E-deklaracje, e-decyzje, e-podatki - raciborski urząd miasta wdroży nowe usługi cyfrowe

W ramach projektu wdrożone zostaną: e-deklaracje, e-decyzje, e-podatki, e-odpady, e-zezwolenia, e-rejestry, e-rada, e-tablica oraz e-Mienie Gminy wraz z integracją e-usług z zewnętrznymi platformami informatycznymi. Dodatkowo zaplanowane jest wdrożenie aplikacji mobilnej z SMS-owymi powiadomieniami. Całość ma sprawnie funkcjonować na wdrożonym niezbędnym oprogramowaniu do prawidłowego funkcjonowania wszystkich e-usług.
Do głównych korzyści społecznych, jakie zostaną osiągnięte dzięki realizacji zadania, należy zaliczyć oszczędność czasu nie tylko dla mieszkańców, ale przede wszystkim dla przedsiębiorców, skracając czas załatwiania spraw urzędowych. W przyszłości nie będzie więc problemu z elektronicznym prowadzeniem sprawy w Urzędzie przez przedsiębiorców chcących zapłacić podatek czy uzyskać koncesję na alkohol, a każdy z mieszkańców zostanie sprawnie i szybko obsłużony, otrzymując dodatkowo powiadomienie SMS-em w związku z załatwianą sprawą.
Wartość projektu to ok 1,58 mln zł, z czego 85% pochodzić ma ze środków UE w ramach II osi Priorytetowej Cyfrowe Śląskie, działanie 2.1 Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
fot.: pixabay.com
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany