetarg ogłoszony w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)" obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Prace obejmą nawierzchnię kolejową, podtorze, obiekty inżynieryjne, skrzyżowania w poziomie szyn, obiekty obsługi podróżnych, sterowanie ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i elektroenergetykę nietrakcyjną.

W ramach prac przewidziano m.in. przebudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 1 i 2 na szlaku Krzyżanowice – Racibórz oraz w torze nr 1 na odcinku Nędza – Bierawa; przebudowę peronów jednokrawędziowych oraz przebudowę sieci trakcyjnej w stacji Dziergowice i p.o. Tworków oraz na szlaku Krzyżanowice – Racibórz. Efektem wszystkich prac ma być uzyskanie dozwolonej prędkości pociągów pasażerskich co najmniej 120 km/h i co najmniej 100 km/h dla towarowych, a także usunięcie wszystkich ograniczeń prędkości.

PLK przewiduje wydanie ponad 28 mln złotych na prace w tym roku oraz 51 mln złotych w przyszłym roku. Wraz zamówieniami uzupełniającymi i dodatkowymi szacowana wartość umowy to 94,2 mln złotych. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (waga: 90%) oraz terminu realizacji etapu czwartego prac (waga 10 %).

Zainteresowanych realizacją inwestycji jest aż 11 wykonawców. Najtańszą ofertę złożyła firma Skanska, która zaoferowała prace za 86 mln zł brutto. Wśród pozostałych oferentów znaleźli się również konsorcjum NDI i Balzola – 97,1 mln zł brutto, ZUE – 107,7 mln zł brutto, Infra Silesia – 99,6 mln zł brutto, czeskie konsorcjum OHL – 97,2 mln zł brutto, konsorcjum firm Przedsiębiorstwo EL-IN oraz Siltor – 87,4 mln zł brutto, Strabag – 91,8 mln zł brutto, konsorcjum firm Torkol oraz Mar-Bud – 91,6 mln zł brutto, Torpol – 113,6 zł brutto, PORR – 95,8 mln zł brutto i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 102,3 mln zł brutto.

Wszyscy oferenci zadeklarowali termin wykonania zamówienia do 7 grudnia 2018 roku oraz 72 miesiące gwarancji na prace. Realizacja etapu 4, który to parametr jest składową oceny przetargowej, również jest tożsamy u każdego oferenta. Oznacza to, że o wyborze oferty zadecyduje wyłącznie cena. PKP PLK podkreśla, że jednym z głównych celów Krajowego Programu Kolejowego w zakresie środków POIiŚ na lata 2014-2020 jest zwiększenie możliwości przewozów towarowych.

fot. Patryk Farana

Autor: rynek-kolejowy.pl,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 12.09.2025
11 września 202521:00

Nasz Racibórz 12.09.2025

Nasz Racibórz 05.09.2025
5 września 202507:46

Nasz Racibórz 05.09.2025

Nasz Racibórz 29.08.2025
28 sierpnia 202523:30

Nasz Racibórz 29.08.2025

Nasz Racibórz 22.08.2025
21 sierpnia 202521:10

Nasz Racibórz 22.08.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.