11 ofert na rewitalizację linii kolejowych Bierawa - Nędza i Racibórz - Krzyżanowice

PKP PLK prowadzą wart ok. 100 mln złotych przetarg na rewitalizację linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. To kolejna inwestycja kolejarzy w poprawę infrastruktury na Górnym Śląsku.
Przetarg ogłoszony w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)" obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Prace obejmą nawierzchnię kolejową, podtorze, obiekty inżynieryjne, skrzyżowania w poziomie szyn, obiekty obsługi podróżnych, sterowanie ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i elektroenergetykę nietrakcyjną.
W ramach prac przewidziano m.in. przebudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 1 i 2 na szlaku Krzyżanowice – Racibórz oraz w torze nr 1 na odcinku Nędza – Bierawa; przebudowę peronów jednokrawędziowych oraz przebudowę sieci trakcyjnej w stacji Dziergowice i p.o. Tworków oraz na szlaku Krzyżanowice – Racibórz. Efektem wszystkich prac ma być uzyskanie dozwolonej prędkości pociągów pasażerskich co najmniej 120 km/h i co najmniej 100 km/h dla towarowych, a także usunięcie wszystkich ograniczeń prędkości.
PLK przewiduje wydanie ponad 28 mln złotych na prace w tym roku oraz 51 mln złotych w przyszłym roku. Wraz zamówieniami uzupełniającymi i dodatkowymi szacowana wartość umowy to 94,2 mln złotych. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (waga: 90%) oraz terminu realizacji etapu czwartego prac (waga 10 %).
Zainteresowanych realizacją inwestycji jest aż 11 wykonawców. Najtańszą ofertę złożyła firma Skanska, która zaoferowała prace za 86 mln zł brutto. Wśród pozostałych oferentów znaleźli się również konsorcjum NDI i Balzola – 97,1 mln zł brutto, ZUE – 107,7 mln zł brutto, Infra Silesia – 99,6 mln zł brutto, czeskie konsorcjum OHL – 97,2 mln zł brutto, konsorcjum firm Przedsiębiorstwo EL-IN oraz Siltor – 87,4 mln zł brutto, Strabag – 91,8 mln zł brutto, konsorcjum firm Torkol oraz Mar-Bud – 91,6 mln zł brutto, Torpol – 113,6 zł brutto, PORR – 95,8 mln zł brutto i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 102,3 mln zł brutto.
Wszyscy oferenci zadeklarowali termin wykonania zamówienia do 7 grudnia 2018 roku oraz 72 miesiące gwarancji na prace. Realizacja etapu 4, który to parametr jest składową oceny przetargowej, również jest tożsamy u każdego oferenta. Oznacza to, że o wyborze oferty zadecyduje wyłącznie cena. PKP PLK podkreśla, że jednym z głównych celów Krajowego Programu Kolejowego w zakresie środków POIiŚ na lata 2014-2020 jest zwiększenie możliwości przewozów towarowych.
fot. Patryk Farana
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany